Ta kontakt for tilgjengelighet og pris.
J300 er en perfekt transport løsning for urbane strøk. Spesielt for pendlere som ønsker å komme seg frem i «rushen». Her blandes sport, kontroll og komfort og pakkes inn i et typisk Kawasaki design.

Tenningslås med tyveri- og sabotasje sikring
Tenningslåsen har tre possisjoner: ON, OFF og LOCKED (Locked låser styrestem). Låsen er utstyrt med deksel som hindrer tyveri eller sabotasje. Dekselet åpnes enkelt med nøkkelen.
Vanntett hanskerom
Vanntett hanskerom for oppevaring av mindre gjenstander (maximum vekt 1.5 kg). I rommet finnes 12V strømuttak.
Bølgeformede bremsskiver
Skivebremser foran og bak for maksimal bremsekraft. Foran er det 260 mm bølgeformet bremseskive med to-stemplet caliper. Stålommspunnen bremseslange gir en kontant og lett doserbar brems. En 240 mm bølgeformet bremseskive med to-stemplet caliper bremser effektivt bakhjulet.
Heel grips
Heel grips gir bena god og sikker forankring.
299 cm3 væskekjølt, 4-takt Single
Designet for inspirerende og sporty kjøreglede yter J300’s 299 cm3 væskekjølte SOHC 4-ventil Single motor plenty med kjefter. Ved å kalkulere parametere som motor temperatur, trykk og temperatur på innsugsluft, trottle posisjon, hastighet og vinkel på veivaksel, styrer fuel injection systemet (med 34 mm Keihin throttle hus og en 16-bit CPU) automatisk den optimale mengde bensin motoren trenger for en absolutt stabil kraftleveranse - uansett forhold. Ingen form for justering eller tilpassning kreves for en problemfri start.
Integrerte blinklys
Blinklysene foran og bak er integrert i karosseriet.
Skarpt og aggressivt design
Med et stort utvalg av scootere i markedet, var det viktig å gi J300 et design som skiller den fra mengden. J300’s skarpe, aggressive design låner stil elementer fra våre Ninja supersport sykler, og styrker Kawasaki´s familie identitet.
Fothvilere for passasjer
Fothvilere i motorsykkel stil øker passasjerens komfort.
14” front, 13” bak hjul
Størrelsen på hjulene er valgt for optimal stabilitet på gate og vei.
High-quality touch
J300 har gjennomført høy grad av fit & finish med et uttall detaljer i høyeste kvalitet. 3D merke og modell emblem forsterker dens high-quality image. Komplettert av instrument cluster i topp kvalitet og design, metallic lakk og skulpturerte styredeksel opplever føreren en cockpit av høy klasse. Sete med to velpolstrede puter og setetrekk med sølvfarget søm forsterker inntrykket.
Instrument
Instrumentets design utstråler image av høy kvalitet. Clusteret inneholder analog speedometer, turteller og et sentralt plassert mulitfunksjons LCD panel. LCD meteret viser; km.teller, dobbel trip-teller, service mode, klokke, bensin måler, motor temperatur og varsel symbol.
LED baklys
Bak ender karosseriet i en spiss setekåpe som virkelig markerer J300´s Kawasaki look. Design som reflekterer våre Z-modeller hjelper J300 til å skille seg fra mengden i en trafikkert bygate.
Ergonomisk utformet sete
Ergonomisk formet og tykt polsteret sete gir føreren topp komfort og god støtte.
Sporty & komfortabel fjæring
Oppsettet er valgt for å gjøre scooteren lettkjørt med sporty kjøreegenskaper, men samtidig komfortabel på gate og landevei.
Spesial designet fotbrett
Fotbrettene er spesial designet for å tillate naksimal nedleggs vinkel i sving. Dette gir J300 potensiale for sportslig kjørestil, og den konkave utformingen gjør det lett for føreren å nå bakken med føttene ved start og stopp.
Bagasjerom under setet
Bagasjerom under setet rommer en helhjelm pluss en A4-størrelse dokumentmappe - ideell for business. Maximumlast i bagasjerom 10 kg.
Justerbar bremsehendel
Både høyre og venstre bremsehendel er justerbar for å tilpasses førerens håndstørrelse og preferanse.

Tilgjengelige farger
- Metallic Flat Anthracite Black / Candy Flat Blazed Green Metallic Flat Anthracite Black / Candy Flat Blazed Green
- Khaki / Metallic Matte Moondust Gray Khaki / Metallic Matte Moondust Gray

|
MOTOR |
Motortype |
Væskekjølt, 4-takts en-sylindret |
Slagvolum |
299 cm³ |
Størrelse x slagdybde |
72.7 x 72 mm |
Kompresjonsforhold |
10.8:1 |
Ventilsystem |
SOHC, 4 ventiler |
Drivstoffsystem |
Innsprøytning: Ø 34 mm x 1 |
Tenning |
ECU Control (Full transistor) |
Startsystem |
Elektrisk |
Smøring |
Tvunget smøring, våt sump |
|
YTELSE & TRANSMISSJON |
Maksimal effekt |
20.3 kW {28 HK} / 8,000 rpm |
Maksimalt dreiemoment |
28.4 N•m {2.9 kgf•m} / 6,500 rpm |
CO2 Utslipp |
84 g/km |
Girkasse |
CVT med sentrifugalkopling |
Sluttutveksling |
Reim |
Primærutveksling |
2.220 ~ 0.790 |
Sluttutveksling |
7.222 |
|
BREMSER & FJÆRING |
Bremser, front |
Singel 260 mm bølgeskive. Caliper: 2-stemplet |
Bremser, bak |
Singel 240 mm bølgeskive. Caliper: 2-stemplet |
Fjæring, front |
37 mm teleskopgaffel |
Fjæring, bak |
Doble støtdempere med 5-trinns justerbar forspenning |
|
RAMME, MÅL OG VEKT |
Rammetype |
Rør ramme, stål |
Forsprang |
113 mm |
Fjæringsvei foran |
110 mm |
Fjæringsvei bak |
100 mm |
Dekk, front |
120/80-14 M/C 58S |
Dekk, bak |
150/70-13 M/C 64S |
Styrevinkel V/H |
40° / 40° |
L x B x H |
2,235 x 775 x 1,260 mm |
Akselavstand |
1,555 mm |
Bakkeklaring |
145 mm |
Drivstoffkapasitet |
13 liter |
Setehøyde |
775 mm |
Kjøreklar vekt |
191 kg |
Oppgitt pris er veiledende, levert fra importørs lager, inkludert moms og engangsavgift (for avgiftsbelagte kjøretøy). Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.