Velkommen til Kawasaki og velkommen til ikoniske Ninja. Den nye A1-lisensierte Ninja 125 er ikke bare det første skrittet på Ninja-veien, men den viser også Kawasaki-kvalitet med Ninja H2 trellis ramme og Racing team-inspirert karosseri. Med sin responsive 15 hk motor er Ninja 125 en utmerket og spennende måte å begynne å oppleve Kawasaki og Ninja.
Høydepunkter
- Digital instrument gir cocpiten en moderne og sporty stil.
- ø37 mm teleskop gaffel gjør sykkelen lett håndterlig og gir en velbalansert kjørekarakter. Kawasaki’s originale link-monterte Uni Trak bak demper leverer en komfortabel kjøreopplevelse på vekslende veistandard.
- 6-trinns , lett-vekslet girkasse sikrer optimal utnyttelse av motorkraften. Du finner riktig gir i alle situasjoner. Clutchen er letthåndterlig og presis. Enkel å bruke for ferske førere og gir en presis følelse ved sporty kjøring.
- ABS bremser for maksimal sikkerhet. Et hightech bremsesystem konstruert for motorsykkel, med en svært kompakt ABS-enhet for uavhengig bremsekontroll.
- Myk kraftleveranse gir Ninja 125’s 125 cm3 motor kraftig og god ytelse. Som en typisk Kawasaki maskin, leverer motoren god "punch” på høye turtall, og god trekkraft helt opp til turtallsperra. Pålitlighet er en arv i fra den ultra solide 250 motorensom danner basis for modellen.
- Lett-vekselt seks-trinn girkasse utnytter motorkraften optimalt. Du finner rett gir i enhver situasjon.
- Elekrisk starter og bensin innsprøytnin sikrer problemfri start - hver gang. Bare å trykke på starknappen.
- Ninja 125’s ergonomi er designet med tanke på sporty vei-kjøring. Sittestillingen er maturlig aggressiv og lett foroverlent slik at fører får et komfortabelt grep om det race inspirerte clip-on styret.
- Ninja 125 har et full-størrelse mc-chassis. Med en slank og kompakt trellis ramme, sporty fjæringsoppsett og lette 17" hjul, er Ninja 125 en letthåndterlig innstegs sykkel i full størrelse.
- ERGO-FIT sete gir føreren mulighet til å optimalisere kjørestillingen. For Ninja 125 er et ERGO-FIT høyt sete (+20 mm) tilgjengelig som tilbehør. Setets mønster er tilpasset modellens fargekombinasjon.
- I likhet med sine større Ninja brødre har Ninja 125 førførende linjer i en heldekkende racing kåpe. Kontrastene mellom tank, kåpe og den smale rammen, danner en dynamisk form som et timeglass. Aggressiv frontlykt, skarp profil på kåpeglass og sporty hjul gir Ninja 125 et seriøst supersport look.
- Skarpt design på baklys understreker en sporty look.
- Uni Trak Støtdemperen bak sikrer stabile kjøreegenskaper og god absorbering av dumper. Demperens link-oppheng gir en proggressiv demperfunksjon som sikrer høy komfort på ujevnt underlag, samt optimal stabilitet i store dumper og i svinger. Demperen har en slaglengde på 60 mm. 5-trinns justering av fjær forspenn sikreren komfortabel og stabil kjøreopplevelse uansett om du kjører alene, med passasjer eller med bagasje.
- Front og bak bremser gir en imponerende bremseeffekt. To-stemplet calipere bremser en 290 mm front skive og en 200 mm bak skive. Bølgeformede skiver understreker sporty Kawasaki look.
- ERGO-FIT er et grensesnitt som gjør det mulig for en rekke førere å føle seg i ett med sin motorsykkel.
- ABS (Anti-Lock Brake System) sikrer stabil bremseevne ved å hindre at hjulene låses under bremsing.
Tilgjengelige farger
- Lime Green / Ebony / Pearl Blizzard White
- Pearl Flat Stardust White / Metallic Spark Black
- Metallic Spark Black / Metallic Flat Spark Black
|
MOTOR |
Motortype |
Væskekjølt, 4-takts en-sylindret |
Slagvolum |
125 cm³ |
Størrelse x slagdybde |
58 x 47.2 mm |
Kompresjonsforhold |
11.7:1 |
Ventilsystem |
DOHC, 4 ventiler |
Drivstoffsystem |
Bensininnsprøytning: Ø 28 mm x 1 |
Startsystem |
Elektrisk |
Smøring |
Tvunget smøring, våt sump |
|
YTELSE & TRANSMISSJON |
Maksimal effekt |
11 kW {15 HK} / 10,000 rpm |
Maksimalt dreiemoment |
11.7 N•m {1.2 kgf•m} / 7,700 rpm |
CO2 Utslipp |
61 g/km |
Girkasse |
6-trinns |
Sluttutveksling |
Kjede |
Primærutveksling |
2.966 (86/29) |
Utveksling 1.gir |
2.833 (34/12) |
Utveksling 2.gir |
1.875 (30/16) |
Utveksling 3.gir |
1.444 (26/18) |
Utveksling 4.gir |
1.208 (29/24) |
Utveksling 5.gir |
1.056 (19/18) |
Utveksling 6.gir |
0.962 (25/26) |
Sluttutveksling |
3.500 (56/16) |
Clutch |
Våt multi-disk |
|
BREMSER & FJÆRING |
Bremser, front |
Singel 290 mm bølgeskive. Caliper: 2-stemplet |
Bremser, bak |
Singel 220 mm bølgeskive. Caliper: 2-stemplet |
Fjæring, front |
37 mm teleskopgaffel |
Fjæring, bak |
Uni-Trak, trykksatt støtdemper med justerbar fjærforspenning |
|
RAMME, MÅL OG VEKT |
Rammetype |
Rør ramme, stål |
Forsprang |
90 mm |
Fjæringsvei foran |
110 mm |
Fjæringsvei bak |
120 mm |
Dekk, front |
100/80-17M/C 52S |
Dekk, bak |
130/70-17M/C 62S |
L x B x H |
1,935 x 685 x 1,075 mm |
Akselavstand |
1,330 mm |
Bakkeklaring |
170 mm |
Drivstoffkapasitet |
11 liter |
Setehøyde |
785 mm |
Kjøreklar vekt |
148 kg |
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.