Nye Ninja 650 får et enda sportsligere og oppgradert utseende med LED-lykter og TFT-fargeintrument med smarttelefon-tilkobling. 2023 Ninja 650 har nå fått KTRC, Kawasaki Traction Control med to valgbare modus samt mulighet å skru systemet av. Motorforbedringer bidrar til et renere utslipp. Med Trellis ramme, to-sylindret væskekjølt motor, lav setehøyde og utpreget Ninja-personlighet dekker den nye Ninja 650 med sitt stilfulle og praktiske design behovet til det voksende Europeiske publikum. Ninja 650 tilbyr sportslig ytelse, god komfort og appellerer både til ferske og mer erfarene motorsyklister enten behovet er daglig bykjøring eller en sportslig tur på landeveien.
Kan leveres som A2. 
Høydepunkter 
- Kawasakis avanserte Traction Control gir både forbedret prestasjon ved sportslig kjøring og trygghet når du kjører på dårligere underlag. To valgbare moduser tilbyr gradvis større assisstanse som passer kjøresituasjonen og førerens preferanser. Systemet går også å slå av. På A2 modellen (35 kW) kan du velge mellom av og på. 
- Det nye digitale TFT farge instrumentet gir Ninjaens cockpit en high-tech, kvalitets oppgradering. Det nye instrumentet tilbyr mange flere funksjoner enn de tradisjonelle instrumentpanelene.
- Vindskjermen følger kåpens profil for bedre vindbeskyttelse og et mer sporty utseende.
- Passasjer setet med tykkere urethane polstring (ca. 5 mm tykkere på midten og 10 mm tykkere på sidene) gir en kraftig forbedret passasjer comfort.
- En Bluetooth chip innebygget i instrumentet gir føreren mulighet til å koble smartphone trådløst til motorsykkelen. Appen “RIDEOLOGY THE APP,” gir tilgang til mange av instrumentets funksjoner på telefonen.
- Med nye LED-frontlykter får nye Ninja 650 nå bedre lysstyrke, både nær- og fjernlys.
- Nye Dunlop Sportmax Roadsport 2 dekk bidrar til en lettere handleing.
- Det nye og oppgraderte utseendet til Ninja 650 fremhever et stadig mer elegant og sportslig design, og en enda sterkere Ninja-look.
Tilgjengelige farger
- Lime Green / Ebony 
- Metallic Carbon Gray / Metallic Matte Carbon Gray 
|  | MOTOR | 
| Motortype | Væskekjølt, 4-takts Parallell Twin | 
| Slagvolum | 649 cm³ | 
| Størrelse x slagdybde | 83 x 60 mm | 
| Kompresjonsforhold | 10.8:1 | 
| Ventilsystem | DOHC, 8 ventiler | 
| Drivstoffsystem | Innsprøytning: Ø 36 mm x 2 med doble gasspjeld | 
| Startsystem | Elektrisk | 
| Smøring | Tvunget smøring, semi-tørr sump | 
|  | YTELSE & TRANSMISSJON | 
| Maksimal effekt | 50.2 kW {68 HK} / 8,000 rpm | 
| Maksimalt dreiemoment | 64 N•m {6.5 kgf•m} / 6,700 rpm | 
| Drivstofforbruk 35 kW kit | 4.5 l/100 km | 
| CO2 Utslipp | 107 g/km | 
| CO2 Utslipp 35 kW kit | 107 g/km | 
| Girkasse | 6-trinns | 
| Sluttutveksling | Forseglet kjede | 
| Primærutveksling | 2.095 (88/42) | 
| Utveksling 1.gir | 2.438 (39/16) | 
| Utveksling 2.gir | 1.714 (36/21) | 
| Utveksling 3.gir | 1.333 (32/24) | 
| Utveksling 4.gir | 1.111 (30/27) | 
| Utveksling 5.gir | 0.966 (28/29) | 
| Utveksling 6.gir | 0.852 (23/27) | 
| Sluttutveksling | 3.067 (46/15) | 
| Clutch | Våt multi-disk, manuell | 
|  | BREMSER & FJÆRING | 
| Bremser, front | Doble semi-flytende 300 mm bølgeskiver. Caliper: 2-stemplet | 
| Bremser, bak | Singel 220 mm bølgeskive. Caliper: 1-stempel | 
| Fjæring, front | 41 mm teleskopgaffel | 
| Fjæring, bak | Horisontal Back-link med justerbar fjærforspenning | 
|  | RAMME, MÅL OG VEKT | 
| Rammetype | Trellis, høy strekkfast stål | 
| Forsprang | 100 mm | 
| Fjæringsvei foran | 125 mm | 
| Fjæringsvei bak | 130 mm | 
| Dekk, front | 120/70ZR17M/C (58W) | 
| Dekk, bak | 160/60ZR17M/C (69W) | 
| Styrevinkel V/H |  | 
| L x B x H | 2,055 x 740 x 1,145 mm | 
| Akselavstand | 1,410 mm | 
| Bakkeklaring | 130 mm | 
| Drivstoffkapasitet | 15 liter | 
| Setehøyde | 790 mm | 
| Kjøreklar vekt | 193 kg | 
 
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.