Ta kontakt for tilgjengelighet og pris.
The 2020 Ninja 1000SX marks the fourth generation of a successful sport touring platform. Cleaner emissions with the same great performance, sportier, more dynamic new styling, a single-sided muffler and all-LED lighting feature on the new spec list. Sport and Touring capability; the 2020 Ninja 1000SX truly offers the Best of Both Worlds. Increased seat comfort for both rider and passenger is just one of the modifications that also include the debut of Electronic Cruise Control, a Quick Shifter, integrated Riding Modes combining KTRC and Power Modes and 10.9cm all-digital TFT colour instrumentation with smartphone connectivity – making this refined Sport Tourer more attractive than ever.

Large Windscreen
Large scratch-resistant clear windscreen, designed to provide additional rider comfort.
GPS Bracket
Solid, easy to install genuine bracket for your navigation system. Fits all common current navigation systems.
Grip Heaters
Stylish grip heater with all around heating and integrated control button with light in the grip itself.
Tank Pad
Top quality gel-resin self-adhesive tank protector. Semi-transparent allowing the original tank colour to show through.
Integrert veskesystem (tilvalg)
Sømløst integrerte sidevesker, montert nær sykkelens senterlinje understreker sykkelens design og er svært hendige på lengere turer. Veskene demonteres på sekunder, og etterlater en stilren sportsykkel uten skjemmende veskebraketter.

Tilgjengelige farger
- Metallic Graphite Gray / Metallic Diablo Black Metallic Graphite Gray / Metallic Diablo Black
- Emerald Blazed Green / Metallic Carbon Gray / Metallic Graphite Gray Emerald Blazed Green / Metallic Carbon Gray / Metallic Graphite Gray
- Pearl Blizzard White / Metallic Carbon Gray / Metallic Spark Black Pearl Blizzard White / Metallic Carbon Gray / Metallic Spark Black

|
MOTOR |
Motortype |
Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer |
Slagvolum |
1,043 cm³ |
Størrelse x slagdybde |
77 x 56 mm |
Kompresjonsforhold |
11.8:1 |
Ventilsystem |
DOHC, 16 ventiler |
Drivstoffsystem |
Innsprøytning: Ø 38mm x 4 |
Startsystem |
Elektrisk |
Smøring |
Tvunget smøring, våt sump |
|
YTELSE & TRANSMISSJON |
Maksimal effekt |
104.5 kW {142 HK} / 10,000 rpm |
Maksimalt dreiemoment |
111 N•m {11.3 kgf•m} / 8,000 rpm |
Drivstofforbruk |
5.8 l/100 km |
Power down kit 85 kW |
Tilgjengelig |
CO2 Utslipp |
147 g/km |
Bensinforbruk 85 kW kit |
6 l/100 km |
CO2 utslipp 85 kW kit |
147 g/km |
Girkasse |
6-trinns |
Sluttutveksling |
Forseglet kjede |
Primærutveksling |
1.627 (83/51) |
Utveksling 1.gir |
2.600 (39/15) |
Utveksling 2.gir |
1.950 (39/20) |
Utveksling 3.gir |
1.600 (24/15) |
Utveksling 4.gir |
1.389 (25/18) |
Utveksling 5.gir |
1.238 (26/21) |
Utveksling 6.gir |
1.107 (31/28) |
Clutch |
Våt multi-disk, manuell |
|
BREMSER & FJÆRING |
Bremser, front |
Doble semi-flytende 300 mm. Caliper: Radialmonterte monoblock, 4-stemplet |
Bremser, bak |
Singel 250 mm. Caliper: 1-stempel |
Fjæring, front |
41 mm invertert gaffel med trinnløs justerbar kompresjons- og returdemping samt justerbar fjærforspenning |
Fjæring, bak |
Horisontal Back-link, trykksatt demper med trinnløs justerbar returdemping og ekstern justerbar fjærforspenning |
|
RAMME, MÅL OG VEKT |
Rammetype |
Twin-tube, aluminium |
Forsprang |
98 mm |
Fjæringsvei foran |
120 mm |
Fjæringsvei bak |
144 mm |
Dekk, front |
120/70ZR17M/C (58W) |
Dekk, bak |
190/50ZR17M/C (73W) |
L x B x H |
2,100 x 825 x 1,190(1,225 mm vindskjerm i høyeste posisjon) mm |
Akselavstand |
1,440 mm |
Bakkeklaring |
135 mm |
Drivstoffkapasitet |
19 liter |
Setehøyde |
835 mm |
Kjøreklar vekt |
235 kg |
Oppgitt pris er veiledende, levert fra importørs lager, inkludert moms og engangsavgift (for avgiftsbelagte kjøretøy). Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.