Sterkt influert av Ninja spirit, appelerer den sterkt til sportbike og til superbike førere. Oppreist kjørestilling, god comfort og mulighet for bagasjebokser, gjør Ninja SX til en førsteklasses sport-tourer for fører og passasjer. Elektroniske hjelpemidler som traction control, cruise control og quick-shift bidrar til sikker og comfortabel kjøreopplevelse.
Nøkkelegenskaper
Sporty Handling
Ninja 1000SX’s stabile aluminiumsramme sikrer god balanse og sentrert masse. Dette bidrar til en responsiv og lettkjørt, men samtidig en svært retningstabil sykkel som absorberer dumper og ujevnheter i veibanen.
Bedre Sete Comfort
Tykkere og bredere polstring øker comforten både for fører og passasjer på lengere turer. For individuell tilpasning finnes det flere alternative seter tilgjengelig i tilbehørs-katalogen.
Bridgestone’s Nyeste Sports Dekk
Bridgestone Battlax Hypersport S22 dekk bidrar til lettere og raskere styrerespons samt bedre grep både på våt og tørr asfalt. Resultatet er maksimal tillit og kjøreglede.
Trådløs mobil tilkopling
En Bluetooth chip innebygget i instrumentet muliggjør trådløs oppkopling mellom sykkel og mobiltelefon. Ved nedlasting av “RIDEOLOGY THE APP,” kan mange av instrumentets funksjoner leses og endres med telefonen.
KQS (Kawasaki Quick Shifter)
Ninja 1000SX’s responsive motor karakter forsterkes med en quick shifter som tillater klutsj-fri opp- og nedgiring for sømløs aksellerasjon og effektiv retardasjon.
TFT-fargeinstrument
Digital TFT (Thin film transistor) fargeskjerm er svært lettlest, gir sykkelen det high-tech utseende den fortjener, og gir langt flere muligheter enn de tradisjonelle instrumentene.
4:2:1 eksosanlegg
Nytt 4:2.! eksosanlegg med forkammer under motor og en eksospotte på venstre side. Anlegget gir en vektbesparelse på 2 kg.
Livlig rekke-4 motor
Den kraffulle 1,043 cm3 væskekjølte 4-takt rekke-4 motoren har trekkraft over hele turtalls registeret. Smidig og god respons fra tomgang, gjennom mellomregisteret og helt til turtalls-sperra.
Sportier, Mer Dynamisk Styling
Ny kåpe og nytt eksosanlegg gir Ninja 1000SX sportslig og mer dynamisk stil som reflekterer Ninja image og inspirerer til sportslig kjørestil. All-LED belysning gir et premium preg.
Elektronisk Cruise Control
Kawasaki’s cruise control system setter valgt hastighet med et enkelt trykk på "set" knappen. Ved aktivering slipper føreren å holde hånden på gassgåndtaket. Dette reduserer stress i høyre arm når en kjører lange distanser.
Integrert veskesystem (tilvalg)
Sømløst integrerte sidevesker, montert nær sykkelens senterlinje understreker sykkelens design og er svært hendige på lengere turer. Veskene demonteres på sekunder, og etterlater en stilren sportsykkel uten skjemmende veskebraketter.
Svært god vindbeskyttelse
Svært god vindbeskyttelse med heldekkende kåpe og større vindskjerm. Vindskjermen kan justeres i 4 stillinger med et enkelt håndgrep.
TILGJENGELIGE FARGER
- Emerald Blazed Green / Metallic Diablo Black / Metallic Graphite Gray
- Metallic Moondust Grey / Metallic Diablo Black
- Metallic Carbon Gray / Metallic Diablo Black
|
Motor |
Motortype |
Liquid-cooled, 4-stroke In-Line Four |
Slagvolum |
1,043 cm³ |
Størrelse x slagdybde |
77.0 x 56.0 mm |
Kompresjonsforhold |
11.8:1 |
Ventilsystem |
DOHC, 16 valves |
Drivstoffsystem |
Fuel injection: Ø38 mm |
Startsystem |
Electric |
Smøring |
Forced lubrication, wet sump |
|
Ytelse & Transmissjon |
Maksimal effekt |
104.5 kW {142 PS} / 10,000 rpm |
Maksimalt dreiemoment |
111 N•m {11.3 kgf•m} / 8,000 rpm |
Drivstofforbruk |
5.8 l/100 km |
Power down kit 85 kW |
Available |
CO2 Utslipp |
135 g/km |
Bensinforbruk 85 kW kit |
6 l/100 km |
CO2 utslipp 85 kW kit |
138 g/km |
Girkasse |
6-speed, return |
Sluttutveksling |
Sealed chain |
Primærutveksling |
1.627 (83/51) |
Utveksling 1.gir |
2.600 (39/15) |
Utveksling 2.gir |
1.950 (39/20) |
Utveksling 3.gir |
1.600 (24/15) |
Utveksling 4.gir |
1.389 (25/18) |
Utveksling 5.gir |
1.238 (26/21) |
Utveksling 6.gir |
1.107 (31/28) |
Clutch |
Wet multi-disc, manual |
|
Bremser & Fjæring |
Bremser, front |
Dual semi-floating 300 mm discs. Caliper: Dual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston |
Bremser, bak |
Single ø250 mm disc. Caliper: single-piston |
Fjæring, front |
ø41 mm inverted fork with compression and rebound damping and spring preload adjustability |
Fjæring, bak |
Horizontal Back-link, gas-charged rear shock with rebound damping and spring preload adjustability |
|
Ramme, Mål og Vekt |
Rammetype |
Twin-tube, aluminium |
Forsprang |
98 mm |
Fjæringsvei foran |
120 mm |
Fjæringsvei bak |
144 mm |
Dekk, front |
120/70ZR17M/C (58W) |
Dekk, bak |
190/50ZR17M/C (73W) |
L x B x H |
2,100 x 825 x 1,190 (1,225 mm high position screen) mm |
Akselavstand |
1,440 mm |
Bakkeklaring |
135 mm |
Drivstoffkapasitet |
19 litres |
Setehøyde |
835 mm |
Kjøreklar vekt |
235 kg |
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.