Ta kontakt for tilgjengelighet og pris.
The 2020 Ninja 1000SX marks the fourth generation of a successful sport touring platform. Cleaner emissions with the same great performance, sportier, more dynamic new styling, a single-sided muffler and all-LED lighting feature on the new spec list. Sport and Touring capability; the 2020 Ninja 1000SX truly offers the Best of Both Worlds. Increased seat comfort for both rider and passenger is just one of the modifications that also include the debut of Electronic Cruise Control, a Quick Shifter, integrated Riding Modes combining KTRC and Power Modes and 10.9cm all-digital TFT colour instrumentation with smartphone connectivity – making this refined Sport Tourer more attractive than ever.

Bedre Sete Comfort
Tykkere og bredere polstring øker comforten både for fører og passasjer på lengere turer. For individuell tilpasning finnes det flere alternative seter tilgjengelig i tilbehørs-katalogen.
Sporty Handling
Ninja 1000SX’s stabile aluminiumsramme sikrer god balanse og sentrert masse. Dette bidrar til en responsiv og lettkjørt, men samtidig en svært retningstabil sykkel som absorberer dumper og ujevnheter i veibanen.
Bridgestone’s Nyeste Sports Dekk
Bridgestone Battlax Hypersport S22 dekk bidrar til lettere og raskere styrerespons samt bedre grep både på våt og tørr asfalt. Resultatet er maksimal tillit og kjøreglede.
Elektronisk Cruise Control
Kawasaki’s cruise control system setter valgt hastighet med et enkelt trykk på "set" knappen. Ved aktivering slipper føreren å holde hånden på gassgåndtaket. Dette reduserer stress i høyre arm når en kjører lange distanser.
KQS (Kawasaki Quick Shifter)
Ninja 1000SX’s responsive motor karakter forsterkes med en quick shifter som tillater klutsj-fri opp- og nedgiring for sømløs aksellerasjon og effektiv retardasjon.
Sportier, Mer Dynamisk Styling
Ny kåpe og nytt eksosanlegg gir Ninja 1000SX sportslig og mer dynamisk stil som reflekterer Ninja image og inspirerer til sportslig kjørestil. All-LEDbelysning gir et premium preg.
4:2:1 eksosanlegg
Nytt 4:2.! eksosanlegg med forkammer under motor og en eksospotte på venstre side. Anlegget gir en vektbesparelse på 2 kg.
Integrert veskesystem (tilvalg)
Sømløst integrerte sidevesker, montert nær sykkelens senterlinje understreker sykkelens design og er svært hendige på lengere turer. Veskene demonteres på sekunder, og etterlater en stilren sportsykkel uten skjemmende veskebraketter.
Svært god vindbeskyttelse
Svært god vindbeskyttelse med heldekkende kåpe og større vindskjerm. Vindskjermen kan justeres i 4 stillinger med et enkelt håndgrep.
Livlig rekke-4 motor
Den kraffulle 1,043 cm3 væskekjølte 4-takt rekke-4 motoren har trekkraft over hele turtalls registeret. Smidig og god respons fra tomgang, gjennom mellomregisteret og helt til turtalls-sperra.
TFT Farge Instrument
Digital TFT (Thin film transistor) fargeskjerm er svært lettlest, gir sykkelen det high-tech utseende den fortjener, og gir langt flere muligheter enn de tradisjonelle instrumentene.
Trådløs mobil tilkopling
En Bluetooth chip innebygget i instrumentet muliggjør trådløs oppkopling mellom sykkel og mobiltelefon. Ve nedlasting av “RIDEOLOGY THE APP,” kan mange av instrumentets funksjoner leses og endres med telefonen.

Tilgjengelige farger
- Metallic Graphite Gray / Metallic Diablo Black GY1 Metallic Graphite Gray / Metallic Diablo Black GY1
- Emerald Blazed Green / Metallic Carbon Gray / Metallic Graphite Gray GN1 Emerald Blazed Green / Metallic Carbon Gray / Metallic Graphite Gray GN1
- Pearl Blizzard White / Metallic Carbon Gray / Metallic Spark Black WT1 Pearl Blizzard White / Metallic Carbon Gray / Metallic Spark Black WT1

|
MOTOR |
Motortype |
Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer |
Slagvolum |
1,043 cm³ |
Størrelse x slagdybde |
77 x 56 mm |
Kompresjonsforhold |
11.8:1 |
Ventilsystem |
DOHC, 16 ventiler |
Drivstoffsystem |
Innsprøytning: Ø 38mm x 4 |
Startsystem |
Elektrisk |
Smøring |
Tvunget smøring, våt sump |
|
YTELSE & TRANSMISSJON |
Maksimal effekt |
104.5 kW {142 HK} / 10,000 rpm |
Maksimalt dreiemoment |
111 N•m {11.3 kgf•m} / 8,000 rpm |
Drivstofforbruk |
5.8 l/100 km |
Power down kit 85 kW |
Tilgjengelig |
CO2 Utslipp |
147 g/km |
Bensinforbruk 85 kW kit |
6 l/100 km |
CO2 utslipp 85 kW kit |
147 g/km |
Girkasse |
6-trinns |
Sluttutveksling |
Forseglet kjede |
Primærutveksling |
1.627 (83/51) |
Utveksling 1.gir |
2.600 (39/15) |
Utveksling 2.gir |
1.950 (39/20) |
Utveksling 3.gir |
1.600 (24/15) |
Utveksling 4.gir |
1.389 (25/18) |
Utveksling 5.gir |
1.238 (26/21) |
Utveksling 6.gir |
1.107 (31/28) |
Clutch |
Våt multi-disk, manuell |
|
BREMSER & FJÆRING |
Bremser, front |
Doble semi-flytende 300 mm. Caliper: Radialmonterte monoblock, 4-stemplet |
Bremser, bak |
Singel 250 mm. Caliper: 1-stempel |
Fjæring, front |
41 mm invertert gaffel med trinnløs justerbar kompresjons- og returdemping samt justerbar fjærforspenning |
Fjæring, bak |
Horisontal Back-link, trykksatt demper med trinnløs justerbar returdemping og ekstern justerbar fjærforspenning |
|
RAMME, MÅL OG VEKT |
Rammetype |
Twin-tube, aluminium |
Forsprang |
98 mm |
Fjæringsvei foran |
120 mm |
Fjæringsvei bak |
144 mm |
Dekk, front |
120/70ZR17M/C (58W) |
Dekk, bak |
190/50ZR17M/C (73W) |
L x B x H |
2,100 x 825 x 1,190(1,225 mm vindskjerm i høyeste posisjon) mm |
Akselavstand |
1,440 mm |
Bakkeklaring |
135 mm |
Drivstoffkapasitet |
19 liter |
Setehøyde |
835 mm |
Kjøreklar vekt |
235 kg |
Oppgitt pris er veiledende, levert fra importørs lager, inkludert moms og engangsavgift (for avgiftsbelagte kjøretøy). Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.