Modellen oppfyller EURO5-miljøkravene og får et mer fremoverstilt styre, forbedret LCD-instrumentering og USB-C-kontakt under salen.
Honda har alltid trivdes med å utforske nye grenser – både i design og utvikling. I 2018 brakte CB1000R, CB300R og CB125R en frisk identitet til det nakne motorsykkelutvalget. Det ble en spennende blanding av café racer-inspirasjon og et fremtidsrettet ultra-minimalistisk utseende under designtemaet Neo Sports Café. Ett segment ventet fremdeles på at den nye estetikken skulle komme til uttrykk: det enormt konkurransedyktige mellomsegmentet for nakne motorsykler, og i 2019 påtok CB650R seg denne rollen. Honda bygger videre på suksessen, og til 2021 får CB650R en stor oppgradering av støtdempingen foran – i tillegg til detaljforbedringer når det gjelder komfort, brukervennlighet og praktisk funksjonalitet.
Høykvalitets støtdemping
Den største nyheten i oppdateringen av CB650R er anvendelsen av 41 mm Showa Separate Function Big Piston USD-framgaffelen. Dette er støtdemping av ypperste klasse som øker sykkelens håndteringsevne ytterligere. Gaffelen gir høy ytelse samtidig som den er lettere. Ved bruk av et større stempel oppnås forbedret følelse, støtabsorpsjon og kontroll. På enkeldemperen bak kan forspenningen justeres i hele ti trinn.
Radialmonterte kalipere med fire stempler kniper godt rundt de to 310 mm store bremseskivene foran. Bakbremsen består av en skive på 240 mm som arbeider med en enstemplet kaliper. ABS-løsningen er basert på to kanaler. Den kjøreklare vekten er 202,5 kilo og akselavstanden er på 1 450 mm. Den LCD-baserte instrumenteringen har fått bedre lesbarhet, og sier ifra når det er på tide å gire opp samt viser hvilket gir som er i bruk. En praktisk USB-C-kontakt er lokalisert under salen. Salhøyden er for øvrig 810 mm.
Leverer stor motorgledeDen DOHC-baserte motoren med 16 ventiler og fire sylindere er optimalisert for å levere den reneste og mest underholdende ytelsen som er mulig å oppdrive i mellomsegmentet. Toppeffekten på villige 95 hestekrefter oppstår ved 12 000 rpm. Det maksimale dreiemomentet på 63 Nm inntreffer ved 9 500 rpm. CBR650R kan enkelt og billig bygges om til en 35kW-utgave (A2), ta kontakt med din lokale forhandler for tilbud. Til 2021 er det kun gjort motorendringer for å imøtekomme EURO5-miljøkravene.
Motoren bruker en kompakt intern arkitektur med en sekstrinns girkasse og sylindere som er montert skrånende fremover med 30 grader. En hjelpe- og slureclutch forenkler oppgiringer mens den forhindrer bakhjulslåsing under hard bremsing og raske nedgiringer. Honda Selectable Torque Control (HSTC) er på plass for å forhindre hjulspinn, men kan deaktiveres helt. Tanken rommer 15,4 liter, og med et forbruk på 0,49 liter per mil, er rekkevidden mellom tankfyllingene på over 300 underholdende kilometer.
Tilbehør
Det er et stort utvalg av Honda Genuine Accessories tilgjengelig for 2021-utgaven av CB650R. Flere deler i aluminium maksimerer Neo Sport Café-designet som CB650R deler med CB1000R (liten vindskjerm, skjermpaneler, tankdeksler, sidedeksler, saldeksel). Ellers består tilleggsutstyret av underdeksel, hjulstriper, tankveske, salveske, quickshifter, vindskjerm, tankbeskytter, 12V-uttak og varmehåndtak.
| Tilleggsinformasjon |
Color Description | Candy Chromosphere Red, Mat Gunpowder Black Metallic, Mat Jeans Blue Metallic, Pearl Smoky Grey |
Cubic | 649 cm3 |
Brand | Honda |
Cylinders Quantity | 4 |
Horse Power | 95.2 HK |
Kilowatt | 70 kW |
Licence Class | A |
Transmission Type | Manual |
Consumption | 0.49 l/mil |
CO2 per KM | 112 g/km |
Seat Height | 810 mm |
Rpm Max | 12000 o/min |
Torque Max | 63 Nm |
Rpm Max Torque | 9500 o/min |
Height | 1075 mm |
Length | 2130 mm |
Width | 780 mm |
Weight | 202 kg |
Engine Type | Liquid-cooled 4-stroke 16-valve DOHC inline-4 |
Start Engine | Electric |
Drive Train Type | Kjede |
Gears Qty | 6 |
Fueltank Volume | 15.4 liter |
Brakes Front | 310 mm x 4.5 mm double disc with four piston caliper |
Brakes Rear | 240 mm x 5 mm disc with single piston caliper |
Suspention Front | Up side down Telescopic, 41 mm |
Suspention Back | Mono with 10 stage pre-load adjuster, Aluminium Cast swingarm |
Tyres Front | 120/70ZR17M/C |
Tyres Back | 180/55ZR17M/C |
- Showa 41mm SFF-BP USD-gaffel
- Firestemplede radialmonterte bremsekalipere
- LED-baserte lys
- Oppgradert LCD-instrumentering
- 95 potente hestekrefter i en 16-ventilers motor
- Honda Selectable Torque Control (HSTC)
- Assist and Slipper-clutch
- USB-C-kontakt under salen
- 300 kilometers rekkevidde per tank
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.