Kawasaki Z400 er endelig tilbake! Med en 399 cc, vannkjølt Parallell Twin motor har denne motorsykkelen fantastiske kjøreegenskaper. Den har LED lys, multifunksjons display Sugomi styling. Z400 er slående vakker med sitt moderne og aggressive utseende. Den har lav vekt og er svært lettkjørt. Dette er en ekstremt spennende A2 sykkel.
Høydepunkter
- En stivere 41 mm teleskop gaffel enn forgjengeren som gir en bedre fjæring. Forhjulet oppleves som plantet i bakken samtidig som den er lettstyrt og kvikk i responsen.
- Den nye Z400 har den samme skarpe stilen til Z650 som skaper et aggressivt, smidig, maskulint inntrykk. Z400 har Z -seriens særegne Sugomi-elementer - litt fremoverlent kjøreposisjon, lavposisjonert frontlykt og en oppover bakdel gjør at den umideelbart gjenkjennes som en Kawasaki Supernaked.
- Z400 er utstyrt med en stor analog turteller en girindikator sentrert i midten og en multifunksjons LCD-skjerm under.
- Den lette designen til den nye motoren og rammen, pluss omfattende innsats for å minimere vekten, resulterer i en egenmasse på kun 167 kg, noe som gjør den til en av de letteste to-sylindrede modellen i sin klasse.
- Z400 har en nydesignet motor optimalisert for størrelse, vekt og effektivitet samt et rent design med en slank motor og et kjølesystem med minimalt med utvendige rør.
- Z400 har en Trellis ramme som er basert på Ninja H2. Rammen er optimalisert for å sikre perfekt stivhet samtidig som en lav vekt. Motoren brukes som en del av konstruksjonen og rammedesignet bidrar til sykkelens lave vekt.
- Chassiset har en design med kort akselavstand/lang svingarm, supplert med en bratt styrevinkel som gir lett, naturlig håndtering. Sykkelens lette vekt bidrar også til den enkle håndteringen og letter manøvrering når du er av sykkelen.
- Slankt design på enden av motoren og setehøyde på 78,5 cm gjør det lett for føreren å nå ner til bakken med føttene.
- 310 mm bølget semi-flytende skive for lett doserbar bremsekraft. Ninja 400 kommer i tillegg med en ny bremsesylinder, to-stemplet kalipere og den nyeste ABS-enheten fra Nissin.
- Avslappet kjøreposisjon som passer for de fleste størrelser og kroppstyper. Den relativt oppreiste kjørestillingen og brede styret setter føreren i den ideelle posisjonen for aktiv kontroll, noe som muliggjør dynamisk, sporty kjøring.
- En mer kompakt clutch som gjør giringen smidigere og en clutch hendel som oppleves som lettere.
- Z400 har en 399 cc motor med en perfekt balanse mellom ytelse og kontrollerbarhet. Motoren gir økt ytelse i hele registeret sammenlignet med forgjengeren og et større luftinntak gir økt innsugseffektivitet. Den økte ytelsen kompletteres med den jevne responsen og rikelig med lavt dreiemoment letter gasskontrollen for både nye og erfarne førere.
- I tillegg til å bidra til Z400s skarpe utseende, er den nydesignede LED-frontlykten godt synlig og gir betydelig økt lysstyrke og en bredere opplyst kjørebane.
Tilgjengelige farger
- Candy Lime Green / Metallic Spark Black
- Pearl Robotic White / Metallic Matte Graphenesteel Gray
|
MOTOR |
Motortype |
Væskekjølt, 4-takts Parallell Twin |
Slagvolum |
399 cm³ |
Størrelse x slagdybde |
70 x 51.8 mm |
Kompresjonsforhold |
11.5:1 |
Ventilsystem |
DOHC, 8 ventiler |
Drivstoffsystem |
Innsprøytning: Ø 32 mm x 2 |
Startsystem |
Elektrisk |
Smøring |
Tvunget smøring, våt sump |
|
YTELSE & TRANSMISSJON |
Maksimal effekt |
33.4 kW {45 HK} / 10,000 rpm |
Maksimalt dreiemoment |
37 N•m {3.8 kgf•m} / 8,000 rpm |
Drivstofforbruk |
|
CO2 Utslipp |
91 g/km |
Girkasse |
6-trinns |
Sluttutveksling |
Forseglet kjede |
Primærutveksling |
2.219 (71/32) |
Utveksling 1.gir |
2.929 (41/14) |
Utveksling 2.gir |
2.056 (37/18) |
Utveksling 3.gir |
1.619 (34/21) |
Utveksling 4.gir |
1.333 (32/24) |
Utveksling 5.gir |
1.154 (30/26) |
Utveksling 6.gir |
1.037 (28/27) |
Sluttutveksling |
2.929 (41/14) |
Clutch |
Våt multi-disk, manuell |
|
BREMSER & FJÆRING |
Bremser, front |
Singel semi-flytende 310 mm bølgeskive. Caliper: 2-stemplet |
Bremser, bak |
Singel 220 mm bølgeskive. Caliper: 2-stemplet |
Fjæring, front |
41 mm teleskopgaffel |
Fjæring, bak |
Bottom-link Uni-Trak, trykksatt demper med justerbar fjærforspenning |
|
RAMME, MÅL OG VEKT |
Rammetype |
Trellis, høy strekkfast stål |
Forsprang |
92 mm |
Fjæringsvei foran |
120 mm |
Fjæringsvei bak |
130 mm |
Dekk, front |
110/70R17 M/C 54H |
Dekk, bak |
150/60R17 M/C 66H |
Styrevinkel V/H |
|
L x B x H |
1,990 x 800 x 1,055 mm |
Akselavstand |
1,370 mm |
Bakkeklaring |
145 mm |
Drivstoffkapasitet |
14 liter |
Setehøyde |
785 mm |
Kjøreklar vekt |
167 kg |
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.