Høydepunkter 
- Standard med 2 kanals ABS og Traction Control System (TCS)
- Standard med varmeholker og selvkansellerende blinklys
- V4-motor med patentert ventilstyring (VTEC) og forbedret effekt ved lave turtall
- Sømløs ventilstyring ved overgang fra lave til høye turtall gir en merkbar lineær kraftlevering over hele registeret
- Aluminium Pro Arm-svingarm, aluminiumsramme med motor som bærende element
- Ypperlig aerodynamikk for optimale høyfartsegenskaper
- Rikholdig tilbehørsprogram fra Honda Genuine Parts
- Honda Ignition Security System (HISS), Hondas patenterte startsperre
- LED-lykter foran og bak
 
 
Smelter selv hardbarkede biker-hjerter
I denne sykkelen får du også sporty detaljer og komfortable funksjoner som justerbar setehøyde, Hondas Traction Control System, ABS, varmehåndtak og Hondas nye intelligente, automatiske blinklys. Ingen andre steder har V4-motoren hørt mer hjemme enn i den legendariske VFR800F-serien. Dette er en skikkelig allsidig motorsykkel som har smeltet selv de mest hardbarkede biker-hjerter siden den ble introdusert i 1986.
Den er også 10 kilo lettere enn den forrige modellen og har ny programmering av motoren for å gi bedre dreiemoment i lavt- og mellomregisteret.
Kraftpakke av en motor
V4-konfigurasjonen er spesiell for Honda, går hele 40 år tilbake i tid og er en kompleks, men kompakt enhet som gir en helt unik kraftlevering og motorfølelse. V-motorer har lange tradisjoner hos Honda: Hondas RC213V MotoGP maskin bruker en V5, flaggskip som VFR1200F og VFR1200X har V4, det samme har CTX1300 og Pan European. Motortypen er en kraftpakke som er tett integrert i Hondas DNA.
VFR800F er den ideelle sykkelen for V4 - en motorsykkel som helt fra begynnelsen har kombinert det beste fra sport og touring. Den trives godt med passasjer og bagasje. VFR-eiere er svært lojale mot sykkelen og det antas at det fortsatt finnes over 75 000 VFR i daglig bruk i Europa.
Utholdenhet og karisma
To faktorer var viktige for Honda under utviklingen av den nye Honda VFR800F: Bevare og videreutvikle de essensielle VFR kvalitetene som har inspirert så mange, og oppdatere den nye modellen med moderne teknologi og egenskaper. Singel eksos har erstattet den doble under setet, i tillegg er det flere andre vektbesparende detaljer. Et gjenkjennelig og aggressivt design, som har gjort VFR´en slankere og smidigere.
VFR800F er like beryktet for sin utholdenhet som for sin karisma. Er du klar for en prøvetur?
 
 
|  | SPESIFIKASJON | 
| Kubikk | 782,00 | 
| Effekt (HK) | 106,00 | 
| Girkasse | Manuell | 
| Sittehøyde | 789,00 | 
| Førerkortklasse | A | 
| CO2 g/km | 121,00 | 
| Forbruk l/mil | 0,52 | 
|  | MOTORTYPE | 
| Effekt (HK) | 106/10250 | 
| Motortype | V4 | 
| Moment | 75,1/8500 | 
|  | GIRKASSE | 
| Kraftoverføring | Kjede | 
| Antall gir | 6 | 
|  | MÅL/VEKT | 
| Bensintank | 21,5 liter | 
| Lengde | 2134 mm | 
| Kjøreklar vekt | 242 kg | 
| Bredde | 745 mm | 
|  | ANNET | 
| ABS | Ja | 
| Bremser framme | 2 Skiver | 
| Bremser bak | 1 Skive | 
| Dekk framme | 120/70-17 | 
| Dekk bak | 180/55-17 | 
 
| TILGJENGELIGE FARGER |  | 
| Darkness Black Metallic | VFR800FH S | 
| Digital Silver Metallic | VFR800FH SI | 
| Victory Red | VFR800FH R | 
  
 
Like beryktet for sin utholdenhet som for sin karisma
VFR800F er en svært allsidig motorsykkel som har smeltet selv de mest hardbarkede biker-hjerter siden den ble introdusert i 1986.
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.
