2023 Z900 beholder “spennende og lett”-konseptet til sin forgjenger og tilbyr neste trinn i en aggressiv Sugomi styling. Oppgraderingen består av en rekke nye og avanserte funksjoner som kjøremodus, Traction control, TFT-fargeskjerm med mobiltilkobling, LED-lys og renere utslipp. Nye Z900 ligger i spissen i sitt segment og finnes både som fulleffekt og A2.
Høydepunkter
- Digital TFT (Thin film transistor) fargeskjerm er svært lettlest, gir sykkelen det high-tech utseende den fortjener, og gir langt flere muligheter enn de tradisjonelle instrumentene.
- Z900s særegne Sugomi-elementer - litt fremoverlent kjøreposisjon, lavposisjonert frontlykt og en oppover bakdel - forblir uendret, men de fleste oppdateringene gjør den iøynefallende aggressive stylingen enda skarpere.
- Valget mellom Full Power eller Low Power lar føreren justere i hnehold til preferanser og miljø. Lav effektmodus (Low Power) senker effekten til omtrent 55 % av full effekt.
- LED frontlykt, baklykt, skiltlys og blinklys gir synlighet og styling til nye Z900.
- Kawasakis avanserte Traction Control gir både forbedret prestasjon ved sportslig kjøring og trygghet når du kjører på dårligere underlag. Tre valgbare moduser tilbyr gradvis større assisstanse som passer kjøresituasjonen og førerens preferanser.
- Kjøremodus som kobler sammen KTRC- og Power Mode, gjør at sjåføren enkelt kan velge modus i henhold til situasjonen. Det er tre forskjellige forhåndsinnstilte modus (Sport, Road, Rain) og en manuell modus (Rider). I Rider-modus kan begge systemene justeres individuelt.
- En Bluetooth chip innebygget i instrumentet muliggjør trådløs oppkopling mellom sykkel og mobiltelefon. Ved nedlasting av “RIDEOLOGY THE APP,” kan mange av instrumentets funksjoner leses og endres med telefonen.
- Nye Dunlop Sportmax Roadsport 2 dekk bidrar til at Z900 er svært letthåndtert.
Tilgjengelige farger
- Ebony / Metallic Matte Graphenesteel Gray
- Metallic Phantom Silver / Metallic Carbon Gray
- Metallic Spark Black / Metallic Graphite Gray
|
MOTOR |
Motortype |
Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer |
Slagvolum |
948 cm³ |
Størrelse x slagdybde |
73.4 x 56 mm |
Kompresjonsforhold |
10.5:1 |
Ventilsystem |
DOHC, 16 ventiler |
Drivstoffsystem |
Innsprøytning: Ø 36 mm x 4 med sekundærspjeld |
Startsystem |
Elektrisk |
Smøring |
Tvunget smøring, våt sump |
|
YTELSE & TRANSMISSJON |
Maksimal effekt |
92.2 kW {125 HK} / 9,500 rpm |
Maksimalt dreiemoment |
98.6 N•m {10.1 kgf•m} / 7,700 rpm |
Drivstofforbruk |
5.7 l/100 km |
CO2 Utslipp |
132 g/km |
Power down kit 85 kW |
Available |
Girkasse |
6-trinns |
Sluttutveksling |
Forseglet kjede |
Primærutveksling |
1.627 (83/51) |
Utveksling 1.gir |
2.692 (35/13) |
Utveksling 2.gir |
2.059 (35/17) |
Utveksling 3.gir |
1.650 (33/20) |
Utveksling 4.gir |
1.409 (31/22) |
Utveksling 5.gir |
1.222 (33/27) |
Utveksling 6.gir |
1.034 (30/29) |
Sluttutveksling |
2.933 (44/15) |
Clutch |
Våt multi-disk, manuell |
|
BREMSER & FJÆRING |
Bremser, front |
Doble semi-flytende 300 mm bølgeskiver. Caliper: 4-stemplet |
Bremser, bak |
Enkel 250 mm bølgeskive. Caliper: 1-stemplet |
Fjæring, front |
41 mm invertert gaffel med trinnløs justerbar returdemping og fjærforspenning |
Fjæring, bak |
Horisontal Back-link med justerbar returdemping og fjærforspenning |
|
RAMME, MÅL OG VEKT |
Rammetype |
Trellis, høy strekkfast stål |
Forsprang |
110 mm |
Fjæringsvei foran |
120 mm |
Fjæringsvei bak |
140 mm |
Dekk, front |
120/70ZR17M/C (58W) |
Dekk, bak |
180/55ZR17M/C (73W) |
Styrevinkel V/H |
33° / 33° |
L x B x H |
2,070 x 825 x 1,080 mm |
Akselavstand |
1,455 mm |
Bakkeklaring |
145 mm |
Drivstoffkapasitet |
17 liter |
Setehøyde |
820 mm |
Kjøreklar vekt |
212 kg |
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.