Kawasaki ZZR1400

Kawasaki ZZR1400
Varenr.
ZX1400HLF-E40R
Lager
Ikke lenger tilgjengelig

Kvantumsrabatt

Loading...
  • Kawasaki ZZR1400
  • ZX1400HLF-E40R-1
  • ZX1400HLF-E40R-2
ZZR1400 oppfyller det meste for de som søker spenning

Ta kontakt for tilgjengelighet og pris.

ZZR1400 er Euro4 tilpasset og laget med Kawasakis lidenskap for teknikk. Den har en dominerende akslerasjon og sofistikerte elektroniske hjelpemidler som KTRC, ABS og valg av effekt modus. ZZR1400 oppfyller det meste for de som søker spenning.

Bilde 
Raskeste akselererende serieproduserte motorsykkel
Designet for å fastslå en gang for alle hvem som er den beste i klassen, Ninja ZZR1400’s nye motor har økt slagvolum og er fintunet for å levere enorm styrke og enestående akselerasjon. Betydelig høyere ytelse enn sin forgjenger, med mer tilgjenglig dreiemoment over hele turtallsregisteret og betydelig høyere toppeffekt. Med merkbart sterke akselerasjon kan følelsen av full gass over 4 000 rpm resultere i en følelse ikke ulikt opplevelsen astronauter har når de bryter fri fra tyngdekraften.

Bilde 
Nytt sete
Nytt sete forsterker sykkelens design og ergonomi. Dets form gir god støtte for hoftene under kraftig akselerasjon. Avsmalet front gir føreren lettere mulighet for å nå bakken med begge ben ved full stopp.

Bilde 
Ny hovedlykt
Mer aggressive utformingen av de karakteristiske fire projektor lyskasterne bidrar til inntrykket av frontkåpen.

Bilde 
Aerodynamikk
Formet av vinden, ZZR1400 nye design gir høy aerodynamisk ytelse som reduserer luftmotstand og bidrar til stabilitet og vindbeskyttelse i høy hastighet.

Bilde 
Skulpturert design
Temaet med firedobble finner på sidekåpene beholdes fra forgjengeren. Dog er utformingen blitt mer tre-dimmensjonal, hvilket bidrar til et mer dynamisk bilde av sykkelens side.

Bilde 
Detaljer på bensintank
En fordypning i tankdekselet gir føreren mulighet til å krype godt ned bak kåpeglasset. Maskinert finish på tanklokk forsterker kvalitets image. En velutformet tank-pad i høy-kvalitets gummi gir effektiv beskyttelse for tankens glinsende lakk.

Bilde 
Sterkere, tettsteget girkasse
Motorens økte ytelse og et betydelig økt dreiemoment forsterkes ytterligere med en lavere sekundærutveksling (bakdrev 41T>>42T), og gir en ekstrem kraftig akselerasjon. Overflatebehandling av alle tannhjul garanterer holdbarhet for å motstå den utrolige belastningen de påføres av den kraftfulle motoren, likeledes øker det slitestyrke på de tannhjul som kommer i kontakt med skiftegaflene..Superforsterket 530-kjede med kraftigere innerbolter og forsterkede plater for å matche økt effekt og moment.

Bilde 
Multi-funksjons instrument
Et instrument kluster med speedometer og turteller i analog stil sitter integrert i kåpen. Svært lettavleslige med sorte skiver og hvite siffer . Multi-funksjon digital display inneholder måler for utetemperatur, en svært eksakt angivelse av gjenstående kjøredistanse, bensinmåler, girindikator, km-teller, voltmeter, klokke og dobbel trip-teller. Instrumentet styres med multifunksjons bryteren på venstre bryterpanel.

Bilde 
Økt Brukervennlighet
ZZR har uttrekkbart bagasje kroker som gjemmes pent under salen. Disse er supplert med to kroker ved bakre del av salen. Ideell krok plassering (ikke for tett sammen) gjør det lettere å feste større ting til baksetet.

Bilde 
Dominerende ytelse
Stroket 4 mm øker slagvolum til 1,441 cm³. Boring og slanglengde er nå 84 x 65 mm. Sammenlignet med forgjengeren, tilbyr den nye motoren mer dreiemoment ved alle turtall, og vesentlig mer kraft i midten av registeret. Akselerasjonen fra 4000 omdreininger og oppover er særlig sterkere. Ved 2000 rpm det er 9,5 kgf.m dreiemoment tilgjengelig! Og dette tallet øker betydelig fra 3000 rpm.

Bilde 
Øye for detaljer
Skulpert design av øvre gaffelkrone kompletterer instrumentpanelets intrykk av topp kvalitet. På modellen med spesialdekor har øvre gaffelkrone kontrasterende seksjoner av lakkert overflate og børstet metall, overlakkert med klarlakk.

Bilde 
Seriens første Back-torque Limiter
Lett justerbar back-tourqe limiter gir glatt ned-giring og forhindrer bakhjulet i å hoppe.

Bilde 
Sterkere, lenger svingarm
Profiler på svingarm øker stivheten for å match den økte effekten. Svingarm er 10 mm lenger. Dette øker hjulbasen med 10 mm.

Bilde 
Sportsligere fjæring
Stivere fjører både framme og bak og revidert demper innstillinger gir mer sportslig preg.

Bilde 
Lettere felger
Helt nye felger gir betydelig vektreduksjon i forhold til forgjengeren. Forhjulet er 360gr. Letter og bakhjulet er 1030gr. Noe som gir en total reduksjon på 1,39kg.

Bilde 
LED Baklykt
Mer aggressivt LED baklys og integrerte blinklys i stil med forgjenger.

Tilgjengelige farger
  • Metallic Diablo Black / Golden Blazed Green BK1 Metallic Diablo Black / Golden Blazed Green BK1
MOTOR
Motortype Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer
Slagvolum 1,441 cm³
Størrelse x slagdybde 84 x 65 mm
Kompresjonsforhold 12.3:1
Ventilsystem DOHC, 16 ventiler
Drivstoffsystem Innsprøytning: Ø 44 mm x 4 (Mikuni)
Tenning Digital
Startsystem Elektrisk
Smøring Tvunget smøring, våt sump med oljekjøler
YTELSE & TRANSMISSJON
Maksimal effekt 147.2 kW {200 HK} / 10,000 rpm
Maksimalt dreiemoment 158.2 N•m {16.1 kgf•m} / 7,500 rpm
Drivstofforbruk 6.4 l/100 km
CO2 Utslipp 173 g/km
Maksimal effekt med RAM Air 154.5 kW {210 HK} / 10,000 rpm
Girkasse 6-trinns
Sluttutveksling Forseglet kjede
Primærutveksling 1.556 (84/54)
Utveksling 1.gir 2.611 (47/18)
Utveksling 2.gir 1.947 (37/19)
Utveksling 3.gir 1.545 (34/22)
Utveksling 4.gir 1.333 (32/24)
Utveksling 5.gir 1.154 (30/26)
Utveksling 6.gir 1.036 (29/28)
Sluttutveksling 2.471 (42/17)
Clutch Våt multi-disk, manuell
BREMSER & FJÆRING
Bremser, front Doble semi-flytende 310 mm bølgeskiver. Caliper: Radialmontert, 4-stemplet med 4-klosser
Bremser, bak Singel 250 mm bølgeskive. Caliper: 2-stemplet
Fjæring, front 43 mm invertert gaffel med top-out fjær. Kompresjonsdemping: 18-trinn. Returdemping: 15-trinn. Fjærforspenning: Fullt justerbar
Fjæring, bak Bottom-link Uni-Trak med trykksatt demper. Kompresjonsdemping: Trinnløs. Returdemping: Trinnløs. Fjærforspenning: Fullt justerbar
RAMME, MÅL OG VEKT
Rammetype Monocoque, presset-aluminium
Forsprang 93 mm
Fjæringsvei foran 117 mm
Fjæringsvei bak 124 mm
Dekk, front 120/70ZR17M/C (58W)
Dekk, bak 190/50ZR17M/C (73W)
Styrevinkel V/H 31° / 31°
L x B x H 2,170 x 770 x 1,170 mm
Akselavstand 1,480 mm
Bakkeklaring 125 mm
Drivstoffkapasitet 22 liter
Setehøyde 800 mm
Vekt kjøreklar 268 kg (uten tilbehør)

Oppgitt pris er veiledende, levert fra importørs lager, inkludert moms og engangsavgift (for avgiftsbelagte kjøretøy). Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×