Honda X-ADV 2025

Honda X-ADV 2025
Varenr.
ADV750S
Lager
Ta kontakt for tilgjengelighet
Pris
kr 189 990,00

Kvantumsrabatt

Loading...
  • Honda X-ADV 2025
  • ADV750S-1
  • ADV750S-2
  • ADV750S-3
  • ADV750S-4
Hondas banebrytende X-ADV

Hondas banebrytende X-ADV kombinerer funksjonaliteten til en eventyrsykkel med den praktiske nytteverdien til en stor scooter. Spesifikasjonene inkluderer blant annet Throttle By Wire, fire standard kjøremoduser og tre nivåer Honda Selectable Torque Control. I 2025 får X-ADV en stiloppfriskning med doble LED-frontlykter som har nye kjørelys med integrerte blinklys (verdens første for motorsykler), ny standard cruisekontroll og en DCT-oppgradering for jevnere håndtering ved lavere hastigheter. En revidert 5-tommers TFT-skjerm er klargjort for Honda RoadSync-tilkobling. X-ADV er tilgjengelig X-ADV er tilgjengelig i to nye fargealternativer.

Det er ikke ofte nye konsepter dukker opp og blir til noe helt nytt i motorsykkelverdenen. Men Honda spesialiserer seg på innovasjon, og i 2017 presenterte de et helt nytt konsept: X-ADV. Her smeltes motorsykkel og scooter sammen til en urban tohjuls-SUV. Modellen fanget essensen av tohjulsfriheten i en spennende ny form og fikk stor oppmerksomhet fra motorsyklister rundt om i Europa.

X-ADV har ikke stått stille. I 2021 økte Honda motorytelsen, reduserte vekten, forbedret stilen og utstyrte modellen med mer funksjonalitet for enda større nytteverdi. Dermed ble X-ADV kulere og mer attraktiv i markedet.

I 2025 får X-ADV oppdateringer innen stil, teknologi og allsidig brukervennlighet. Den blir tilgjengelig i tre helt nye fargealternativer, og det lanseres en enestående spesialutgave i en eksklusiv fargekombinasjon. Den inneholder også mer resirkulerte materialer enn tidligere Honda-modeller og fortsetter sin innsats som en innovativ stifinner. De nye fargene i 2025 er: Graphite Black og Matte Deep Mud Gray.

Slagkraftig ytelse

Den SOHC-baserte parallell-twin-en med 8 ventiler leverer slagkraftig ytelse – spesielt i det nedre og midtre turtallsregisteret. Motoren har en toppeffekt på 58 hestekrefter ved 6750 rpm. Ved 4750 rpm opplever man det maksimale dreiemomentet på 69 Nm. Fra 30 km/t vil X-ADV dekke 20 meter på 1,7 sekunder og 50 meter på 3,2 sekunder. I 60 km/t ligger den momentsterke motoren på lave 2500 rpm.

Med et forbruk på 0,36 liter per mil blir rekkevidden 360 kilometer med den 13,2 liter store bensintanken. En revidert katalysator og OBD2-2-sensor sikrer at utslippsverdiene overholdes. Den kjøreklare vekten er på 237 kilo, og X-ADV kommer også i en egen 35 kW-utgave som er tilpasset førerkortklassen A2.

Justerbar motorkarakter

Throttle By Wire (TBW) byr på justerbar motorkarakter med de fire nivåene RAIN, STANDARD, GRAVEL og SPORT samt et eget nivå hvor føreren selv kan skreddersy sine preferanser. Honda Selectable Torque Control (HSTC) tilbyr raffinert kontroll ved å bruke TBW til å styre dreiemomentet som leveres til bakhjulet. Dette skjer i form av tre valgbare nivåer som velges ut ifra kjøreforhold, men kan også deaktiveres helt.

Hondas Dual Clutch Transmission-teknologi (DCT) er nå inne i det syttende produksjonsåret, og over 240 000 DCT-utstyrte Honda-tohjulinger er solgt i Europa siden 2010. Løsningen leverer jevne, sømløse girskift og blir raskt en favoritt hos nye førere. Man kan velge mellom å bruke automatisk oppsett med forprogrammerte girmønstre som analyserer hastighet, gir og turtall for å bestemme når et girskifte skal inntreffe, eller å selv gire manuelt via venstre styrehalvdel.

2025-oppdateringen gir jevnere start og bedre kontroll ved lave hastigheter (under 10 km/t).

Den nye cruisekontrollen integreres jevnt med DCT og er veldig enkel å bruke; aktivering skjer fra høyre bryter, og pluss, minus og gjenoppta aktiveres fra venstre.

Oppbevaringsrommet under salen er på hele 22 liter og er utstyrt med en USB-ladekontakt. 2025-utgaven av X-ADV har blitt redesignet med et enda skarpere og mer aggressivt utseende og førsteklasses frontlyssignatur. Redesignede doble LED-frontlykter har svært synlige kjørelys (DRL), men integrerer også sykkelens blinklys på en subtil måte. For å lettere nå ned til bakken har salen blitt omhyggelig omformet – tykkere uretan forbedrer komforten.

En ny 5-tommers fullfarge TFT-skjerm har nydesignede bilder, farger og menystrukturer. Den er designet for enkel lesbarhet på lyse dager og er klargjort for Honda RoadSync-tilkobling. Ved hjelp av en ny, brukervennlig fireveis bakbelyst bryter kan føreren nyte sving-for-sving-navigasjon på skjermen i tillegg til andre smarttelefonfunksjoner.

X-ADV er ellers utstyrt med Smart Key som betjener tenningen og kan bo i førerens lomme, lås for både tanklokk og sal samt tilleggsutstyret Smart Top Box. Blinklysene er utstyrt med selvkansellerende Emergency Stop Signal-funksjon (ESS) som varsler andre ved harde innbremsinger.

FargerGraphite Black, Mat Deep Mud Gray
Kubikk745
Effekt (HK)58
Effekt (KW)43,1
Sittehøyde820
Høyde1370
Lengde2215
Bredde940
Vekt237
MotortypeVæskekjølt 4-takts, 8-ventils SOHC parallelltwin
Bensintank13,2
Bremser foran296 mm dobbel, 4-stemplet kalipere
Bremser bak240 mm enkel, 1-stemplet kaliper
Demping foran41 mm USD-gaffel
Demping bakPro-Link svingarm og enkeldemper
Dekk foran120/70-R17M/C
Dekk bak160/60-R15M/C
Sylindere2
FørerkortklasseA
GirkasseDCT
Forbruk l/mil0,36
Omdreininger ved maks ytelse6750
Maks dreiemoment69
Omdreininger ved maks dreiemoment4750
Antall gir6
CO2 g/km85

Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×