Hondas allsidige sportssykkel i mellomklassen får Showas 41 mm Separate Function Big Piston-demping, EURO5-godkjenning, forbedret LCD-instrumentering, reviderte frontlysreflektorer, USB-C-kontakt og nye grafiske elementer.
Til 2019 ble CBR650F til CBR650R, og oppgraderingen fra F til R indikerte en enda større potent dose av sportslighet. I transformasjonen ble CBR650R en litt sjelden rase – en firesylindret sportssykkel som gir glede, inspirasjon og adrenalin som en RR-maskin, men som likevel er praktisk og har fornuftige driftskostnader. Det gjør den til et godt alternativ som daglig transportmiddel i tillegg til pur helgemoro.
Dette er en kombinasjon som har blitt godt tatt i mot. I debutåret 2019 var CBR650R den nest mestselgende sportssykkelen i Europa. Til 2021 fortsetter modellen på sin utviklingskurve med en rekke detaljforbedringer og en markant oppgradering av støtdempingen foran.
Høykvalitets støtdemping
Den største nyheten i oppdateringen av CBR650R er anvendelsen av 41 mm Showa Separate Function Big Piston USD-framgaffelen. Dette er støtdemping av ypperste klasse som øker sykkelens håndteringsevne ytterligere. Gaffelen gir høy ytelse samtidig som den er lettere. Ved bruk av et større stempel oppnås forbedret følelse, støtabsorpsjon og kontroll. På enkeldemperen bak kan forspenningen justeres i hele ti trinn.
Radialmonterte kalipere med fire stempler kniper godt rundt de to 310 mm store bremseskivene foran. Bakbremsen består av en skive på 240 mm som arbeider med en enstemplet kaliper. ABS-løsningen er basert på to kanaler. Den kjøreklare vekten er 208 kilo og akselavstanden er på 1 450 mm. Den LCD-baserte instrumenteringen har fått bedre lesbarhet, og en praktisk USB-C-kontakt er lokalisert under salen. Salhøyden forblir på 810 mm som tidligere.
Mest underholdende motoren
Den DOHC-baserte motoren med 16 ventiler og fire sylindere er optimalisert for å levere den reneste og mest underholdende ytelsen som er mulig å oppdrive i mellomsegmentet. Toppeffekten på villige 95 hestekrefter oppstår ved 12 000 rpm. Det maksimale dreiemomentet på 63 Nm inntreffer ved 9 500 rpm. CBR650R kan enkelt og billig bygges om til en 35kW-utgave (A2), ta kontakt med din lokale forhandler for tilbud. Til 2021 er det kun gjort motorendringer for å imøtekomme EURO5-miljøkravene.
Motoren bruker en kompakt intern arkitektur med en sekstrinns girkasse og sylindere som er montert skrånende fremover med 30 grader. En hjelpe- og slureclutch forenkler oppgiringer mens den forhindrer bakhjulslåsing under hard bremsing og raske nedgiringer. Honda Selectable Torque Control (HSTC) er på plass for å forhindre hjulspinn, men kan deaktiveres helt.
Tanken rommer 15,4 liter, og med et forbruk på 0,49 liter per mil, er rekkevidden mellom tankfyllingene på over 300 underholdende kilometer.
Tilbehør
Det er et stort utvalg av Honda Genuine Accessories tilgjengelig for 2021-utgaven av CBR650R.
Skjermpaneler foran, sidedeksler, saldeksel, hjulstriper, tankveske, salveske, quickshifter, høy vindskjerm og varmehåndtak.
|
Tilleggsinformasjon |
Color Description |
Grand Prix Red, Mat Gunpowder Black Metallic |
Cubic |
649 cm3 |
Brand |
Honda |
Cylinders Quantity |
4 |
Horse Power |
95.2 HK |
Kilowatt |
70 kW |
Licence Class |
A |
Transmission Type |
Manual |
Consumption |
0.49 l/mil |
CO2 per KM |
112 g/km |
Seat Height |
810 mm |
Rpm Max |
12000 o/min |
Torque Max |
63 Nm |
Rpm Max Torque |
9500 o/min |
Height |
1150 mm |
Length |
2120 mm |
Width |
750 mm |
Weight |
208 kg |
Engine Type |
Liquid-cooled 4-stroke 16-valve DOHC inline-4 |
Start Engine |
Elektrisk |
Drive Train Type |
Kjede |
Gears Qty |
6 |
Fueltank Volume |
15.4 liter |
Brakes Front |
310 mm x 4.5 mm double disc with four piston caliper |
Brakes Rear |
240 mm x 5 mm disc with single piston caliper |
Suspention Front |
Up side down Telescopic, 41 mm |
Suspention Back |
Mono with 10 stage pre-load adjuster, Aluminium Cast swingarm |
Tyres Front |
120/70ZR17M/C |
Tyres Back |
180/55ZR17M/C |
- Showa 41mm SFF-BP USD-gaffel
- Firestemplede radialmonterte bremsekalipere
- Reviderte frontlysreflektorer
- Oppgradert LCD-instrumentering
- 95 potente hestekrefter i en 16-ventilers motor
- Honda Selectable Torque Control (HSTC)
- Assist and Slipper-clutch
- USB-C-kontakt under salen
- 300 kilometers rekkevidde per tank
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.