Nye Z650 stylingen er gjort enda skarpere, og med LED-lys og TFT-instrumentering får den et enda mer aggressivt sugomi utseende. Motorforbedringer bidrar til et renere utslipp og et økt dreiemoment i mellomregisteret. 2023 Z650 har nå fått KTRC, Kawasaki Traction Control med to valgbare modus samt mulighet å skru systemet av. Andre generasjons Z650 er tatt til et helt nytt nivå. Urban modellen med 30 ltr. toppboks.
Høydepunkter
- Kawasakis avanserte Traction Control gir både forbedret prestasjon ved sportslig kjøring og trygghet når du kjører på dårligere underlag. To valgbare moduser tilbyr gradvis større assisstanse som passer kjøresituasjonen og førerens preferanser. Systemet går også å slå av. På A2 modellen (35 kW) kan du velge mellom av og på.
- En rekke endringer bidrar til renere utslipp samtidig som de resulterer i et forbedret dreimoment i mellomregisteret.
- Nye Dunlop Sportmax Roadsport 2 dekk bidrar til en lettere håndtering.
- Setet er nå 5 mm tykkere på midten, og 10 mm tykkere på sidene - for økt komfort.
- Digital TFT (Thin film transistor) fargeskjerm er svært lettlest, gir sykkelen det high-tech utseende den fortjener, og gir langt flere muligheter enn de tradisjonelle instrumentene.
- Frontlykten er blitt skarpere og mer kompakt, med et todelt design som bidrar til sugomi-designet.
- En Bluetooth chip innebygget i instrumentet muliggjør trådløs oppkobling mellom sykkel og mobiltelefon. Ved nedlasting av “RIDEOLOGY THE APP,” kan mange av instrumentets funksjoner leses og endres med telefonen.
- Med en skarpere og mer kompakt front og større radiator deksler, får nye Z650 en enda sterkere Sugomi-tilstedeværelse.
Tilgjengelige farger
- Metallic Matte Graphenesteel Gray / Ebony
- Metallic Phantom Silver / Metallic Carbon Gray
- Metallic Spark Black / Metallic Flat Spark Black
|
MOTOR |
Motortype |
Væskekjølt, 4-takts Parallell Twin |
Slagvolum |
649 cm³ |
Størrelse x slagdybde |
83 x 60 mm |
Kompresjonsforhold |
10.8:1 |
Ventilsystem |
DOHC, 8 ventiler |
Drivstoffsystem |
Innsprøytning: Ø 36 mm x 2 med doble gasspjeld |
Startsystem |
Elektrisk |
Smøring |
Tvunget smøring, semi-tørr sump |
|
YTELSE & TRANSMISSJON |
Maksimal effekt |
50.2 kW {68 HK} / 8,000 rpm |
Maksimalt dreiemoment |
64 N•m {6.5 kgf•m} / 6,700 rpm |
Drivstofforbruk |
4.3 l/100 km |
CO2 Utslipp |
107 g/km |
Drivstofforbruk 35 kW kit |
4.5 l/100 km |
CO2 Utslipp 35 kW kit |
107 g/km |
Girkasse |
6-trinns |
Sluttutveksling |
Forseglet kjede |
Primærutveksling |
2.095 (88/42) |
Utveksling 1.gir |
2.438 (39/16) |
Utveksling 2.gir |
1.714 (36/21) |
Utveksling 3.gir |
1.333 (32/24) |
Utveksling 4.gir |
1.111 (30/27) |
Utveksling 5.gir |
0.966 (28/29) |
Utveksling 6.gir |
1.037 (28/27) |
Sluttutveksling |
0.852 (23/27) |
Clutch |
Våt multi-disk, manuell |
|
BREMSER & FJÆRING |
Bremser, front |
Doble semi-flytende 300 mm bølgeskiver. Caliper: 2-stemplet |
Bremser, bak |
Singel 220 mm bølgeskive. Caliper: 1-stemplet |
Fjæring, front |
41 mm teleskopgaffel |
Fjæring, bak |
Horisontal Back-link med justerbar fjærforspenning |
|
RAMME, MÅL OG VEKT |
Rammetype |
Trellis, høy strekkfast stål |
Forsprang |
100 mm |
Fjæringsvei foran |
125 mm |
Fjæringsvei bak |
130 mm |
Dekk, front |
120/70ZR17M/C (58W) |
Dekk, bak |
160/60ZR17M/C (69W) |
Styrevinkel V/H |
|
L x B x H |
2,055 x 765 x 1,065 mm |
Akselavstand |
1,410 mm |
Bakkeklaring |
130 mm |
Drivstoffkapasitet |
15 liter |
Setehøyde |
790 mm |
Kjøreklar vekt |
187 kg |
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.