Ta kontakt for tilgjengelighet og pris.
Kawasaki Versys 650 er vanskelig å forklare og umulig å kategorisere. Den er komfortabel og fantastisk på lange turer, men er også morsom sportslig, og en real by-venn. Versys 650 er alt du trenger - både til daglig kjøring eller lange turer.

Eksosanlegg
For å senke tyngdepunktet og for optimal balanse, legges lyddemper midt under sykkelen. Dette frigjør plass under sal og holder eksos-varmen borte fra fører og passasjer.
Offset liggende singel-demper med hydraulisk fjær-forspenning
Lang fjæringsvei og balansert demperkraft designet for å svelge ujevnheter i veibanen. Hydraulisk fjær-forspenning gjør det enkelt å justere sykkelen for bagasje og passasjer.
Smal, oppreist kjørestilling
Den kompakte motoren og den slanke rammen resulterer i et design som gjør fører og sykkel til en kompkt enhet. Plassering av sete, styre og fothvilere gir en oppreist og avslappet sittestilling. Utmerket for de lange turene.
Forbedret nyttelast
Forsterket bak-ramme og høyere last-index på dekk gir føreren mulighet for å laste mer på sykkelen. Rammen gir også mulighet for kombinert montering av sidekofferter og toppboks.
Stort utvalg i originalt tilbehør
Med et stort utvalg av originalt tilbehør som: Farge-matchende sidevesker og toppkoffert, LED tåkelys, velteklosser, håndbeskytter mm.er Versys 650 den ideelle maskin for korte og lange turer.
Skarp, sporty styling
En fullstendig revidert styling pakke kombinerer stil, vindbeskyttelse og aerodynamikk. Den nye frontkåpen bidrar til en gjenkjennbar Kawasaki-look, men reflekterer samtidig Versys 650’s fantastiske og morsome kjøreegenskaper.
17” hjul
17” hjul fremme og bak gir rask, sporty kjørestil. Høyere last-index gir forbedret nyttelast.
Bredt styre
Kombinert med smal, oppreist kjøretsilling gir bredt styre god kontroll under alle forhold.
Sideveske braketter
Monteringsbraketter for sidekoffertene er integrert i passasjerhåndtakene.Det er svært enkelt å montere / demontere sideveskene, og sykkelen får et rent og sportslig utseende når du kjører uten vesker.
ABS er standard
Ny ABS enhet som er lettere, tar mindre plass og er meget presis.
Chassis respons
Den kompakte twin motoren gir mulighet for et slankt og lett chassis på Versys 650. Dette gir optimal chassis respons og bidrar til en lett manøvrerbar sykkel.
649 cm3 vannkjølt, 4-takt Parallel Twin
Under tuning av 649 cm3 Parallel Twin motoren ble det fokusert på gass-respons og kraft.
Vibrasjons demper
Ved å endre fremste motorfester til en mykere gummiblanding er vibrasjoner til styre, sal og tank kraftig redusert. Dette gir forbedret kjørekomfort og god sikt i speil.
Opp/ned gaffel
Lang-slag ø41 mm forgaffel med stivere fjærer er nøkkelen til god kontroll av sykkelens vektfordeling. Seperate funksjoner for hver gaffelben tillater nøyaktig og velbalansert demperjustering i toppen av gaffelbena.
Gir indikator
Gir indikator er standard på Versys 650.
Større bensintank
Økt volum bidrar til en større rekkevidde. Kort bensintank gir forbedrer sittestillingen for maksimal kontroll.
47 L Toppkoffert (Tilbehør)
47 Liter toppboks kan romme hele 2. helhjelmer. Toppboks og sidekofferter kan brukes samtidig. (Topboks som ekstrautstyr).
Bølgete skiver
Bølgete bremseskiver ser ikke bare bra ut, de gir forbedret bremseeffekt. Nye calipere, forbedret bremsesylinder, nye bremseklosser og større bremseskive bak gir en fører god tilbakemelding, kontroll og effekt.
Justerbar vindskjerm
Større vindskjerm med 60mm høyde-justering. Kan justerest uten bruk av verktøy.

Tilgjengelige farger
- Metallic Moondust Grey / Metallic Flat Spark Black GY1 Metallic Moondust Grey / Metallic Flat Spark Black GY1
- Pearl Stardust White / Metallic Spark Black WT1 Pearl Stardust White / Metallic Spark Black WT1
- Metallic Matte Covert Khaki / Metallic Spark Black GN1 Metallic Matte Covert Khaki / Metallic Spark Black GN1

|
MOTOR |
Motortype |
Væskekjølt, 4-takts Parallell Twin |
Slagvolum |
649 cm³ |
Størrelse x slagdybde |
83 x 60 mm |
Kompresjonsforhold |
10.8:1 |
Ventilsystem |
DOHC, 8 ventiler |
Drivstoffsystem |
Innsprøytning: Ø 38 mm x 2 (Keihin) |
Tenning |
Digital |
Startsystem |
Elektrisk |
Smøring |
Tvunget smøring, semi-tørr sump |
|
YTELSE & TRANSMISSJON |
Maksimal effekt |
51 kW {69 HK} / 8,500 rpm |
Laveffektversjon |
35.0 kW {48 PS} / 7,900 min |
Maksimalt dreiemoment |
64 N•m {6.5 kgf•m} / 7,000 rpm |
Power down kit 35 kW |
Tilgjengelig |
CO2 Utslipp |
110 g/km |
Bensinforbruk 35 kW kit |
4.4 l/100 km |
CO2 utslipp 35 kW kit |
110 g/km |
Girkasse |
6-trinns |
Sluttutveksling |
Forseglet kjede |
Primærutveksling |
2.095 (88/42) |
Utveksling 1.gir |
2.438 (39/16) |
Utveksling 2.gir |
1.714 (36/21) |
Utveksling 3.gir |
1.333 (32/24) |
Utveksling 4.gir |
1.111 (30/27) |
Utveksling 5.gir |
0.966 (28/29) |
Utveksling 6.gir |
0.852 (23/27) |
Sluttutveksling |
3.067 (46/15) |
Clutch |
Våt multi-disk, manuell |
|
BREMSER & FJÆRING |
Bremser, front |
Doble semi-flytende 300 mm bølgeskiver. Caliper: 2-stemplet |
Bremser, bak |
Singel 250 mm bølgeskive. Caliper: 1-stemplet |
Fjæring, front |
41 mm invertert teleskopgaffel med trinnløs justerbar returdemping (høyre side) og justerbar fjærforspenning (venstre side) |
Fjæring, bak |
Offset, liggende monodemper med ekstern fjærforspenning |
|
RAMME, MÅL OG VEKT |
Rammetype |
Rør ramme, Strekkfast stål |
Forsprang |
108 mm |
Fjæringsvei foran |
150 mm |
Fjæringsvei bak |
145 mm |
Dekk, front |
120/70ZR17M/C (58W) |
Dekk, bak |
160/60ZR17M/C (69W) |
Styrevinkel V/H |
35° / 35° |
L x B x H |
2,165 x 840 x 1,450 / 1,400(1,450 mm Vindskjerm i høyeste posisjon) mm |
Akselavstand |
1,415 mm |
Bakkeklaring |
170 mm |
Drivstoffkapasitet |
21 liter |
Setehøyde |
840 mm |
Kjøreklar vekt |
217 kg |
Oppgitt pris er veiledende, levert fra importørs lager, inkludert moms og engangsavgift (for avgiftsbelagte kjøretøy). Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.