Kawasaki Z1000 R Edition

Kawasaki Z1000 R Edition
Varenr.
ZR1000JLF-D40R
Lager
Ikke lenger tilgjengelig

Kvantumsrabatt

Loading...
  • Kawasaki Z1000 R Edition
  • ZR1000JLF-D40R-1
  • ZR1000JLF-D40R-2
Full fokus på kjøreglede

Ta kontakt for tilgjengelighet og pris.

Skulpturerte linjer bringer den aggressive og unike Sugomi inspirerte Z design til et nytt nivå med frekk og brutal funksjonalitet. Full fokus på kjøreglede med sterkere motor og ny chassis setting som gir en stivere og mer direkte opplevelse, og definerer Z1000 som markedets mest radikale Supernaked.

Bilde

Bilde 
Lettvekts hjul

Supersport-style hjul - ca 1,5 kg lettere, reduserer uavfjæret vekt og gyrokrefter.

Bilde 
Aluminium twin-tube ramme

En stiv aluminium ramme med optimal masse sentrering, skaper god balanse mellom en kvikkstyrt, men samtidig en stabil haldling. Lav vekt og maksimal stivhet sikres i en 5-delt sveiset aluminium konstruksjon som også bruker motoren som et avstivende element.

Bilde 
Ideell kjørestilling

En ideell kjørestilling er skap ved å senke fronten, og heve hekken for en mer aggresseiv positur. Den mer aggressive sittestillingen matcher sykkelens direkte gass respons og handling, og setter føreren i possisjon for full utnyttelse av Z1000’s sportslige potensiale.

Bilde 
Finstemt innsugslyd

Spesialdesignet for at aksellerasjonen kan nytes både fysisk og lydmessig. Finstemt innsug og luftfilterboks skaper et unikt og høyst inspirerende lydbilde.

Bilde 
Aluminium fat bar styre

Supernaked karakteren understrekes med et bredt fat bar styre i børstet aluminium, og med sort overflatefinish.

Bilde 
Öhlins Støtdemper

For å komplettere den enorme bremseeffekten fra Brembo bremsene, er sykkelen utstyrt med en topp kvalitet Öhlins støtdemper. Denne forsterker kjøreegenskaper og kjørecomfort, og gir eieren stolt visshet om at sykkelen er utstyrt med markedets beste komponenter.

Bilde 
Sugomi design

Det Japanske ordet sugomi beskriver en intens aura av energi gitt av en person eller et objekt som utstråler storhet og respekt. Noe eller noen som besitter sugomi, utstråler ærefrykt, gir et uslettelig inntrykk av storhet og påkaller den største respekt. I den nye Z1000, er sugomi åpenbar både i dens olme og aggressive design og i dens svært inspirerende leveranse av rå energi. Med optimaliserte dimmensjoner (senket front og hevet hekk), og ny tettsittende bekledning, fremstår Z1000 som et rovdyr klart til anngrep.

Bilde 
Form-støpte speil

Nye speil med skarpere design bidrar til å høyne kvalitetsfølelsen fra cockpit.

Bilde 
LED baklys

Nytt LED baklys gir hekken et futuristisk utseende.

Bilde 
SSF-BP

Mer direkte styrerespons i den nye Z1000R er resultat av nye fjæringskomponenter. Ny SFF-BP gaffel har sportslig potensiale, men yter samtidig god komfort på landeveien. Konseptet er en blanding av Showa SFF og BPF, med fjærer i begge ben, justering av forspenning i venstre ben og justering av demperkraft i høyre ben.

Bilde 
Brembo Bremser

De formidable bremseegenskapene fra Z1000 bringes her opp til topp racingnivå med komponenter som finnes bl.a. på Ninja H2R. Brembo komponentene er de beste som kan skaffes til en masseprodusert motorsykkel.

Bilde 
LED frontlys

Smal og kompakt lykte-kåpe, plassert lavt på fronten, i forlengelsen av linjen som starter på toppen av tanken. Dette er første Kawasaki modell med reflektor-løs LED frontlykt design. Med LED lamper tillates et smalt design, og en form som gir Z1000 et intenst og nådeløst ansikt, som et villt rovdyr. Front lykta består av 4 long-life, lav-energi LED pærer: to for nærlys (senter) og to for fjærnlys (ytterst). Alle 4 pærene lyser når fjærnlys er på. En separat LED possisjons lampe er montert på instrument dekselet.

Bilde 
Senkede throttle-hus

I tillegg til å øke motoreffekten, bidrar senkede trottle-hus til bedret masse sentrering. Endring av innsugstraktenes lengde bidrar til sterkere og mer responsivt mellomregister.

Bilde 
Instrument

Z1000’s kompakte instrument cluster er montert direkte på styret. Dette gir designeren frihet til utforming og plassering av en kompakt lykte-kåpe.Med futuristisk design reflekterer LED turtelleren og LCD skjermen sport potensialet i nye Z1000.

Bilde 
Større bensintank

Ny tank design øker volumet til 17 liter.

Bilde 
1,043 cm3 Væskekjølt, 4-takt rekkefirer

En kraftpakke av en motor, med sterkt drag fra lave turtall og helt opp til rød-feltet. Kjøreopplevelsen forsterkes av motorens suverene gass-respons, et rå-sterkt mellomregister og et inspirerende innsugs-brøl.

Bilde 
Masse sentrering

Eksos systemet (med større hovedpotte og kortere lyddempere), horisontal Back-link bak fjæring og senkede throttle bodies er de største bidragsytere til øket masse sentrering. Horisontal Back-link bak fjæring frigjør plass for en større lavtliggende eksospotte, som igjen tillater kortere lyddempere og mer sentrert masse. Lett seteramme i aluminium gir også sitt bidrag. Resultatet blir en lettsvingt og leken sykkel.

Bilde 
Preget setetrekk

Setet har preget inn et “Z” merke som skiller den fra standard modellen.

Bilde 
Sentral eksospotte og korte lyddempere

Ved bruk av en sentral eksospotte under motoren tillates lyddempere med redusert volum. Dette bidrar til sentrert masse, mer konsentrert styling og sporty look.

Bilde 
Cool Air system

Med luftfilterboks plassert mellom rammerørene, kan innsugsluften bli påvirket av motorvarmen. Cool Air systemet leder kald luft fra kanaler i front av sidekåpene, direkte inn i filterboksen. Dette minimerer effekt tap som følge av oppvarmet innsugs luft. Systemet må ikke forveksles med Ram Air, hvor luft presses inn og skaper overtrykk i luftfilter boksen.

Bilde

Tilgjengelige farger
  • Metallic Spark Black / Pearl Storm Gray / Emerald Blazing Green BK2 Metallic Spark Black / Pearl Storm Gray / Emerald Blazing Green BK2

Bilde

MOTOR
Motortype Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer
Slagvolum 1,043 cm³
Størrelse x slagdybde 77 x 56 mm
Kompresjonsforhold 11.8:1
Ventilsystem DOHC, 16 ventiler
Drivstoffsystem Drivstoffinnsprøytning: Ø 38 mm x 4 (Keihin) med ovale sekundærspjeld
Tenning Digital
Startsystem Elektrisk
Smøring Tvunget smøring, våt sump
YTELSE & TRANSMISSJON
Maksimal effekt 104.5 kW {142 HK} / 10,000 rpm
Maksimalt dreiemoment 111 N•m {11.3 kgf•m} / 7,300 rpm
Drivstofforbruk 5.8 l/100 km
CO2 Utslipp 151 g/km
Girkasse 6-trinns
Sluttutveksling Forseglet kjede
Primærutveksling 1.627 (83/51)
Utveksling 1.gir 2.600 (39/15)
Utveksling 2.gir 1.950 (39/20)
Utveksling 3.gir 1.600 (24/15)
Utveksling 4.gir 1.389 (25/18)
Utveksling 5.gir 1.238 (26/21)
Utveksling 6.gir 1.107 (31/28)
Sluttutveksling 2.867 (43/15)
Clutch Våt multi-disk, manuell
BREMSER & FJÆRING
Bremser, front Doble semi-flytende 310 mm Bremboskiver. Caliper: Radialmontert, Brembo M50 monoblock, 4-stemplet
Bremser, bak Enkel 250 mm skive. Caliper: 1-stemplet
Fjæring, front 41 mm invertert gaffel med trinnløs justerbar kompresjons- og returdemping samt justerbar fjærforspenning. Top-out fjærer
Fjæring, bak Horisontal Back-link, Öhlins S46DR1S trykksatt demper med justerbar retur og hydraulisk fjærforspenning.
RAMME, MÅL OG VEKT
Rammetype Twin-tube, aluminium
Forsprang 101 mm
Fjæringsvei foran 120 mm
Fjæringsvei bak 131 mm
Dekk, front 120/70ZR17M/C (58W)
Dekk, bak 190/50ZR17M/C (73W)
Styrevinkel V/H 29° / 29°
L x B x H 2,045 x 790 x 1,055 mm
Akselavstand 1,435 mm
Bakkeklaring 125 mm
Drivstoffkapasitet 17 liter
Setehøyde 815 mm
Kjøreklar vekt 221 kg

Oppgitt pris er veiledende, levert fra importørs lager, inkludert moms og engangsavgift (for avgiftsbelagte kjøretøy). Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×