Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki Ninja 1000SX
Varenr.
ZX1002KMFNN-C40R
Lager
Ikke lenger tilgjengelig

Kvantumsrabatt

Loading...
  • Kawasaki Ninja 1000SX
  • ZX1002KMFNN-C40R-1
  • ZX1002KMFNN-C40R-2
  • ZX1002KMFNN-C40R-3
  • ZX1002KMFNN-C40R-4
  • ZX1002KMFNN-C40R-5
  • ZX1002KMFNN-C40R-6
  • ZX1002KMFNN-C40R-7
  • ZX1002KMFNN-C40R-8
  • ZX1002KMFNN-C40R-9
  • ZX1002KMFNN-C40R-10
  • ZX1002KMFNN-C40R-11
  • ZX1002KMFNN-C40R-13
  • ZX1002KMFNN-C40R-14
  • ZX1002KMFNN-C40R-15
  • ZX1002KMFNN-C40R-16
  • ZX1002KMFNN-C40R-17
  • ZX1002KMFNN-C40R-18
  • ZX1002KMFNN-C40R-19
  • ZX1002KMFNN-C40R-20
  • ZX1002KMFNN-C40R-21
  • ZX1002KMFNN-C40R-22
  • ZX1002KMFNN-C40R-23
  • ZX1002KMFNN-C40R-24
  • ZX1002KMFNN-C40R-25
Ninja 1000SX har en kompromissløs karakter

Sterkt influert av Ninja spirit, appelerer den sterkt til sportbike og til superbike førere. Oppreist kjørestilling, god comfort og mulighet for bagasjebokser, gjør Ninja SX til en førsteklasses sport-tourer for fører og passasjer. Elektroniske hjelpemidler som traction control, cruise control og quick-shift bidrar til sikker og comfortabel kjøreopplevelse.

Nøkkelegenskaper

Sporty Handling
Ninja 1000SX’s stabile aluminiumsramme sikrer god balanse og sentrert masse. Dette bidrar til en responsiv og lettkjørt, men samtidig en svært retningstabil sykkel som absorberer dumper og ujevnheter i veibanen.

Bedre Sete Comfort
Tykkere og bredere polstring øker comforten både for fører og passasjer på lengere turer. For individuell tilpasning finnes det flere alternative seter tilgjengelig i tilbehørs-katalogen.

Bridgestone’s Nyeste Sports Dekk
Bridgestone Battlax Hypersport S22 dekk bidrar til lettere og raskere styrerespons samt bedre grep både på våt og tørr asfalt. Resultatet er maksimal tillit og kjøreglede.

Trådløs mobil tilkopling
En Bluetooth chip innebygget i instrumentet muliggjør trådløs oppkopling mellom sykkel og mobiltelefon. Ved nedlasting av “RIDEOLOGY THE APP,” kan mange av instrumentets funksjoner leses og endres med telefonen.

KQS (Kawasaki Quick Shifter)
Ninja 1000SX’s responsive motor karakter forsterkes med en quick shifter som tillater klutsj-fri opp- og nedgiring for sømløs aksellerasjon og effektiv retardasjon.

TFT-fargeinstrument
Digital TFT (Thin film transistor) fargeskjerm er svært lettlest, gir sykkelen det high-tech utseende den fortjener, og gir langt flere muligheter enn de tradisjonelle instrumentene.

4:2:1 eksosanlegg
Nytt 4:2.! eksosanlegg med forkammer under motor og en eksospotte på venstre side. Anlegget gir en vektbesparelse på 2 kg.

Livlig rekke-4 motor
Den kraffulle 1,043 cm3 væskekjølte 4-takt rekke-4 motoren har trekkraft over hele turtalls registeret. Smidig og god respons fra tomgang, gjennom mellomregisteret og helt til turtalls-sperra.

Sportier, Mer Dynamisk Styling
Ny kåpe og nytt eksosanlegg gir Ninja 1000SX sportslig og mer dynamisk stil som reflekterer Ninja image og inspirerer til sportslig kjørestil. All-LED belysning gir et premium preg.

Elektronisk Cruise Control
Kawasaki’s cruise control system setter valgt hastighet med et enkelt trykk på "set" knappen. Ved aktivering slipper føreren å holde hånden på gassgåndtaket. Dette reduserer stress i høyre arm når en kjører lange distanser.

Integrert veskesystem (tilvalg)
Sømløst integrerte sidevesker, montert nær sykkelens senterlinje understreker sykkelens design og er svært hendige på lengere turer. Veskene demonteres på sekunder, og etterlater en stilren sportsykkel uten skjemmende veskebraketter.

Svært god vindbeskyttelse
Svært god vindbeskyttelse med heldekkende kåpe og større vindskjerm. Vindskjermen kan justeres i 4 stillinger med et enkelt håndgrep.

TILGJENGELIGE FARGER
  • Emerald Blazed Green / Metallic Diablo Black / Metallic Graphite Gray
  • Metallic Moondust Grey / Metallic Diablo Black
  • Metallic Carbon Gray / Metallic Diablo Black
Motor
Motortype Liquid-cooled, 4-stroke In-Line Four
Slagvolum 1,043 cm³
Størrelse x slagdybde 77.0 x 56.0 mm
Kompresjonsforhold 11.8:1
Ventilsystem DOHC, 16 valves
Drivstoffsystem Fuel injection: Ø38 mm
Startsystem Electric
Smøring Forced lubrication, wet sump
Ytelse & Transmissjon
Maksimal effekt 104.5 kW {142 PS} / 10,000 rpm
Maksimalt dreiemoment 111 N•m {11.3 kgf•m} / 8,000 rpm
Drivstofforbruk 5.8 l/100 km
Power down kit 85 kW Available
CO2 Utslipp 135 g/km
Bensinforbruk 85 kW kit 6 l/100 km
CO2 utslipp 85 kW kit 138 g/km
Girkasse 6-speed, return
Sluttutveksling Sealed chain
Primærutveksling 1.627 (83/51)
Utveksling 1.gir 2.600 (39/15)
Utveksling 2.gir 1.950 (39/20)
Utveksling 3.gir 1.600 (24/15)
Utveksling 4.gir 1.389 (25/18)
Utveksling 5.gir 1.238 (26/21)
Utveksling 6.gir 1.107 (31/28)
Clutch Wet multi-disc, manual
Bremser & Fjæring
Bremser, front Dual semi-floating 300 mm discs. Caliper: Dual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston
Bremser, bak Single ø250 mm disc. Caliper: single-piston
Fjæring, front ø41 mm inverted fork with compression and rebound damping and spring preload adjustability
Fjæring, bak Horizontal Back-link, gas-charged rear shock with rebound damping and spring preload adjustability
Ramme, Mål og Vekt
Rammetype Twin-tube, aluminium
Forsprang 98 mm
Fjæringsvei foran 120 mm
Fjæringsvei bak 144 mm
Dekk, front 120/70ZR17M/C (58W)
Dekk, bak 190/50ZR17M/C (73W)
L x B x H 2,100 x 825 x 1,190 (1,225 mm high position screen) mm
Akselavstand 1,440 mm
Bakkeklaring 135 mm
Drivstoffkapasitet 19 litres
Setehøyde 835 mm
Kjøreklar vekt 235 kg

Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×