Ta kontakt for tilgjengelighet og pris.
Versys 1000 gir maksimal kjøreglede på alle veier. Alene eller med passasjer, rundt hjørnet eller rundt om i Europa. Med en responsiv rekke-firer og avansert chassis er det kjøreglede fra første stund. Kjørestillingen gir optimal kontroll uansett om det er by- eller landeveier som skal utforskes.SE har samme chassis og motor som standardversjonen Versys 1000, mens det er på elektronikksiden de to modellene virkelig skiller seg fra hverandre. Blant annet har sykkelen cruisekontroll, quick-shift for clutchfri opp- og nedgiring, justerbar fjæring, kurvelys og TFT-instrument med Rideology telefon-app. Denne muliggjør forhåndsprogramering og logging med mobiltelefon. SE er en premiummodell for de som ønsker det lille ekstra på tur.

ABS
ABS (Anti-Lock Brake System) sikrer stabil bremseevne ved å hindre at hjulene låses under bremsing.
Horisontal Back-link montert støtdemper
Horisontal Back-link montert støtdemper sørger for at støtdemperen er horisontal og bidrar til effektiv bruk av rom og massesentralisering.
KECS-Kawasaki Electronic Control Suspension
KECS (Kawasaki Electronic Control Suspension) tilpasser seg vei- og kjøreforhold i sanntid, og sørger for den ideelle dempingen for hver situasjon.
KQS - Kawasaki Quick Shifter
KQS (Kawasaki Quick Shifter) muliggjør clutchfri opp- og nedgiring.
KCMF
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) overvåker motor og chassis parametere igjennom hele svingen.
Electronic Throttle Valves
Kawasaki elektroniske innsprøytningssystem tillater ECU å levere den ideelle mengden drivstoff og luft til motoren.
Assist & Slipper Clutch
Basert på racing-teknologi, fungerer Assist & Slipper Clutch som både en momentbegrenser og en selv-servo mekanisme som muliggjør et lettere trykk på clutchhendelen.
KTRC (3-mode)
3-modus KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasaki’s mest avanserte traction control system, tilbyr et utvalg av moduser som passer til en rekke kjøresituasjoner, fra banekjøring til touring.
Power Modes
Valg av effektmodus gjør det mulig å endre motorens effektforsyning for å tilpasse kjøresituasjonen.
Elektronisk Cruise Control
Elektronisk Cruise Control gjør det mulig å sette kjøretøyets hastighet til auto. Førerstøtte teknologi som bidrar til å redusere tretthet hos føreren på lange turer, og bidrar til økt turkomfort.
Dual Throttle Valves
Dual Throttle Valves gir økt effekt og bedre brukervennlighet med to sett med ECU-regulerte gassventiler.
Indikator for økonomisk kjøring
Indikator for økonomisk kjøring vises på instrumentpanelet når kjøringen er bensinsparende.
Smartphone-tilkobling
Smartphone-tilkobling bidrar til en forbedret motorsykkelopplevelse ved at fører kan koble seg til sin motorsykkel trådløst.

Tilgjengelige farger
- Emerald Blazed Green / Pearl Storm Gray (SE) GN1 Emerald Blazed Green / Pearl Storm Gray (SE) GN1
- Metallic Carbon Gray / Metallic Spark Black (SE) GY1 Metallic Carbon Gray / Metallic Spark Black (SE) GY1
- Candy Lime green / Metallic Spark Black GN2 Candy Lime green / Metallic Spark Black GN2
- Pearl Flat Stardust White / Metallic Flat Spark Black WT1 Pearl Flat Stardust White / Metallic Flat Spark Black WT1

|
MOTOR |
Motortype |
Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer |
Slagvolum |
1,043 cm³ |
Størrelse x slagdybde |
77 x 56 mm |
Kompresjonsforhold |
10.3:1 |
Ventilsystem |
DOHC, 16 ventiler |
Drivstoffsystem |
Innsprøytning: Ø 38 mm x 4 (Keihin) med ovale sekundærspjeld |
Tenning |
Digital |
Startsystem |
Elektrisk |
Smøring |
Tvunget smøring, våt sump |
|
YTELSE & TRANSMISSJON |
Maksimal effekt |
88.2 kW {120 HK} / 9,000 rpm |
Maksimalt dreiemoment |
102 N•m {10.4 kgf•m} / 7,500 rpm |
CO2 Utslipp |
139 g/km |
Girkasse |
6-trinns |
Sluttutveksling |
Forseglet kjede |
Primærutveksling |
1.627 (83/51) |
Utveksling 1.gir |
2.692 (35/13) |
Utveksling 2.gir |
1.950 (39/20) |
Utveksling 3.gir |
1.529 (26/17) |
Utveksling 4.gir |
1.304 (30/23) |
Utveksling 5.gir |
1.136 (25/22) |
Utveksling 6.gir |
0.958 (23/24) |
Sluttutveksling |
2.867 (43/15) |
Clutch |
Våt multi-disk, manuell |
|
BREMSER & FJÆRING |
Bremser, front |
Doble semi-flytende 310 mm bølgeskiver. Caliper: Radialmonterte monoblock, 4-stemplet |
Bremser, bak |
Singel 250 mm bølgete skive. Caliper: 1-stemplet |
Fjæring, front |
43 mm invertert gaffel med KECS, elektronisk justerbar retur- og kompresjonsdemping. Manuelt justerbar fjærforspenning |
Fjæring, bak |
Horisontal Back-link BFRC demper med KECS, elektronisk justerbar retur- og kompresjonsdemping samt fjærforspenning |
|
RAMME, MÅL OG VEKT |
Rammetype |
Twin-tube, aluminium |
Forsprang |
106 mm |
Fjæringsvei foran |
150 mm |
Fjæringsvei bak |
152 mm |
Dekk, front |
120/70ZR17M/C (58W) |
Dekk, bak |
180/55ZR17M/C (73W) |
Styrevinkel V/H |
34° / 34° |
L x B x H |
2,270 x 950 x 1,490 (1,530 mm Vindskjerm i høyeste posisjon) mm |
Akselavstand |
1,520 mm |
Akselavstand |
1,520 mm |
Bakkeklaring |
150 mm |
Drivstoffkapasitet |
21 liter |
Setehøyde |
840 mm |
Kjøreklar vekt |
257 kg |
Oppgitt pris er veiledende, levert fra importørs lager, inkludert moms og engangsavgift (for avgiftsbelagte kjøretøy). Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.