Honda GL1800 Gold Wing Tour DCT 2022

Honda GL1800 Gold Wing Tour DCT 2022
Varenr.
GL1800DAN
Lager
Ikke lenger tilgjengelig

Kvantumsrabatt

Loading...
  • Honda GL1800 Gold Wing Tour DCT 2022
  • GL1800DAN-1
  • GL1800DAN-2
  • GL1800DAN-3
  • GL1800DAN-4
  • GL1800DAN-5
  • GL1800DAN-6
  • GL1800DAN-7
Gold Wing Tour – Hondas touring-flaggskip

Gold Wing Tour – Hondas touring-flaggskip – ble helt gjenfødt i 2018 med en radikal vektreduksjon, dobbel Wishbone-fjæring, splitter ny sekssylindret motor og 7-trinns DCT-alternativ. Nå rir den uendret inn i 2022, men den får to nye og spennende lakkalternativer. Den omfattende utstyrslisten inkluderer ellers 7-tommers TFT-skjerm, gyrokompassnavigering, Apple CarPlay ™, Android Auto ™, elektrisk styrt vindskjerm, Smart Key, 4 kjøremoduser og Hill Start Assist.

Siden introduksjonen som en naken 1000 cc maskin i 1975, har Honda Gold Wing alltid representert det ultimate innen motorsykler. Gjennom tiår har den vokst i fysisk størrelse, og skapt et varig og uovertruffent rykte for luksus, kvalitet og komfort.

Til 2018 tok imidlertid GL1800 Gold Wing og Gold Wing Tour en ny retning og fremstod som helt nye fra hjulene og opp. Gold Wing ble slankere, lettere og smidigere mens en rekke nye funksjoner ble tilført for å opprettholde ryktet som teknologisk flaggskip, inkludert muligheten for 7-trinns Dual Clutch Transmission (DCT). Til 2020 fikk støtdemperne optimalisering og sykkelen ble lettere å manøvrere i lave hastigheter. Til 2021 fikk Gold Wing Tour mer bagasjerom, forbedret komfort for passasjer og oppgraderinger av lydanlegget. Nå kommer to nye fantastiske fargealternativer for utgaven med DCT: Glint Wave Blue Metallic og Pearl Glare White. Som tidligere kan Gunmetal Black Metallic også velges, og er det eneste alternativet hvis man går for modellen med manuell girkasse.

En mer kompakt motorsykkel

Gold Wings motor og chassis ble designet i fellesskap til gjenfødelsen i 2018. Kjørestillingen ble flyttet litt fremover og motorsykkelen ble langt mer kompakt enn tidligere. Motoren med seks sylindere og 24 ventiler ble også optimalisert med hensyn på størrelse, men opprettholdt sine krefter, skred av dreiemoment og avhengighetsskapende kraftleveranser.

Med Throttle By Wire kan man velge mellom de fire kjørenivåeene TOUR, SPORT, ECON og RAIN. Dual Combined Brake System (D-CBS) endrer egenskaper ut i fra hvilket kjørenivå som er valgt. Modellen er ellers utstyrt med Hill Start Assist (HSA). Den manuelle girkassen er utstyrt med seks gir, pluss et elektrisk revers-system. DCT-alternativet har 7 trinn, men også en funksjon for krypkjøring – både fremover og bakover.

Komfortabel luksus

Gold Wing tilbyr en total følelse av frihet, med ren kjøreglede og ytelse matchet med stilig design. En aerodynamisk effektiv kåpe kanaliserer luften rundt føreren, mens den elektrisk styrte vindskjermen justeres etter dine preferanser. De luksuriøse setene tilbyr komfort hele dagen. Lydsystemet er oppgradert og leverer nå en bedre lydkvalitet, og funksjoner som Smart Key, Apple CarPlay ™, Android Auto ™ og Bluetooth ™ gir moderne bekvemmeligheter og tilkoblingsmuligheter.

En 7-tommers TFT-fargeskjerm gir all informasjon for lyd- og navigasjonssystemene, samt kjøremodus og justering av fjæring. Informasjonen vises i differensierte segmenter i en veldig funksjonell rekkefølge, slik at føreren kan få alle relevante data med et minimum av øyebevegelse.

121 liter bagasjeplass

Gold Wing Tour fikk tidligere 11 liter større bagasjeplass i toppboksen, dermed er den totale kapasiteten på hele 121 liter. Bensintanken rommer 21 liter og forbruket ligger på 0,55 liter per mil. Den kjøreklare vekten er 385 kilo for den manuelle utgaven og 390 kilo for DCT-versjonen med Air Bag. Hastigheten som settes med cruise control-bryteren på høyre styrehalvdel vises nederst til venstre på speedometeret. Toppeffekten på 126,5 hestekrefter inntreffer ved 5 500 rpm, mens maksimalt dreiemoment på 170 Nm leveres ved 4 500 rpm.

  • Utmerket aerodynamikk
  • Justerbar vindskjerm
  • Lav salhøyde
  • Sidekofferter er inkludert
  • Standard med varmehåndtak og cruisekontroll
  • 6,5 tommers stor touch-basert TFT-skjerm i farger
  • 1084 cm3 parallel twin-motor med 102 hk og et moment på 104 Nm
  • Midtstøtte, USB- og ACC-kontakt er standard
  • Doble 310 mm bremseskiver
  • Innsug og eksos finjustert for vellyd og kraft
  • 3 ulike kjørenivåer + 2 førertilpassede
  • Honda Selectable Torque Control (HSTC) og Wheelie Control
Tilgjengelige farger
  • Glint Wave Blue Metallic
  • Gunmetal Black Metallic
  • Pearl Glare White
TILLEGGSINFORMASJON
Cubic 1833
Brand Honda
Cylinders Qty 6
HP 126,5
KW 93
Licence Class A
Transmission Type DCT
Consumption 0.55
CO2 per KM 127
Seat Height 745
Rpm Max 5500
Torque Max 170
Rpm Max Torque 4500
Height 1430
Length 2615
Width 905
Weight 390
Engine Type Væskekjølt 4-takts, 24-ventils SOHC rekkesekser
Start Engine Elektrisk
Drive Train Type Kardang
Gears Qty 7
FueltankVolume 21,1
Brakes Front 320 mm dobbel, 6-stemplet kaliper
Brakes Rear 316 mm enkel, 3-stemplet kaliper
Suspention Front Dobbel Wishbone
Suspention Back Pro Link
Tyres Front 130/70R 18
Tyres Back 200/55R 16

Oppgitt pris er veiledende, levert fra importørs lager, inkludert moms og engangsavgift (for avgiftsbelagte kjøretøy). Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×