Ninja 1000SX har en kompromissløs karakter. Sterkt influert av Ninja spirit, appellerer den sterkt til sportbike og til superbike førere. Oppreist kjørestilling, god komfort og mulighet for bagasjebokser, gjør Ninja SX til en førsteklasses sport-tourer for fører og passasjer. Elektroniske hjelpemidler som traction control, cruise control og quick-shift bidrar til sikker og komfortabel kjøreopplevelse.
Høydepunkter
- Integrert veskesystem (tilvalg). Sømløst integrerte sidevesker, montert nær sykkelens senterlinje understreker sykkelens design og er svært hendige på lengere turer. Veskene demonteres på sekunder, og etterlater en stilren sportsykkel uten skjemmende veskebraketter.
- Ninja 1000SX’s responsive motor karakter forsterkes med en quick shifter som tillater klutsj-fri opp- og nedgiring for sømløs aksellerasjon og effektiv retardasjon.
- En Bluetooth chip innebygget i instrumentet muliggjør trådløs oppkobling mellom sykkel og mobiltelefon. Ved nedlasting av “RIDEOLOGY THE APP,” kan mange av instrumentets funksjoner leses og endres med telefonen.
- Tykkere og bredere polstring øker komforten både for fører og passasjer på lengere turer. For individuell tilpasning finnes det flere alternative seter tilgjengelig i tilbehørs-katalogen.
- Nytt 4:2.! eksosanlegg med forkammer under motor og en eksospotte på venstre side. Anlegget gir en vektbesparelse på 2 kg.
- Digital TFT (Thin film transistor) fargeskjerm er svært lettlest, gir sykkelen det high-tech utseende den fortjener, og gir langt flere muligheter enn de tradisjonelle instrumentene.
- Ny kåpe og nytt eksosanlegg gir Ninja 1000SX sportslig og mer dynamisk stil som reflekterer Ninja image og inspirerer til sportslig kjørestil. All-LED belysning gir et premium preg.
- Bridgestone Battlax Hypersport S22 dekk bidrar til lettere og raskere styrerespons samt bedre grep både på våt og tørr asfalt. Resultatet er maksimal tillit og kjøreglede.
- Svært god vindbeskyttelse med heldekkende kåpe og større vindskjerm. Vindskjermen kan justeres i 4 stillinger med et enkelt håndgrep.
- Den kraftfulle 1,043 cm3 væskekjølte 4-takt rekke-4 motoren har trekkraft over hele turtalls registeret. Smidig og god respons fra tomgang, gjennom mellomregisteret og helt til turtalls-sperra.
- Kawasaki’s cruise control system setter valgt hastighet med et enkelt trykk på "set" knappen. Ved aktivering slipper føreren å holde hånden på gassgåndtaket. Dette reduserer stress i høyre arm når en kjører lange distanser.
- Ninja 1000SX’s stabile aluminiumsramme sikrer god balanse og sentrert masse. Dette bidrar til en responsiv og lettkjørt, men samtidig en svært retningstabil sykkel som absorberer dumper og ujevnheter i veibanen.
Tilgjengelige farger
- Emerald Blazed Green / Metallic Diablo Black / Metallic Graphite Gray
- Metallic Matte Sovereign Red / Metallic Diablo Black
|
MOTOR |
Motortype |
Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer |
Slagvolum |
1,043 cm³ |
Størrelse x slagdybde |
77 x 56 mm |
Kompresjonsforhold |
11.8:1 |
Ventilsystem |
DOHC, 16 ventiler |
Drivstoffsystem |
Innsprøytning: Ø 38mm x 4 |
Startsystem |
Elektrisk |
Smøring |
Tvunget smøring, våt sump |
|
YTELSE & TRANSMISSJON |
Maksimal effekt |
104.5 kW {142 HK} / 10,000 rpm |
Maksimalt dreiemoment |
111 N•m {11.3 kgf•m} / 8,000 rpm |
Drivstofforbruk |
5.8 l/100 km |
Power down kit 85 kW |
Tilgjengelig |
CO2 Utslipp |
135 g/km |
Bensinforbruk 85 kW kit |
6 l/100 km |
CO2 utslipp 85 kW kit |
138 g/km |
Girkasse |
6-trinns |
Sluttutveksling |
Forseglet kjede |
Primærutveksling |
1.627 (83/51) |
Utveksling 1.gir |
2.600 (39/15) |
Utveksling 2.gir |
1.950 (39/20) |
Utveksling 3.gir |
1.600 (24/15) |
Utveksling 4.gir |
1.389 (25/18) |
Utveksling 5.gir |
1.238 (26/21) |
Utveksling 6.gir |
1.107 (31/28) |
Clutch |
Våt multi-disk, manuell |
|
BREMSER & FJÆRING |
Bremser, front |
Doble semi-flytende 300 mm. Caliper: Radialmonterte monoblock, 4-stemplet |
Bremser, bak |
Singel 250 mm. Caliper: 1-stempel |
Fjæring, front |
41 mm invertert gaffel med trinnløs justerbar kompresjons- og returdemping samt justerbar fjærforspenning |
Fjæring, bak |
Horisontal Back-link, trykksatt demper med trinnløs justerbar returdemping og ekstern justerbar fjærforspenning |
|
RAMME, MÅL OG VEKT |
Rammetype |
Twin-tube, aluminium |
Forsprang |
98 mm |
Fjæringsvei foran |
120 mm |
Fjæringsvei bak |
144 mm |
Dekk, front |
120/70ZR17M/C (58W) |
Dekk, bak |
190/50ZR17M/C (73W) |
L x B x H |
2,100 x 825 x 1,190(1,225 mm vindskjerm i høyeste posisjon) mm |
Akselavstand |
1,440 mm |
Bakkeklaring |
135 mm |
Drivstoffkapasitet |
19 liter |
Setehøyde |
835 mm |
Kjøreklar vekt |
235 kg |
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.