Ninja ZX-10R er utviklet i et samarbeid mellom Kawasaki Racing Team og Kawasaki fabrikken i Japan. Den er testet, optimalisert og godkjent av verdensmesterne Jonathan Rea og Tom Sykes. Dette er så nære en kan komme det å være en del av Kawasaki World Superbike team.
Image shows motorcycle prepared for track use (not available for delivery in this form). Road motorcycle includes indicators, rear view mirrors and number plate.
Høydepunkter
- Innebygde Winglets genererer downforce som hjelper til med å holde forhjulet på bakken under sterk akselerasjon.
- Den kompakte heldigitale TFT fargeskjermen gir et høyteknologisk, høyverdig utseende. Den nye måleren tilbyr også en rekke tilleggsfunksjoner.
- Den aerodynamiske racer-inspirerte frontdekselet fremhevet med LED-frontlykter, nytt Ram Air-inntak og en høyere vindskjerm, er fronten til Ninja ZX10Rs Next-Generation Ninja styling.
- En Bluetooth-chip innebygd i instrumentpanelet gjør at føreren kan koble seg til sykkelen trådløst. Gjennom å bruke din smarttelefon og appen "RIDEOLOGY THE APP" får du tilgang til en rekke instrumentfunksjoner, noe som bidrar til en forbedret kjøreopplevelse.
- Komplette modus som binder sammen S-KTRC og Power Mode lar føreren justere Traction Control og momentkurve for å passe enhver kjøresituasjon.
- Oppdaterte styre- og fotpinnestillinger bidrar til en mer aggressiv, banefokusert kjørestilling, mens en ny setedesign hjelper føreren å komme langt nok ned og bak for å minimalisere vindmotstand.
- Med Kawasaki’s cruise control system settes ønsket kjørehastighet med et enkelt trykk på "set" knappen. Når funksjonen er aktivert kan føreren slippe gasshåndtaket. Dette reduserer stress i høyre arm, og det bidrar til en avslappet og komfortabel langtur.
- Basert på tilbakemeldinger fra Kawasaki sin WSB racingsykkel, har den nye luftkjølte oljekjøleren en uavhengig krets - en design som ofte sees på modeller med høy ytelse.
- Oppdateringer av Ninja ZX10R sin kraftige motor gir renere utslipp samtidig som den beholder ytelsen til forgjengeren.
- Doble høykvalitets Brembo m50 monoblock bremsecalipere med store ø330 mm bremseskiver. Spesialtilpasset radial-bremsepumpe og stålomspunnede* bremseslanger med racingspesifikasjoner. Leverer enestående bremseprestanda. (*Stålomspunnede bremseslanger er kun på NinjaZX10RR)
- Mer banefokuserte innstillinger for den WSBK utviklede BFF forgaffelen og BFRC støtdemperen håndterer vektforskyvning mellom foran og bak og bidrar til en lettkjørt sykkel.
- Oppdateringer av chassiets geometri, som kompletterer den anerkjente stabiliteten til 2019-modellen, bidrar til økt svingytelse og lettere håndtering.
- Utvekslingsforholdene til Ninja ZX-10R er ideelle for banekjøring. Et større bakdrev (39T >> 41T) og kortere avstand mellom 1., 2. og 3. gir gir et sterkt melloregistrer for raskere utgang av sving og kvikkere akselerasjon.
- Som en anerkjennelse for prestasjonen i Superbike World Championship ble det gitt en spesiell tillatelse til å bruke River mark på Ninja ZX-10R.
Tilgjengelige farger
- Lime Green / Ebony
- Pearl Robotic White / Metallic Diablo Black
|
MOTOR |
Motortype |
Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer |
Slagvolum |
998 cm³ |
Størrelse x slagdybde |
76 x 55 mm |
Kompresjonsforhold |
13.0:1 |
Ventilsystem |
DOHC, 16 ventiler |
Drivstoffsystem |
Innsprøytning: Ø 47 mm x 4, doble injektorer |
Tenning |
Digital |
Startsystem |
Elektrisk |
Smøring |
Tvunget smøring, våt sump med oljekjøler |
|
YTELSE & TRANSMISSJON |
Maksimal effekt |
149.3 kW {203 HK} / 13,200 rpm
|
Maksimal effekt med RAM Air |
156.8 kW {213 HK} / 13,200 rpm |
Maksimalt dreiemoment |
114.9 N•m {11.7 kgf•m} / 11,400 rpm |
Drivstofforbruk |
6 l/100 km |
CO2 Utslipp |
140 g/km |
Girkasse |
6-trinns, kassett |
Sluttutveksling |
Forseglet kjede |
Primærutveksling |
1.681 (79/47) |
Utveksling 1.gir |
2.600 (39/15) |
Utveksling 2.gir |
2.158 (41/19) |
Utveksling 3.gir |
1.882 (32/17) |
Utveksling 4.gir |
1.650 (33/20) |
Utveksling 5.gir |
1.476 (31/21) |
Utveksling 6.gir |
1.304 (30/23) |
Sluttutveksling |
2.412 (41/17) |
Clutch |
Våt multi-disk, manuell |
|
BREMSER & FJÆRING |
Bremser, front |
Doble semi-flytende 330 mm Brembo skiver. Caliper: Radialmonterte Brembo M50 monoblock, 4 aluminium stempler |
Bremser, bak |
Singel 220 mm skive. Caliper: 1-stemplet |
Fjæring, front |
43 mm invertert gaffel med eksternt kompresjonskammer. Justerbar kompresjons- og returdemping samt fjærforspenning. Top-out fjær |
Fjæring, bak |
Horisontal bakmontert link med BFRC trykksatt piggyback støtdemper. Justerbar retur- og kompresjonsdemping samt justerbar fjærforspenning. Top-out fjær |
|
RAMME, MÅL OG VEKT |
Rammetype |
Twin spar, støpt aluminium |
Forsprang |
105 mm |
Fjæringsvei foran |
120 mm |
Fjæringsvei bak |
115 mm |
Dekk, front |
120/70ZR17M/C (58W) |
Dekk, bak |
190/55ZR17M/C (75W) |
Styrevinkel V/H |
27° / 27° |
L x B x H |
2,085 x 750 x 1,185 mm |
Akselavstand |
1,450 mm |
Bakkeklaring |
135 mm |
Drivstoffkapasitet |
17 liter |
Setehøyde |
835 mm |
Kjøreklar vekt |
206 kg |
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.