Honda ADV350 2025

Honda ADV350 2025
Varenr.
ADV350AS
Lager
Ikke lenger tilgjengelig

Kvantumsrabatt

Loading...
  • Honda ADV350 2025
  • ADV350AS-1
  • ADV350AS-2
  • ADV350AS-3
  • ADV350AS-4
Tøff adventure-stil

ADV350 blander den tøffe adventure-stilen til X-ADV med et robust chassis. Motoren på 330 kubikk produserer friske 29,2 hestekrefter og 31,5 Nm, med bakhjulsgrep håndtert av HSTC. Vindskjermen er høydejusterbar, det er plass til to helhjelmer under salen, og i hanskerommet finner du uttak for USB-C. I tillegg har du Smart Key-betjening som forbedrer den daglige kjørekomforten. Andre oppdateringer på 2025-modellen gir mulighet for å justere støtdemperne bak, en fem-tommers TFT-skjerm klargjort for Honda RoadSync-tilkobling styrt av en fireveis vippebryter, lys for oppbevaringsrom og selv-kansellerende blinklys. Mekanisk får motoren revidert lyddemper, oppgradert katalysator, nye ECU-innstillinger, og det er også lagt til en O2-sensor.

Da Honda i 2016 avduket X-ADV – som var en delvis stor scooter, delvis adventuremotorsykkel i helt ny ADV-stil – fant sykkelen et marked som ingen i Europa visste fantes.

Designet rundt konseptet «New Urban Adventure», blander ADV350 det elegante og det praktiske til en polert scooter med et tøffere ADV-stildesign, og henter inspirasjon fra X-ADV.

Dette er en modell som appellerer til en stor målgruppe, (spesielt yngre førere) og som er beregnet for et populært europeisk segment. Over 22 000 scootere har blitt solgt siden introduksjonen. 2025-modellen har fått gjennomtenkte oppdateringer når det gjelder til håndtering, ytelse og teknologi, og som alltid er ADV350 klar til å utforske byen og alt utenfor.

Nye farger for 2025 er Pearl Nightstar Black, Mat Ruthenium Silver Metallic, Hyper Red og Mat Coal Black Metallic.

Klar for eventyr

Stylingen på ADV350 gir mer enn et lite smak av eventyr. Doble LED-frontlykter (all belysning er LED) er plassert høyt over forhjulet, med kåpesidene kuttet ut for å vise frem USD-gaffelen. De lakkerte panelene fremhever terrengfølelsen ytterligere og er plassert høyt på de mørke dekslene, noe som gir inntrykk av et høyere tyngdepunkt, lik maskiner som X-ADV og konkurransemodellen CRF450R.

En rekke detaljfunksjoner forsterker den genuine allsidigheten til ADV350. Vindskjermen justeres enkelt med en 4-trinns skyvelåsmekanisme og 133 mm vandring. I høy posisjon kontrolleres luftstrømmen for å bevege seg rundt skuldrene, slik at man reduserer tretthet under lengre reiser med høyere hastighet. For bymiljøer, der litt kjøleluft og åpen sikt oftere er verdsatt, er den lave posisjonen perfekt.

Det er god plass under salen – 48 liter totalt – noe som betyr at to helhjelmer enkelt kan gjemmes bort. Rommet kan dessuten deles ved hjelp av en skilleplate, for å passe eierens preferanser. En USB Type-C-kontakt finnes i hanskerommet foran til venstre, for lading av smarttelefon. Salhøyden er på letthåndterte 795 mm.

En ny fem-tommers TFT-fargeskjerm bruker optisk binding for å forbedre synligheten i sterkt sollys, og er klargjort for Honda RoadSync-tilkobling. Denne funksjonen – sammen med en forenklet og brukervennlig og en bakgrunnsbelyst fireveis vippebryter på venstre styrehalvdel – muliggjør enkel, sving-for-sving-navigasjon på skjermen, samt muligheten for føreren å ringe eller lytte til musikk (via et Bluetooth-headset). Etter å ha lastet ned Honda RoadSync-appen fra Play Store eller App Store, er det bare å koble til ADV350 og kjøre.

I og utenfor byen

Den 330 kubikk store Enhanced Smart Power+ (eSP+)-fireventilsmotoren oppnår både høy miljøytelse og sterke krefter gjennom omfattende bruk av lavfriksjonsteknologi.

Toppeffekten på 29,2 hestekrefter ved 7 500 rpm er tilpasset 31,5 Nm dreiemoment ved 5 250 rpm. Boring og slag er satt til 77 mm x 70,8 mm, med kompresjonsforhold på 10,5:1.

ADV350s motor er også utstyrt med to-nivå Honda Selectable Torque Control (HSTC). Systemet oppdager hastighetsforskjeller mellom for- og bakhjul og beregner slippforholdet, så kontrolleres motorens dreiemoment via drivstoffinnsprøytningen for å gjenvinne bakhjulets trekkraft. HSTC kan slås PÅ-AV via en bryter på venstre side av styret. En TC-indikator blinker på instrumentpanelet når systemet styrer grepet.

Drivstofforbruket er på beskjedne 28,6 km/l (WMTC-modus), tankkapasiteten på 11,7 liter gir en potensiell rekkevidde på ca. 330 kilometer, og motoren er tilpasset EURO5-miljøkravene. Kjøreklar vekt er på 186 kilo, og modellen er utstyrt med 37 mm opp/ned-gaffel med 125 mm slaglengde foran.

Emergency Stop Signal (ESS) aktiverer (og deaktiverer selv) blinklysene bak ved kraftig nedbremsing, slik at trafikanter rundt raskt blir varslet. Blinklysene slår seg så automatisk av ved normal bruk.

FargerHyper Red, Mat Coal Black Metallic, Mat Rethenium Silver Metallic, Pearl Nightstar Black
Kubikk330
Sylindere1
Effekt (HK)29.2
Effekt (KW)29
CO2 g/km81
FørerkortklasseA2
GirkasseCVT/Automat
Forbruk l/mil 0.34
Sittehøyde795
Omdreininger ved maks ytelse7500
Maks dreiemoment32
Omdreininger ved maks dreiemoment5250
Høyde1295
Lengde2200
Bredde895
Vekt186
MotortypeVæskekjølt 4-takts, 4-ventils SOHC ensylindret
Bremser foran256 mm enkel, 2-stemplet kaliper
Bremser bak240 mm enkel, 1-stemplet kaliper
Demping foran37 mm USD-gaffel
Demping bakDobbel, 130 mm vandringsvei
Dekk foran120/70-15MC 56P
Dekk bak140/70-14MC 62P

Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×