Kawasaki Ninja 400 er tilbake i skarp Ninja stil! Den har en 399 cc, 4-takts parallell twin motor med en perfekt balanse mellom ytelse og kontrollerbarhet. Ninja 400 er slående vakker med sitt moderne og aggressive utseende. Den har lav vekt og er svært lettkjørt, og den gir en avslappet lett foroverlent sittestilling. Dette er en ekstremt spennende A2 sykkel.
Høydepunkter
- LED lys i front gir et moderne preg og bidrar til Ninja 400 skarpe utseende samtidig som den får en bedre lysstyrke, både nær-og fjernlys.
- Ninja 400 har en 399 cc motor med en perfekt balanse mellom ytelse og kontrollerbarhet. Motoren gir økt ytelse i hele registeret sammenlignet med forgjengeren. Jevn og forutsigbar respons bidrar til en lettstyrt motorkarakter. Takket være sin effektive design har den kompakte, lette motoren en størrelse på nivå med 250cc-motorer.
- Ninja 400 er utstyrt med en stor analog turteller med varsellamper på den ene siden, en girindikator og en multifunksjons LCD-skjerm på den andre.
- 310 mm bølget semi-flytende skive for lett doserbar bremsekraft. Ninja 400 kommer i tillegg med en ny bremsesylinder, to-stemplet kalipere og den nyeste ABS-enheten fra Nissin.
- Høyere styre og fotpinner plassert lenger frem gir føreren god kontroll og samtidig en behagelig kjørestilling.
- Slankt design på enden av motoren og setehøyde på 78,5 cm gjør det lett for føreren å nå ner til bakken med føttene.
- Ninja 400 har et moderne design inspirert av Ninja H2. Racing kåpen vekker oppsikt og gir et inntrykk av en større motorsykkel. Design, passform og finish som kan sammenlignes med sykler i 1000 cc segmentet.
- Ninja 400 har en Trellis ramme som er basert på Ninja H2. Rammen er optimalisert for å sikre perfekt stivhet samtidig som en lav vekt. Motoren brukes som en del av konstruksjonen og rammedesignet bidrar til sykkelens lave vekt.
Tilgjengelige farger
- Lime Green / Ebony
- Metallic Carbon Gray / Metallic Matte Carbon Gray
|
MOTOR |
Motortype |
Væskekjølt, 4-takts Parallell Twin |
Slagvolum |
399 cm³ |
Størrelse x slagdybde |
70 x 51.8 mm |
Kompresjonsforhold |
11.5:1 |
Ventilsystem |
DOHC, 8 ventiler |
Drivstoffsystem |
Innsprøytning: Ø 32 mm x 2 |
Startsystem |
Elektrisk |
Smøring |
Tvunget smøring, våt sump |
|
YTELSE & TRANSMISSJON |
Maksimal effekt |
33.4 kW {45 HK} / 10,000 rpm |
Maksimalt dreiemoment |
37 N•m {3.8 kgf•m} / 8,000 rpm |
Drivstofforbruk |
|
CO2 Utslipp |
91 g/km |
Girkasse |
6-trinns |
Sluttutveksling |
Forseglet kjede |
Primærutveksling |
2.219 (71/32) |
Utveksling 1.gir |
2.929 (41/14) |
Utveksling 2.gir |
2.056 (37/18) |
Utveksling 3.gir |
1.619 (34/21) |
Utveksling 4.gir |
1.333 (32/24) |
Utveksling 5.gir |
1.154 (30/26) |
Utveksling 6.gir |
1.037 (28/27) |
Sluttutveksling |
2.929 (41/14) |
Clutch |
Våt multi-disk, manuell |
|
BREMSER & FJÆRING |
Bremser, front |
Singel semi-flytende 310 mm bølget skive. Caliper: Singel 2-stemplet |
Bremser, bak |
Singel 220 mm bølget skive. Caliper: Singel 2-stemplet |
Fjæring, front |
41 mm teleskopgaffel |
Fjæring, bak |
Bunn-link Uni-Trak, trykksatt demper med justerbar fjær-forspenning |
|
RAMME, MÅL OG VEKT |
Rammetype |
Trellis, høy strekkfast stål |
Forsprang |
92 mm |
Fjæringsvei foran |
120 mm |
Fjæringsvei bak |
130 mm |
Dekk, front |
110/70R17 M/C 54H |
Dekk, bak |
150/60R17 M/C 66H |
Styrevinkel V/H |
|
L x B x H |
1,990 x 710 x 1,120 mm |
Akselavstand |
1,370 mm |
Bakkeklaring |
140 mm |
Drivstoffkapasitet |
14 liter |
Setehøyde |
785 mm |
Kjøreklar vekt |
168 kg |
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.