2022 Z900 beholder “spennende og lett”-konseptet til sin forgjenger og tilbyr neste trinn i en aggressiv Sugomi styling. Oppgraderingen består av en rekke nye og avanserte funksjoner som kjøremodus, Traction control, TFT-fargeskjerm med mobiltilkobling, LED-lys og renere utslipp. Nye Z900 ligger i spissen i sitt segment og finnes både som fulleffekt og A2.
Høydepunkter
- Stilig setedeksel lakkert i sykkelens farger, forsterker sykkelens sporty utseende. Setedeksel med gummi ryggpute kan erstatte passasjersetet når du kjører uten passasjer.
- Høyere, sotet kåpeglass for bedre vindbeskyttelse.
- Gel resin tank pad i sort og chrome med Kawasaki logo.
- Gi din Z900 et mer sporty utseende med Akrapovic slip-on eksos. En slip-on potte som reduserer vekt, gir god motorytelse og en dypere motorlyd. Du kan velge mellom Carbon eller Titanium finish. Begge leveres med Akrapovic Carbon varmedeksel.
- ABS (Anti-Lock Brake System) sikrer stabil bremseevne ved å hindre at hjulene låses under bremsing.
- Horisontal Back-link montert støtdemper sørger for at støtdemperen er horisontal og bidrar til effektiv bruk av rom og massesentralisering.
- Basert på racing-teknologi, fungerer Assist & Slipper Clutch som både en momentbegrenser og en selv-servo mekanisme som muliggjør et lettere trykk på clutchhendelen.
- 3-modus KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasaki’s mest avanserte traction control system, tilbyr et utvalg av moduser som passer til en rekke kjøresituasjoner, fra banekjøring til touring.
- Valg av effektmodus gjør det mulig å endre motorens effektforsyning for å tilpasse kjøresituasjonen.
- Dual Throttle Valves gir økt effekt og bedre brukervennlighet med to sett med ECU-regulerte gassventiler.
- Indikator for økonomisk kjøring vises på instrumentpanelet når kjøringen er bensinsparende.
- Smartphone-tilkobling bidrar til en forbedret motorsykkelopplevelse ved at fører kan koble seg til sin motorsykkel trådløst.
Tilgjengelige farger
- Candy Lime Green / Metallic Spark Black
- Pearl Robotic White / Metallic Matte Graphenesteel Gray
- Metallic Spark Black / Metallic Flat Spark Black
|
MOTOR |
Motortype |
Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer |
Slagvolum |
948 cm³ |
Størrelse x slagdybde |
73.4 x 56 mm |
Kompresjonsforhold |
11.8:1 |
Ventilsystem |
DOHC, 16 ventiler |
Drivstoffsystem |
Innsprøytning: Ø 36 mm x 4 med sekundærspjeld |
Startsystem |
Elektrisk |
Smøring |
Tvunget smøring, våt sump |
|
YTELSE & TRANSMISSJON |
Maksimal effekt |
92.2 kW {125 HK} / 9,500 rpm |
Maksimalt dreiemoment |
98.6 N•m {10.1 kgf•m} / 7,700 rpm |
Drivstofforbruk |
5.7 l/100 km |
Power down kit 85 kW |
Available |
CO2 Utslipp |
132 g/km |
Girkasse |
6-trinns |
Sluttutveksling |
Forseglet kjede |
Primærutveksling |
1.627 (83/51) |
Utveksling 1.gir |
2.692 (35/13) |
Utveksling 2.gir |
2.059 (35/17) |
Utveksling 3.gir |
1.650 (33/20) |
Utveksling 4.gir |
1.409 (31/22) |
Utveksling 5.gir |
1.222 (33/27) |
Utveksling 6.gir |
1.034 (30/29) |
Sluttutveksling |
2.933 (44/15) |
Clutch |
Våt multi-disk, manuell |
|
BREMSER & FJÆRING |
Bremser, front |
Doble semi-flytende 300 mm bølgeskiver. Caliper: 4-stemplet |
Bremser, bak |
Enkel 250 mm bølgeskive. Caliper: 1-stemplet |
Fjæring, front |
41 mm invertert gaffel med trinnløs justerbar returdemping og fjærforspenning |
Fjæring, bak |
Horisontal Back-link med justerbar returdemping og fjærforspenning |
|
RAMME, MÅL OG VEKT |
Rammetype |
Trellis, høy strekkfast stål |
Forsprang |
110 mm |
Fjæringsvei foran |
120 mm |
Fjæringsvei bak |
140 mm |
Dekk, front |
120/70ZR17M/C (58W) |
Dekk, bak |
180/55ZR17M/C (73W) |
Styrevinkel V/H |
33° / 33° |
L x B x H |
2,070 x 825 x 1,080 mm |
Akselavstand |
1,455 mm |
Bakkeklaring |
145 mm |
Drivstoffkapasitet |
17 liter |
Setehøyde |
820 mm |
Kjøreklar vekt |
212 kg |
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.