Ta kontakt for tilgjengelighet og pris.
Z1000 sine skulpturerte linjer bringer det aggressive og unike Sugomi inspirerte Z-designet til et nytt nivå. Frekk og brutal funksjonalitet, med fult fokus på kjøreglede. Sterkere motor og ny chassis setting gir en stivere og mer direkte opplevelse. Dette definerer Z1000 som markedets mest radikale Supernaked.

Senkede throttle-hus
I tillegg til å øke motoreffekten, bidrar senkede trottle-hus til bedret masse sentrering. Endring av innsugstraktenes lengde bidrar til sterkere og mer responsivt mellomregister.
Lettvekts hjul
Supersport-style hjul - ca 1,5 kg lettere, reduserer uavfjæret vekt og gyrokrefter.
Ideell kjørestilling
En ideell kjørestilling er skap ved å senke fronten, og heve hekken for en mer aggresseiv positur. Den mer aggressive sittestillingen matcher sykkelens direkte gass respons og handling, og setter føreren i possisjon for full utnyttelse av Z1000’s sportslige potensiale.
Sugomi design
Det Japanske ordet sugomi beskriver en intens aura av energi gitt av en person eller et objekt som utstråler storhet og respekt. Noe eller noen som besitter sugomi, utstråler ærefrykt, gir et uslettelig inntrykk av storhet og påkaller den største respekt. I den nye Z1000, er sugomi åpenbar både i dens olme og aggressive design og i dens svært inspirerende leveranse av rå energi. Med optimaliserte dimmensjoner (senket front og hevet hekk), og ny tettsittende bekledning, fremstår Z1000 som et rovdyr klart til anngrep.
1,043 cm3 Væskekjølt, 4-takt rekkefirer
En kraftpakke av en motor, med sterkt drag fra lave turtall og helt opp til rød-feltet. Kjøreopplevelsen forsterkes av motorens suverene gass-respons, et rå-sterkt mellomregister og et inspirerende innsugs-brøl.
LED frontlys
Smal og kompakt lykte-kåpe, plassert lavt på fronten, i forlengelsen av linjen som starter på toppen av tanken. Dette er første Kawasaki modell med reflektor-løs LED frontlykt design. Med LED lamper tillates et smalt design, og en form som gir Z1000 et intenst og nådeløst ansikt, som et villt rovdyr. Front lykta består av 4 long-life, lav-energi LED pærer: to for nærlys (senter) og to for fjærnlys (ytterst). Alle 4 pærene lyser når fjærnlys er på. En separat LED possisjons lampe er montert på instrument dekselet.
Aluminium fat bar styre
Supernaked karakteren understrekes med et bredt fat bar styre i børstet aluminium, og med sort overflatefinish.
Støpte aluminium speil
Nye speil med skarpere design bidrar til å høyne kvalitetsfølelsen fra cockpit.
Aluminium twin-tube ramme
En stiv aluminium ramme med optimal masse sentrering, skaper god balanse mellom en kvikkstyrt, men samtidig en stabil haldling. Lav vekt og maksimal stivhet sikres i en 5-delt sveiset aluminium konstruksjon som også bruker motoren som et avstivende element.
Masse sentrering
Eskos systemet (med større hovedpotte og kortere lyddempere), horisontal Back-link bak fjæring og senkede throttle bodies er de største bidragsytere til øket masse sentrering. Horisontal Back-link bak fjæring frigjør plass for en større lavtliggende eksospotte, som igjen tillater kortere lyddempere og mer sentrert masse. Lett seteramme i aluminium gir også sitt bidrag. Resultatet blir en lettsvingt og leken sykkel.
Showa SFF-BP forgaffel
Mer direkte respons og manøvrerbarhet er oppnådd med den nye forgaffelen. Showa SFF-BP (Separat Function Fork - Big Piston) gir Z1000 topp egenskaper for sporty landeveiskjøring men samtidig en akseptabel komfort for lengere turer. SFF gaffelen har fjærer i begge gaffelben, men med forspennings justering i venstre ben og demper justering i høyre ben, er gaffelen svært enkåe å justere for perfekt oppsett.
Cool Air system
Med luftfilterboks plassert mellom rammerørene, kan innsugsluften bli påvirket av motorvarmen. Cool Air systemet leder kald luft fra kanaler i front av sidekåpene, direkte inn i filterboksen. Dette minimerer effekt tap som følge av oppvarmet innsugs luft. Systemet må ikke forveksles med Ram Air, hvor luft presses inn og skaper overtrykk i luftfilter boksen.
Radial-monterte monoblokk calipere
High-performance Superbike bremsepakke med bølgeformede skiver, radial monterte monoblokk calipere og radial-pumpe på master-sylinder. De nye monoblokk caliperene kombinert med nytt friksjons-belegg på bremseklossene, gir en ekstrem, men samtidig lett doserbar bremsekraft. ABS bremser er standard for din sikkerhet.
Finstemt luft inntak
Luftinntak og luftfilterboks er designet for maksimal aksellerasjon. Inntrykket blir forsterket gjennom hylet det finstemte luftinntaket skaper. Svært inspirerende lyd!
LED baklys
Nytt LED baklys gir hekken et futuristisk utseende.
Større bensintank
Ny tank design øker volumet til 17 liter.
Instrument
Z1000’s kompakte instrument cluster er montert direkte på styret. Dette gir designeren frihet til utforming og plassering av en kompakt lykte-kåpe.Med futuristisk design reflekterer LED turtelleren og LCD skjermen sport potensialet i nye Z1000.
Sentral eksospotte og korte lyddempere
Ved bruk av en sentral eksospotte under motoren tillates lyddempere med redusert volum. Dette bidrar til sentrert masse, mer konsentrert styling og sporty look.

Tilgjengelige farger
- Metallic Flat Spark Black / Metallic Matte Graphite Gray BK1 Metallic Flat Spark Black / Metallic Matte Graphite Gray BK1

|
MOTOR |
Motortype |
Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer |
Slagvolum |
1,043 cm³ |
Størrelse x slagdybde |
77 x 56 mm |
Kompresjonsforhold |
11.8:1 |
Ventilsystem |
DOHC, 16 ventiler |
Drivstoffsystem |
Drivstoffinnsprøytning: Ø 38 mm x 4 (Keihin) med ovale sekundærspjeld |
Tenning |
Digital |
Startsystem |
Elektrisk |
Smøring |
Tvunget smøring, våt sump |
|
YTELSE & TRANSMISSJON |
Maksimal effekt |
104.5 kW {142 HK} / 10,000 rpm |
Maksimalt dreiemoment |
111 N•m {11.3 kgf•m} / 7,300 rpm |
CO2 Utslipp |
151 g/km |
Girkasse |
6-trinns |
Sluttutveksling |
Forseglet kjede |
Primærutveksling |
1.627 (83/51) |
Utveksling 1.gir |
2.600 (39/15) |
Utveksling 2.gir |
1.950 (39/20) |
Utveksling 3.gir |
1.600 (24/15) |
Utveksling 4.gir |
1.389 (25/18) |
Utveksling 5.gir |
1.238 (26/21) |
Utveksling 6.gir |
1.107 (31/28) |
Sluttutveksling |
2.867 (43/15) |
Clutch |
Våt multi-disk, manuell |
|
BREMSER & FJÆRING |
Bremser, front |
Doble semi-flytende 310 mm bølgeskiver. Caliper: Radialmonterte monoblock, 4-stemplet |
Bremser, bak |
Singel 250 mm bølgeskive. Caliper: 1-stemplet |
Fjæring, front |
41 mm invertert gaffel med trinnløs justerbar kompresjons- og returdemping samt justerbar fjærforspenning. Top-out fjærer |
Fjæring, bak |
Horisontal Back-link, trykksatt med trinnløs returdemping og justerbar fjærforspenning |
|
RAMME, MÅL OG VEKT |
Rammetype |
Twin-tube, aluminium |
Forsprang |
101 mm |
Fjæringsvei foran |
120 mm |
Fjæringsvei bak |
135 mm |
Dekk, front |
120/70ZR17M/C (58W) |
Dekk, bak |
190/50ZR17M/C (73W) |
Styrevinkel V/H |
29° / 29° |
L x B x H |
2,045 x 790 x 1,055 mm |
Akselavstand |
1,435 mm |
Bakkeklaring |
125 mm |
Drivstoffkapasitet |
17 liter |
Setehøyde |
815 mm |
Kjøreklar vekt |
221 kg |
Oppgitt pris er veiledende, levert fra importørs lager, inkludert moms og engangsavgift (for avgiftsbelagte kjøretøy). Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.