Kawasaki Versys 1000 Grand Tourer

Kawasaki Versys 1000 Grand Tourer
Varenr.
KAW-KLZ1000-CKF
Lager
Ta kontakt for tilgjengelighet
Pris
kr 224 990,00

Kvantumsrabatt

Loading...
  • Kawasaki Versys 1000 Grand Tourer
  • VERSYS1000GT-1
  • VERSYS1000GT-2
  • VERSYS1000GT-3
Versys 1000 gir maksimal kjøreglede på alle veier

Ta kontakt for tilgjengelighet og pris.

Alene eller med passasjer, rundt hjørnet eller rundt om i Europa. Med en responsiv rekke-firer og avansert chassis er det kjøreglede fra første stund. Kjørestillingen gir optimal kontroll uansett om det er by- eller landeveier som skal utforskes. Grand Tourer pakken inneholder tankpad, LED kjørelys, håndbeskyttere, sidevesker med fester, innervesker, toppkoffert med fester, GPS brakett, 12V uttak og tre låssett for vesker.

Z125

Z125 Versys handguards
The Versys handguards are equipped with a strong aluminum bar and have Kawasaki-branded shells. They provide excellent protection.

Z125 Pannier Bags
These Kawasaki branded zip up nylon pannier inner bags feature convenient carry handles allowing you to safely store your gear with 27 litres of capacity in each bag.

Z125 Clean-mount pannier system
Revised mounting system for the accessory panniers gives them a more integrated look, and ensures the rear of the bike looks sharp when the panniers are removed (Available as accessory).

Z125 Topcase Bag
This Kawasaki branded zip up nylon inner bag feature convenient carry handles allowing you to safely store your gear. Specifically designed for the 47L topcase.

Z125 Accessory 47L top case
An accessory top case (and mount) can be fitted. The top case is rated for 5 kg, and with its 47 litre volume is large enough to fit two fullface helmets (available as accessory).

Z125 12V Socket
12 Volt DC power outlet with rubber cap.

Z125 Tank pad
Top quality gel-resin self-adhesive tank protector featuring the Versys model logo, black or semi-transparent allowing the tank colour to show through.

Z125 Engine Guard
Resin frame sliders help to protect the chassis from damage in the event of a tumble. Axle sliders are also available for further protection.

Z125 Foglamps
Night time visibility can be hugely enhanced with these LED spotlights, shaped to fit under the top cowl and around the radiator shrouds.

Z125

Tilgjengelige farger
  • Emerald Blazed Green / Pearl Storm Gray (SE)
  • Metallic Flat Spark Black / Pearl Flat Stardust White (SE)
  • Candy Steel Furnace Orange / Metallic Spark Black
  • Pearl Stardust White / Metallic Spark Black

ABS
ABS (Anti-Lock Brake System) sikrer stabil bremseevne ved å hindre at hjulene låses under bremsing.
Plutselig overbelastning av bremsene, eller bremsing på flater med lite grep, (overflater med lav friksjonskoeffisient) som våt asfalt eller kumlokk, kan føre til at motorsykkelhjul låses og glir. ABS ble utviklet for å forhindre slike hendelser. Kawasakis ABS-system styres av høy presisjon og en svært pålitelig programmeringsformulering basert på grundig testing av mange førersituasjoner. Ved å sørge for stabil bremseevne, tilbys føreren en sikkerhet som bidrar til en bedre kjøreopplevelse.
For å møte spesielle krav fra bestemte førere er spesialiserte ABS-systemer også tilgjengelige. For eksempel er KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-Lock Brake System) et høy presisjon bremsesystem designet spesielt for supersport-modeller, noe som gjør at sportslig kjøring kan nytes av et bredere spekter av førere. Ved å knytte sammen for- og bakbremsene, gir K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-Braking Technology) ABS tilliten til å nyte touring på tungvektsmodeller. Kawasaki jobber kontinuerlig med utviklingen av andre avanserte ABS-systemer.

Horisontal Back-link montert støtdemper
Horisontal Back-link montert støtdemper sørger for at støtdemperen er horisontal og bidrar til effektiv bruk av rom og massesentralisering.
Sammenlignet med Kawasaki’s tradisjonelle Uni-Trak fjæring bak, hvor støtdemperen monteres vertikalt - med Horisontal Back-link montert støtdemper, er demperen nesten horisontal.
På Kawasaki's originale støtdemper sitter demperen svært nær sykkelens tyngdepunkt, noe som i stor grad bidrar til massesentralisering. Og fordi det ikke er noen kobling eller demper som stikker ut under svingarmen, frigjør dette plass til et større eksos-forkammer (et ekspansjonskammer som ligger like oppstrøms for lyddemperen). Med et større forkammer kan lyddempersvolumet reduseres, og kraftige eksoskomponenter kan bli konsentrert nærmere midten av sykkelen, noe som ytterligere bidrar til massesentralisering.
Resultatet er kraftig forbedret håndtering. En annen fordel er at demperen er plassert langt borte fra eksosvarmen. Fordi det er vanskeligere for varme fra eksosanlegget å påvirke støtdemperolje og gasstrykk, er ytelsen til støtdemperen mer stabil.

KECS-Kawasaki Electronic Control Suspension
KECS (Kawasaki Electronic Control Suspension) tilpasser seg vei- og kjøreforhold i sanntid, og sørger for den ideelle dempingen for hver situasjon.
KECS tilpasser seg til vei- og kjøreforhold i sanntid, og gir den ideelle dempingen som kreves. Ved å bruke elektronisk justering av demping tilpasser KECS seg kjøretøyets hastighet og støtdemperens slaghastighet. Det tas også hensyn til retardasjon, noe som gjør at systemet kan hjelpe til med å håndtere pitching som kan oppstå under bremsing.
Styring via magnetventil med direkte aktivering gjør det mulig for ekstremt rask reaksjonstid, noe som gjør KECS ideell til sportskjøring, der en naturlig følelse er viktig for å føle seg i ett med sykkelen.
Innebygde slag-sensorer på både gaffel og bakre støtdemper gir sanntids slaghastighet og komprimeringsinformasjon. Informasjon fra sensorspolen til KECS ECU suppleres med informasjon fra IMU (akselerasjon / retardasjon) og FI ECU (kjøretøyhastighet). KECS ECU regner da effekten til solenoider for å justere til demping som er nødvendig i situasjonen.
Valgbare moduser tillater fører å velge mykere eller fastere grunninnstillinger.

KQS - Kawasaki Quick Shifter
KQS (Kawasaki Quick Shifter) muliggjør clutchfri opp- og nedgiring*.
Utviklet for å hjelpe førere til å maksimere akselerasjonen. KQS muliggjør oppgiring ved fullt gasspådrag uten bruk av clutch. KQS registrerer at girpedalen har blitt aktivert og sender ett signal til ECU om å kutte tenningen slik at neste gir kan kobles inn uten å måtte bruke clutchen.
* Avhengig av modell og ECU-innstillinger (eller når en racing ECU blir brukt), er det også mulig å gjøre clutchfri nedgiring.

Electronic Throttle Valves
Kawasaki elektroniske innsprøytningssystem tillater ECU å levere den ideelle mengden drivstoff og luft til motoren.
Kawasaki’s elektroniske innsprøytningssystem gjør at ECU kan styre riktig mengde av både drivstoff (via innsprøytningsdysene) og luft (via gasspjeldventiler) som leveres til motoren. Ideell drivstoffinnsprøytning og spjeldhusposisjon resulterer i jevn, naturlig motorrespons og den ideelle motoreffekten. Systemet bidrar også til å reduserte utslipp.
Elektroniske spjeldhus gir også mer presis kontroll over elektroniske motorstyringssystemer som S-KTRC og KTRC, og tillater implementering av elektroniske systemer som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control og Cruise Control.

KCMF
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) overvåker motor og chassis parametere igjennom hele svingen.
KCMF overvåker motor- og chassisparametere igjennom hele svingen - fra inngang, gjennom apex, til utgang. KCMF modererer bremsekraft og motoreffekt for å lette overgangen fra akselerasjon til bremsing og tilbake igjen, og for å hjelpe føreren til å følge den planlagte linjen gjennom hele svingen.
KCMF overvåker følgende systemer (hvor tilgjengelig):

  • KTRC (inkludert grep, forhjulsløft og antispinn)
  • KLCM (inkludert launch control)
  • KIBS (inkludert pitching control)
  • Kawasaki motorbremsekontroll

Assist & Slipper Clutch
Basert på racing-teknologi, fungerer Assist & Slipper Clutch som både en momentbegrenser og en selv-servo mekanisme som muliggjør et lettere trykk på clutchhendelen.
Basert på tilbakemelding fra racing aktiviteter, bruker Assist & Slipper Clutch to typer kammer (en hjelpekam og en slipperkam) for å kjøre betjeningsplaten og clutchplatene sammen eller fra hverandre.
Under normal drift fungerer hjelpekammen som en selvbetjeningsmekanisme, og trekker clutchhuben og betjeningsplaten sammen for å komprimere clutchplatene. Dette gjør det mulig å redusere fjærbelastningen, noe som resulterer i en lettere hendel når du klemmer inn clutchen.
Når det oppstår for stor motorbremsing - som følge av rask nedgiring (eller en tilfeldig nedgiring) – kommer slipperkammen inn i bildet, og tvinger huben og betjeningsplaten fra hverandre. Dette minsker trykket på clutchplatene for å redusere momentet og forhindre at bakhjulet hopper og skrenser.

Z125

KTRC (3-mode)
3-modus KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasaki’s mest avanserte traction control system, tilbyr et utvalg av moduser som passer til en rekke kjøresituasjoner, fra banekjøring til touring.
3-modus KTRC kombinerer traction controll teknologi fra både, 1-modus KTRC, som gir forbedret stabilitet i glatte situasjoner ved å forhindre hjulslipp, og S-KTRC, som bidrar til å opprettholde optimal trekkraft i sportssituasjoner ved å forutse når bakhjulet slipper under akselerasjon, inn i et enkelt system. Den praktiske knappen på håndtaket gjør det mulig å bytte mellom de tre modusene, selv under kjøring. Modus 1 og 2 opprettholder optimal trekkraft under sving, som S-KTRC.
Utformet med tanke på sportskjøring, aktiveres skarp akselerasjon ut av svingene ved å maksimere fremdrift fra bakhjulet. Modus 1 og 2 avviker i mengden de griper inn i. Modus 1, satt for tørre, gode gripeforhold, opprettholder det ideelle slippforholdet for å sikre optimal trekkraft. Modus 3 fungerer som 1-modus KTRC, som reduserer effekten slik at grep gjenvinnes når bakhjulspinn oppdages, og er ideell når du kjører i glatte og/eller i våte forhold. Ved å gjøre det mulig for førere å bytte trekkraft, er 3-modus KTRC Kawasaki’s mest avanserte motorstyringssystem.

Power Modes
Valg av effektmodus gjør det mulig å endre motorens effektforsyning for å tilpasse kjøresituasjonen.
Power Modes tilbyr fører et lett valg mellom full- og laveffekt. Mens fulleffekt er ubegrenset, er maksimal effekt i laveffektsmodus begrenset til omtrent 75-80 % av full. Responsen er også mildere i laveffektmodus.
Fører kan velge å bruke laveffektmodus under regntunge forhold eller bykjøring, og fulleffekt under sportskjøring.
Tilgjengelig på Ninja ZX-14R / ZZR1400, Versys 1000 og andre nøkkelmodeller. Kombinert med 3-modus KTRC (+ OFF) traction control, gir Power Mode-valget totalt åtte kombinasjoner (KTRC: Mode 1/2/3 + OFF x effektmodus: Full / Lav) for å tilpasses et bredt spekter av kjøresituasjoner. For eksempel kan en erfaren fører som liker sport og kjører på tørr asfalt, velge fulleffekt og Mode 1. På en våt eller glatt veibane vil valg av laveffekt og modus 3 gi lavest sjanse for å pådra seg hjulspinn, og med mildere gasspjeldrespons vil det tilby et høyt sikkerhetsnivå.

Elektronisk Cruise Control
Elektronisk Cruise Control gjør det mulig å sette kjøretøyets hastighet til auto. Førerstøtte teknologi som bidrar til å redusere tretthet hos føreren på lange turer, og bidrar til økt turkomfort.
Elektronisk Cruise Control gjør det mulig å opprettholde en ønsket hastighet ved hjelp av et enkelt trykk på en knapp. Fordi føreren ikke trenger å kontrollere gassen kontinuerlig, gir dette systemet avslappende cruising. Dette reduserer stress på høyre hånd når du reiser lange avstander, noe som bidrar til høy komfortkvalitet.
Elektronisk Cruise Control er omtalt på Kawasaki sine Vulcan 1700 / VN1700-serie cruisere, på sport-toureren Ninja H2SX-SE og JET SKI ULTRA 300X og 300LX. Disse modellene er utstyrt med et elektronisk spjeldhus, noe som betyr at spjeldhuset ikke aktiveres direkte ved å dreie gasshåndtaket (eller trekke gasshendelen). I stedet sender en sensor på gasshåndtaket et signal til ECU, som bestemmer den ideelle gassposisjonen. Slik kan elektronisk cruise control automatisk justere motoreffekten for å opprettholde kjøretøyets hastighet når stigende eller nedadgående karakterer oppstår. Uten den detaljerte kontrollen som tilbys av elektroniske spjeldhus, vil funksjoner som elektronisk cruise control ikke være mulig.

Dual Throttle Valves
Dual Throttle Valves gir økt effekt og bedre brukervennlighet med to sett med ECU-regulerte gassventiler.
Nyere modeller sportsykler har innsugskanaler med stor diameter for å oppnå høy ytelse i motoren. Men med et stort innsug når fører plutselig åpner gassen, er den ubegrensede momentresponsen alt annet enn forsiktig, og ofte mer enn føreren kan håndtere.
Dobbel gassventil teknologi ble utviklet for å tåle motorrespons mens den bidro til ytelse. På drivstoffinnsprøytede modeller har gasspjeldene generelt bare en gassventil per sylinder. På modeller med dobble gassventiler er det to gasspjeldventiler per sylinder: I tillegg til hovedventilene, som er fysisk forbundet med gasspjeldet og styrt av føreren, blir et andre sett med ventiler, åpnet og lukket av ECU, som nøyaktig regulerer inntaksluft for å sikre en naturlig, lineær respons.
Når luften som går gjennom innsugskanalene blir jevnere, blir forbrenningseffektiviteten forbedret og kraften økt. Som annen Kawasaki-motorstyringsteknologi ble Dual Throttle Valves designet med filosofien om å "følge førerens intensjon, samtidig som den gir en naturlig følelse." De er brukt på mange Kawasaki-modeller.

Indikator for økonomisk kjøring
Indikator for økonomisk kjøring vises på instrumentpanelet når kjøringen er bensinsparende.
Med moderne og svært presis elektronisk motorstyring, er Kawasaki modellene svært bensin-effektive. Dog påvirkes bensinforbruk av gasspådrag, og andre elementer føreren kontrollerer. Indikator for økonomisk kjøring vises når kjørestilen er bensinsparende. Ved å velge en kjørestil hvor "ECO" indikatoren vises, oppnår føreren et redusert forbruk av drivstoff.

Smartphone-tilkobling
Smartphone-tilkobling bidrar til en forbedret motorsykkelopplevelse ved at fører kan koble seg til sin motorsykkel trådløst.
Smart teknologi gjør det mulig for førere å koble seg til motorsykkelen trådløst. Ved hjelp av smarttelefonprogrammet "RIDEOLOGY THE APP" kan du få tilgang til en rekke instrumentfunksjoner som bidrar til en forbedret motorsyklingopplevelse.
Kjøretøyinformasjon (som kilometerteller, drivstoffmåler, vedlikeholdsplan, etc.) kan ses på smarttelefonen. Kjørelogg (varierer etter modell, men kan inkludere GPS-rute, girposisjon, turtall og annen informasjon) kan vises på smarttelefonen.
Når du er tilkoblet, vises telefonmeldinger (samtale, e-post) på instrumentpanelet. Fører kan også gjøre endringer i motorsykkelens instrumentinnstillinger (foretrukne enheter, klokke og datoinnstilling, osv.) via smarttelefonen. På enkelte modeller er det også mulig å sjekke og justere kjøretøysinnstillinger (for eksempel kjøremodus, støtte for elektronisk fører og innstillinger for nyttelast) ved hjelp av smarttelefonen.

Z125
MOTOR
Motortype Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer
Slagvolum 1,043 cm³
Størrelse x slagdybde 77 x 56 mm
Kompresjonsforhold 10.3:1
Ventilsystem DOHC, 16 ventiler
Drivstoffsystem Innsprøytning: Ø 38 mm x 4 (Keihin) med ovale sekundær-spjeld
Tenning Digital
Startsystem Elektrisk
Smøring Tvunget smøring, våt sump
YTELSE & TRANSMISSJON
Maksimal effekt 88.2 kW {120 HK} / 9,000 rpm
Maksimalt dreiemoment 102 N•m {10.4 kgf•m} / 7,500 rpm
Girkasse 6-trinns
Sluttutveksling Forseglet kjede
Primærutveksling 1.627 (83/51)
Utveksling 1.gir 2.692 (35/13)
Utveksling 2.gir 1.950 (39/20)
Utveksling 3.gir 1.529 (26/17)
Utveksling 4.gir 1.304 (30/23)
Utveksling 5.gir 1.136 (25/22)
Utveksling 6.gir 0.958 (23/24)
Sluttutveksling 2.867 (43/15)
BREMSER & FJÆRING
Bremser, front Doble semi-flytende 310 mm bølgete skiver. Caliper: Doble 4-stemplet
Bremser, bak Singel 250 mm bølgete skive. Caliper: En-stemplet
Fjæring, front 43 mm invertert gaffel med trinnløs retur demping (høgre side) og justerbar fjær-forspenning
Fjæring, bak Horisontal Back-link trykksatt demper med trinnløs retur justering og fjernstyrt justerbar fjær-forspenning
RAMME, MÅL OG VEKT
Rammetype Twin-tube, aluminium
Forsprang 106 mm
Fjæringsvei foran 150 mm
Fjæringsvei bak 150 mm
Dekk, front 120/70ZR17M/C (58W)
Dekk, bak 180/55ZR17M/C (73W)
Styrevinkel V/H 34°/34°
L x B x H 2,270 x 895 x 1,400 (1,465 Vindskjerm i høyt stille) mm
Akselavstand 1,520 mm
Bakkeklaring 150 mm
Drivstoffkapasitet 21 liter
Setehøyde 840 mm
Kjøreklar vekt 250 kg

Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.

Z125
Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×