Nye Ninja 1000SX - denne Sport toureren er mer attraktiv enn noen gang og markerer fjerde generasjon sport touring. 2022 Ninja 1000SX kan tilby et renere utslipp med samme godt ytelse, mer sportslig og dynamisk design, ny lyddemper, LED-lys og økt setekomfort. Oppgraderingen består også av en rekke nye funksjoner som Elektronisk cruisecontrol, Quick Shift, integrerte kjøremoduser som kombinerer KTRC og Power Mode, og ikke minst TFT-fargeinstrument med mobiltilkobling. Ninja 1000SX består av det beste fra to verdener – Sport og Touring.
Høydepunkter
- Setedeksel i sykkelens farge hever sykkelens sportslige image.
- Stilige og kraftige slidere i ABS-plast med Kawasaki logo i aluminium, kan hindre eller redusere skade på sykkelen ved velt i lave hastigheter.
- Sømløst integrerte sidevesker, montert nær sykkelens senterlinje understreker sykkelens design og er svært hendige på lengere turer. Veskene demonteres på sekunder, og etterlater en stilren sportsykkel uten skjemmende veskebraketter.
- Semi-transparent, selvklebende tank-pad for beskyttelse av tankens lakkerte flater.
- Gi din Ninja 1000SX et spory utseende, lavere vekt og dypere lyd, med en Akrapovic slip-on eksospotte. Potten kan kombineres med sykkelens veskesystem.
- Effektive og stilige varmeholker med integrert bryter for varmeregulering.
- Stor, klar og ripefast vindskjerm. Designet for å gi fører optimal komfort.
- ERGO-FIT er et grensesnitt som gjør det mulig for en rekke førere å føle seg i ett med sin motorsykkel.
- KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-Lock Brake System) er et høypresisjons bremsesystem designet spesielt for supersport-modeller, og tilbyr høyeffektiv bremsing samtidig som den opprettholder en naturlig følelse.
- ABS (Anti-Lock Brake System) sikrer stabil bremseevne ved å hindre at hjulene låses under bremsing.
- Horisontal Back-link montert støtdemper sørger for at støtdemperen er horisontal og bidrar til effektiv bruk av rom og massesentralisering.
- KQS (Kawasaki Quick Shifter) muliggjør clutchfri opp- og nedgiring*.
- I kombinasjon med Kawasakis produsenteide og dynamiske modelleringsprogram, gir inngang fra IMU (Inertial Measurement Unit) en enda mer presis chassisorienteringsbevissthet. Nøkkelen til å bringe Kawasaki elektronikk til neste nivå.
- KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) overvåker motor og chassis parametere igjennom hele svingen.
- Kawasaki elektroniske innsprøytningssystem tillater ECU å levere den ideelle mengden drivstoff og luft til motoren.
- Basert på racing-teknologi, fungerer Assist & Slipper Clutch som både en momentbegrenser og en selv-servo mekanisme som muliggjør et lettere trykk på clutchhendelen.
- 3-modus KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasaki’s mest avanserte traction control system, tilbyr et utvalg av moduser som passer til en rekke kjøresituasjoner, fra banekjøring til touring.
- Valg av effektmodus gjør det mulig å endre motorens effektforsyning for å tilpasse kjøresituasjonen.
- Elektronisk Cruise Control gjør det mulig å sette kjøretøyets hastighet til auto. Førerstøtte teknologi som bidrar til å redusere tretthet hos føreren på lange turer, og bidrar til økt turkomfort.
- Indikator for økonomisk kjøring vises på instrumentpanelet når kjøringen er bensinsparende.
- Smartphone-tilkobling bidrar til en forbedret motorsykkelopplevelse ved at fører kan koble seg til sin motorsykkel trådløst.
Tilgjengelige farger
- Emerald Blazed Green / Metallic Diablo Black / Metallic Graphite Gray
- Metallic Matte Graphenesteel Gray / Metallic Diablo Black
- Metallic Diablo Black / Pearl Robotic White
|
MOTOR |
Motortype |
Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer |
Slagvolum |
1,043 cm³ |
Størrelse x slagdybde |
77 x 56 mm |
Kompresjonsforhold |
11.8:1 |
Ventilsystem |
DOHC, 16 ventiler |
Drivstoffsystem |
Innsprøytning: Ø 38mm x 4 |
Startsystem |
Elektrisk |
Smøring |
Tvunget smøring, våt sump |
|
YTELSE & TRANSMISSJON |
Maksimal effekt |
104.5 kW {142 HK} / 10,000 rpm |
Maksimalt dreiemoment |
111 N•m {11.3 kgf•m} / 8,000 rpm |
Drivstofforbruk |
5.8 l/100 km |
Power down kit 85 kW |
Tilgjengelig |
CO2 Utslipp |
135 g/km |
Bensinforbruk 85 kW kit |
6 l/100 km |
CO2 utslipp 85 kW kit |
138 g/km |
Girkasse |
6-trinns |
Sluttutveksling |
Forseglet kjede |
Primærutveksling |
1.627 (83/51) |
Utveksling 1.gir |
2.600 (39/15) |
Utveksling 2.gir |
1.950 (39/20) |
Utveksling 3.gir |
1.600 (24/15) |
Utveksling 4.gir |
1.389 (25/18) |
Utveksling 5.gir |
1.238 (26/21) |
Utveksling 6.gir |
1.107 (31/28) |
Clutch |
Våt multi-disk, manuell |
|
BREMSER & FJÆRING |
Bremser, front |
Doble semi-flytende 300 mm. Caliper: Radialmonterte monoblock, 4-stemplet |
Bremser, bak |
Singel 250 mm. Caliper: 1-stempel |
Fjæring, front |
41 mm invertert gaffel med trinnløs justerbar kompresjons- og returdemping samt justerbar fjærforspenning |
Fjæring, bak |
Horisontal Back-link, trykksatt demper med trinnløs justerbar returdemping og ekstern justerbar fjærforspenning |
|
RAMME, MÅL OG VEKT |
Rammetype |
Twin-tube, aluminium |
Forsprang |
98 mm |
Fjæringsvei foran |
120 mm |
Fjæringsvei bak |
144 mm |
Dekk, front |
120/70ZR17M/C (58W) |
Dekk, bak |
190/50ZR17M/C (73W) |
L x B x H |
2,100 x 825 x 1,190(1,225 mm vindskjerm i høyeste posisjon) mm |
Akselavstand |
1,440 mm |
Bakkeklaring |
135 mm |
Drivstoffkapasitet |
19 liter |
Setehøyde |
835 mm |
Kjøreklar vekt |
235 kg |
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.