GL1800 Gold Wing 2019

GL1800 Gold Wing 2019
Varenr.
GL1800BK
Lager
Ikke lenger tilgjengelig

Kvantumsrabatt

Loading...
  • GL1800 Gold Wing 2019
  • GL1800BK-1
  • GL1800BK-2
  • GL1800BK-3
  • GL1800BK-4
  • GL1800BK-5
  • GL1800BK-6
  • GL1800BK-7
  • GL1800BK-8
Hondas flaggskip og tursykkel i en klasse for seg.
Høydepunkter
  • Førerposisjonen er langt fremme for å skape en mer kompakt motorsykkel; det fremre hjulopphenget bidrar til at også motoren er flyttet fremover i konstruksjonen.
  • Hjulopphenget er en løsning med doble lenkearmer og enkeldemper som gjør styringen enklere og kjøreopplevelsen mer komfortabel, siden friksjonen i gaffelbeinet ikke lenger er noen faktor.
  • Meget god komfort, varmeregulering og ventilasjon
  • Vindskjermens høyde og vinkel kan justeres elektrisk
  • Cruise Control som fungerer smidig via den elektriske gassreguleringen (TBW)
  • 7-tommers TFT-skjerm for navigasjon og lydinformasjon og tilgang til fire kjøremoduser (TOUR, SPORT, ECON og RAIN) som justerer tractioncontrol, fjæring og bremsekraft.
  • Infotainmentløsningen Apple CarPlay for Iphone-brukere, i tillegg til vanlige Bluetooth-funksjoner.
  • Full LED-belysning og blinklys som slås av automatisk
  • Smart Key-manøvrering gir smidig start og tilgang til bagasjerommene
Bilde

Honda GL1800 Gold Wing er lettere og mer kompakt enn noensinne og gjør langturen både enklere og mer behagelig.
Den seks-sylindrede motoren med et slagvolum på 1833 ccm er utstyrt med sekstrinns manuelt gir og Throttle By Wire-systemet. Det åpner opp en helt ny verden av tilpasninger og valgmuligheter og gir deg fire kjøremoduser å velge mellom.

En touring-sykkel stiller spesielt strenge krav til bekvemmelighet og komfort. Det har Honda tatt hensyn til i hvert eneste trinn i designarbeidet med Gold Wing, fra frontopphenget med doble lenkearmer med enkeldemper og ensidig Pro-Arm svingarm til Apple CarPlay-systemet med iPhone-kobling. Legg til bakkestarthjelp (Hill Start Assist), høyttalere, elektrisk justering av vindskjerm, selvkansellerende blinklys, re-vers og cruise control som standard, og du får en kjøreopplevelse som er optimalisert for å gi deg mer komfort og kontroll på landeveiene.

Modellen kommer i basisversjonen GL1800 Gold Wing samt i de mer utstyrte versjonene GL1800 Gold Wing Tour og GL1800 Gold Wing Tour DCT.

Bilde

Gold Wing på nye veier
Ingeniørteamet som sitter med nøkkelen til Gold Wings fremtid, bestemte seg i 2018 for å bryte radikalt med det som egentlig kun skulle være en tradisjonell oppdatering.

GL1800 Gold Wing slo inn på helt nye veier og ble splitter ny tvers igjennom. Fortsatt har den en karakteristisk, sekssylindret boksermotor som leverer et skred av dreiemoment og effekt, og den er fortsatt Hondas flaggskipmodell i touring-segmentet, smekkfull av funksjoner som med plass nok til at to personer kan kjøre med stil.

Gold Wing-opplevelsen
Kåpen er utformet spesielt for å kanalisere luftstrømmen rundt føreren og passasjeren, noe som gir en behagelig og kjølende bris. Den reduserte aerodynamiske motstanden bidrar også til å redusere drivstofforbruket.

Den elektrisk justerbare vindskjermen gir en optimal vindbeskyttelse, og samtidig en følelse av plass og frihet når det trengs. Vindskjermens vinkel og høydejustering er trinnløs. Som tilvalg finnes det en større vindskjerm, justerbart vindbeskyttelse for armene og overkroppen og fastmontert vind- og værbeskyttelse for bena og føttene.

Fører og passasjer sitter atskilt i setene. Føreren kan nyte kjøringen, mens passasjeren kan lene seg tilbake og nyte turen. Formen på førersetet er komfortabel og støttende, samtidig som den åpner for å skifte kjørestilling – for å nyte Gold Wing-opplevelsen i fulle drag og enklere kunne sette føttene i bakken.

Bilde

Lar nysgjerrigheten lede vei
Hondas utviklere drives av nysgjerrighet og en motivasjon om å gjøre Hondas motorsykler stadig sikrere og mer miljøvennlige. Et eksempel på det er at Gold Wing fortsatt er den første og eneste motorsykkelen med airbag – et resultat av 15-års iherdig forskningsinnsats på bedre sikkerhet for motorsyklister. Og det å utvikle teknologier som tar vare på miljøet er noe utviklerne perfeksjonerer hele tiden. Hondas miljøvennlige innovasjoner bidrar til å gjøre vår tid her på jorden, helst i motorsykkelsetet, til en bedre opplevelse.

Gold Wing kan utstyres med Hondas automatiske DCT-kasse med sju trinn, revers- og krabbekjøringsfunksjon (GL1800 Gold Wing Tour DCT). Selv om den har en skarpere design, er hele 40 kilo lettere og langt smidigere, er Gold Wing fortsatt en motorsykkel for vaskekte motorsyklister. Gold Wing Tour veier 379 kilo som standard, og Gold Wing Tour DCT 383 kilo.

Foredlet perfeksjon
Siden lanseringen i 1975 som en kåpeløs 1000-kubikker, har Honda Gold Wing vært den ultimate touring-maskinen på to hjul. Dette er en sykkel som ofte har lagt ut på sin egen reise; gjennom årenes løp har den vokst både i fysisk størrelse og motorkapasitet, samtidig som den hele veien har vært et klart symbol på luksus, kvalitet og komfort.

Livet er rett og slett for kort til ikke å oppleve det fra setet på en GL1800 Honda Gold Wing.

SPESIFIKASJON
Kubikk 1833,00
Effekt (HK) 126,50
Girkasse Manuell
Sittehøyde 745,00
Førerkortklasse A
CO2 g/km 128,00
Forbruk l/mil 0,55
MOTORTYPE
Boring 73 mm
Antall sylindre 6
Effekt (HK) 126,5 hk 5500 o/min
Motortype Væskekjølt 4-takts, 12-ventilers SOHC flat-6
Slaglengde 73 mm
Moment 170 Nm 4500 o/min
GIRKASSE
Kraftoverføring Kardang
Antall gir 6
MÅL/VEKT
Bensintank 21,1 liter
Bakkeklaring 130 mm
Høyde 1340 mm
Lengde 2475 mm
Kjøreklar vekt 365 kg
Hjulavstand 1694 mm
Bredde 925 mm
ANNET
ABS Elektronisk kombinert ABS system
Bremser framme 320 mm dobbel skive
Bremser bak 316 mm enkel skive
Demping framme Doble lenkearmer og enkeldemper
Demping bak Pro-Link
Dekk framme 130/70-R18
Dekk bak 200/55-R16
Farge Mat Majestic Silver Metallic

Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×