Honda CB500 HORNET 2025

Honda CB500 HORNET 2025
Varenr.
CB500FAR
Lager
Ta kontakt for tilgjengelighet
Pris
kr 94 990,00

Kvantumsrabatt

Loading...
  • Honda CB500 HORNET 2025
  • CB500FAR-1
  • CB500FAR-2
  • CB500FAR-3
Hondas A2-kompatible mini-streetfighter

Hondas A2-kompatible mini-streetfighter slutter seg til Hornet-familien – med ny stil og aerodynamiske forbedringer som passer til det ikoniske navnet. En ECU-oppdatering forbedrer akselerasjonsfølelsen, og Honda Selectable Torque Control er nå standard. Modellen er ellers utstyrt med 41 mm Showa SFF-BP USD-gaffel, Showa-bakdemper og doble bremeskiver foran med firestemplede kalipere. En ny LED-basert frontlykt gir bedre sikt, mens en ny 5-tommers TFT-skjerm løfter brukeropplevelsen.

Den nakne CB500F – opprinnelig lansert i 2013 sammen med CB500X og CBR500R – har bevist at en av Hondas velprøvde og pålitelige formler for å bygge populære motorsykler ikke har mistet noe av sin relevans. Formelen består her av en underholdende tosylindret motor, innpakket i et enkelt, lett og sportslig chassis, som er like morsomt for en erfaren fører som en nybegynner.

I 2019 ble CB500F tegnet på nytt med kompromissløse linjer som løftet de tekniske og mekaniske aspektene. Til 2022 fikk den høykvalitets fjæring i form av Showa 41 mm SFF-BP USD-gaffel, doble bremseskiver foran, nye lette hjul og svingarm.

Til 2024 fortsatte Hondas oppskrift for streetfighteren å utvikle seg. Den nye CB500 Hornet, som da sluttet seg til en ikonisk Honda-familie, følger i hjulsporene til den imponerende CB750 Hornet med ny stil, avansert teknologi og en rekke detaljoppgraderinger.

CB500 Hornet er tilgjengelig i fargene Matt Gunpowder Black Metallic, Grand Prix Red og Pearl Himalayas White.

Tilpasset A2-førere

CB500 Hornet sin 35kW-motor (47 hestekrefter) er produsert for førerkortklassen A2 og drar nytte av 2019-oppgraderingene til innsug, eksos og ventiltid, som tilførte 4 prosent mer kraft og dreiemoment mellom 3-7 000 rpm, sammenlignet med forrige modell. Den interne motorarkitekturen har mange likheter med råskinnet CBR1000RR Fireblade.

Den 8-ventilers væskekjølte parallelltwinen leverer en velproporsjonert balanse mellom fysisk størrelse og villig, fornøyelig kraftuttak. Toppeffekten inntreffer ved 8 600 rpm og maksimalt dreiemoment på 43 Nm leveres ved 6 500 rpm. Hjelpe- og slureclutch forenkler oppgiringer samt jevner ut harde nedgiringer.

Til 2024 ble modellen utstyrt med Honda Selectable Torque Control (HSTC) som standard, og ECU-oppdateringer gir en forbedret akselerasjon. HSTC-systemet sammenligner for- og bakhjulshastigheter for å oppdage bakhjulslipp, og kontrollerer drivstoffinnsprøytningen for å jevnt redusere dreiemomentet. HSTC kan dessuten deaktiveres dersom føreren ønsker det.

Letthåndtert og kvikk

Salhøyden er på lave 785 mm, som gjør at CB500 Hornet er lett å håndtere. Akselavstanden på 1 410 mm gir en kvikk, men likevel tillitsvekkende styring. Den kjøreklare vekten er 188 kilo.

En ny 5-tommers fullfarge TFT-skjerm bruker optisk binding for å forbedre synligheten i sterkt sollys. Ved å forsegle gapet mellom dekkglasset og TFT-skjermen med resin, reduseres gjenskinnet og sikten bedres. Selve skjermen kan tilpasses mellom Bar, Circle og Simple visningsalternativer og tilbyr også smarttelefontilkoblingen klargjort for Honda RoadSync. Systemet kommer med en forenklet og brukervennlig bakbelyst 4-veis bryter på venstre styrehalvdel, og tillater enkel sving-for-sving-navigasjon på skjermen, samt muligheten (via et Bluetooth-headsett) for føreren å ringe eller å lytte til musikk.

Bensintanken rommer totalt 17,1 liter, og med motorens utmerkede lave forbruk på 0,35 liter per mil kan man kjøre hele 485 kilometer per tank. Doble 296 mm bremseskiver foran gripes av Nissin radialmonterte tostemplede kalipere, mens bakbremsen består av en 240 mm skive og en enstemplet kaliper.

CB500 Hornet er utstyrt med kvalitetsstøtdempere. Foran sitter det en Showa 41mm SFF-BP USD-gaffel, mens Showa-enkeldemperen bak kan justeres i fem nivåer når det gjelder forspenning.

FargerGrand Prix Red, Mat Gunpowder Black Metallic, Pearl Himalayas White
Kubikk471
Effekt (HK)48
Effekt (KW)35
Sittehøyde785
Høyde1060
Lengde2080
Bredde800
Vekt188
MotortypeVæskekjølt 4-takts, DOHC parallelltwin
Bensintank17,1
Bremser foranDoble 296 mm, firestemplet kaliper
Bremser bak240 mm enkel, 1-stemplet kaliper
Demping foranShowa 41mm SFF-BP USD-gaffel
Demping bakEnkeldemper med justerbar forspenning i 5 trinn
Dekk foran120/70ZR–17M/C (58W)
Dekk bak160/60ZR17M/C (69W)
Sylindere2
FørerkortklasseA2
GirkasseManuell
Forbruk l/mil0,35
Omdreininger ved maks ytelse8600
Maks dreiemoment43
Omdreininger ved maks dreiemoment6500
Antall gir6
CO2 g/km80

Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×