Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer

Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer
Varenr.
KLZ1000DMFNN-C40RGT
Lager
Kontakt oss ang. pris og tilgjengelighet

Kvantumsrabatt

Loading...
  • Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer
  • KLZ1000DMFNN-C40RGT-1
  • KLZ1000DMFNN-C40RGT-2
  • KLZ1000DMFNN-C40RGT-3
  • KLZ1000DMFNN-C40RGT-4
  • KLZ1000DMFNN-C40RGT-5
Versys 1000 gir maksimal kjøreglede på alle veier

Alene eller med passasjer, rundt hjørnet eller rundt om i Europa. Med en responsiv rekke-firer og avansert chassis er det kjøreglede fra første stund. Kjørestillingen gir optimal kontroll uansett om det er by- eller landeveier som skal utforskes.SE har samme chassis og motor som Versys 1000S, mens elektronikken på de to modellene skiller seg fra hverandre. Blant annet har SE elektronisk justerbar fjæring. SE er en premiummodell for de som ønsker det lille ekstra på tur.

Nøkkelegenskaper

KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System)
Kawasaki’s supersport-graderte høy-pressisjons bremsestyring system er nå standard på Versys 1000. Dette er samme system som sitter på Ninja H2 og Ninja ZX-10R, men med programmering tilpasset Versys 1000´s bruksområde, vekt og lange fjæringsvei.

To alternative seter
Versys 1000 er utstyrt med Komfort Sete med tykk urethane polstring for optimal komfort på langturer. Setet gir en behagelig knevinkel for førere med over middels kroppslengde. For kortere førere kan det leveres et 20 mm lavere sete som sikrer føreren å nå bakken med begge bena ved stopp.

Justerbar Vindskjerm
I tillegg til stor, vindbeskyttende front-kåpe, tilbyr Versys 1000 justerbar vindskjerm. Skjermen kan justeres trinnløst fra førersetet.

LED Lys
Doble LED hovedlys gjør deg synlig og gir et godt lysbilde ved kjøring i mørket. Også de øvrige lys på Versys 1000 er kompakte LED lamper.

Varmeholker
Varmeholker - din beste venn på kalde dager.

Elektroniske gass-spjeld
Elektroniske gass-spjeld gir ECU full kontroll over bensinmengde (via insprøytnings dyser) og luftvolum (via gass-spjeld) til motoren. Optimalt tilpasset bensinmengde og spjeld-åpning gir en myk, lineær og responsiv motorkraft.

Integrerte kjøremodes
Versys 1000 SE kommer standard med integrert kjøremodus. Tre valgbare, forhåndsdefinerte modus som kombinerer traction control og motorkraft for Sport, Road og Rain. I tillegg finnes modus Ride som gir føreren mulighet til manuelt oppsett av systemet.

TFT Farge instrument
Det kompakte hel-digitale TFT farge instrumentet gir cockpiten et high-tech, premium inntrykk. Den avanserte TFT (thin-film transistor) teknologien gir optimal lesbarhet under alle lysforhold. Bakgrunnsfarge kan velges mellom lys og mørk, og skjermens lysstyrke reguleres automatisk etter ytre lysforhold. I tillegg til scrollbar multifunksjons skjerm kan fører velge relevant informasjon gjennom bryterpanelet.

Morsom og sporty kjørestil under alle kjøreforhold
De fleste av våre veier fremstår som alt annet enn slette racing-baner. Her er dumper, hull og svært varierende dekke som sykkelen må takle. Kawasaki ingeniører har valgt fjæringskomponenter med lang vandring for å beherske varierende veiforhold med best mulige kjøreegenskaper og førerkomfort. Versys 1000 er ikke konstruert for off-road kjøring, men geometri og fjæringskomponenter klarer seg svært godt på både god og elendig veistandard. Med 17" hjul og fjæring i Sport mode er dette også en kvikkstyrt, sporty og letthåndterlig sykkel for rask landeveis kjøring.

To LED hovedlys
Begge LED hovedlyktene har nærlys, fjærnlys og markeringslys. Lampene er skarpe og godt synlig i dagslys, og de gir et godt lysbilde ved nattkjøring.

KECS med Showa Skyhook Technology
For 2021 er Versys 1000 SE utstyrt med oppgradert KECS (Kawasaki Electronic Control Suspension). Dette er den første Kawasaki modell som tar i bruk Showa’s Skyhook teknologi. For fører og passasjer gir dette økt komfort og kjøreglede. Skyhook konseptet gir en følelese av at sykkelen svever i en horisontal linje, mens fjæring og demping gir hjulene full kontakt med underlagets mange ujevnheter.

Integrert veskesystem
Monteringssystemet for bagasje veskene (tilvalg) gir en svært rask og enkel montering / demontering av veskene. Det integrerte veskesystemet gir sykkelen el smal og ren profil, og det gjenstår ingen skjemmende braketter når veskene er demontert.

Smartphone oppkopling
Versys 1000 SE's TFT dashboard har en Bluetooth chip integrert i instrument panelet. Dette muliggjør en trådløs oppkopling mellom sykkelen og førerens smartphone. Med applikasjonen “RIDEOLOGY THE APP,” kan de fleste av instrumentets funksjoner leses av og endres via telefonen.

12V Strømuttak
Beleilig plassert i cocpit, finner du et 12V strømuttak for GPS, telefonlading eller andre praktiske formål. Max belastning er hele 40W.

KTRC (Kawasaki TRaction Control)
Tre alternative modus dekker de fleste kjøreforhold fra Sport Riding på tørr asfalt til kjøring under vanskelige føreforhold på våt vei.

Spennende rekke-4 motor
Nøkkelen til Versys 1000’s fun factor, er den spennende motoren som leverer mye mer enn kun effektkurver. Den 1,043 cm3 rekke-4 er tunet for optimal fleksibilitet fra tomgang, god gass-respons og kraftig dreiemoment i lavt og middels turtallsregister. Et karakteristisk innsugs-hyl understreker gassresponsen, og virker svært inspirerende for aktive førere.

LED Kurvelys
Kurvelys innebygget i kåpen gir effektiv opplysning av kurvene ved nattkjøring. Hvert av de tre lysene (på hver side) er justert i forskjellige vinkler, og de tenner automatisk en og en ved økende nedleggsvinkel. Kurvelysene gir føreren optimal sikt i kjøreretningen.

Electronisk Cruise Control
Med Kawasaki’s cruise control system setter du en valgt konstant hastighet med et enkelt tastetrykk. Med Cruise Control aktivert kan føreren slippe gassen. Dette reduserer belastning i høyre arm på langturer og det gir en avslappet og komfortabel kjørestil. Hastigheten kan enkelt endres med +/- knapper, og den kan kanseleres med aktivisering av clutch, brems eller gass.

KQS (Kawasaki Quick Shifter)
For maksimal utnyttelse av Versys 1000’s responsive motor karakter, har SE modellene quick shifter som standard utstyr. Dette tillater clutchfri giring opp og ned for rask og sømmløs akselerasjon og enkel retardasjon.

Radial-Monterte Front Bremse Calipere
De to ø310 mm bølgeformede bremseskivene i front bremses effektivt av svært stabile radial-monterte monoblokk calipere. En radial master-pumpe bidrar til formidabel og lett doserbar bremsekraft.

KCMF (Kawasaki Cornering Management Function)
Med Kawasaki’s avanserte software og impulser fra en kompakt Bosch IMU (Inertial Measurement Unit), leser KCMF av parametere fra sensorer på motor og chassis gjennom kurven. Fra turn-in, gjennom apex til utgang assisterer KCMF føreren med bremsekraft og motoreffekt sømløst fra akselerasjon til nedbremsing til nedlegg og til ny akselerasjon.

TILGJENGELIGE FARGER
  • Emerald Blazed Green / Metallic Diablo Black / Metallic Flat Spark Black
  • Pearl Storm Gray / Metallic Diablo Black / Metallic Flat Spark Black
Motor
Motortype Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer
Slagvolum 1,043 cm³
Størrelse x slagdybde 77 x 56 mm
Kompresjonsforhold 10.3:1
Ventilsystem DOHC, 16 ventiler
Drivstoffsystem Innsprøytning: Ø 38 mm x 4 (Keihin) med ovale sekundærspjeld
Tenning Digital
Startsystem Elektrisk
Smøring Tvunget smøring, våt sump
Ytelse & Transmissjon
Maksimal effekt 88.2 kW {120 HK} / 9,000 rpm
Maksimalt dreiemoment 102 N•m {10.4 kgf•m} / 7,500 rpm
CO2 Utslipp 128 g/km
Girkasse 6-trinns
Sluttutveksling Forseglet kjede
Primærutveksling 1.627 (83/51)
Utveksling 1.gir 2.692 (35/13)
Utveksling 2.gir 1.950 (39/20)
Utveksling 3.gir 1.529 (26/17)
Utveksling 4.gir 1.304 (30/23)
Utveksling 5.gir 1.136 (25/22)
Utveksling 6.gir 0.958 (23/24)
Sluttutveksling 2.867 (43/15)
Clutch Våt multi-disk, manuell
Bremser & Fjæring
Bremser, front Doble semi-flytende 310 mm bølgeskiver. Caliper: Radialmonterte monoblock, 4-stemplet
Bremser, bak Singel 250 mm bølgete skive. Caliper: 1-stemplet
Fjæring, front 43 mm invertert gaffel med KECS, elektronisk justerbar retur- og kompresjonsdemping. Manuelt justerbar fjærforspenning
Fjæring, bak Horisontal Back-link BFRC demper med KECS, elektronisk justerbar retur- og kompresjonsdemping samt fjærforspenning
Ramme, Mål og Vekt
Rammetype Twin-tube, aluminium
Forsprang 106 mm
Fjæringsvei foran 150 mm
Fjæringsvei bak 152 mm
Dekk, front 120/70ZR17M/C (58W)
Dekk, bak 180/55ZR17M/C (73W)
Styrevinkel V/H 34° / 34°
L x B x H 2,270 x 950 x 1,490 (1,530 mm Vindskjerm i høyeste posisjon) mm
Akselavstand 1,520 mm
Akselavstand 1,520 mm
Bakkeklaring 150 mm
Drivstoffkapasitet 21 liter
Setehøyde 840 mm
Kjøreklar vekt 257 kg

Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×