Høydepunkter
- 41 mm Showa Separate Function Fork (SFF) USD-frontgaffel
- LED-lys
- Radialmonterte bremsekalipere med fire stempler foran
- 2019 Honda Selectable Torque Control
- Assist and Slipper-clutch
- Digitalt instrumentpanel
- Clipon-styre
Når F blir til R blir resultatet en ekstremt potent og sportslig motorsykkel
Splitter nye CBR650R er en evolusjon av CBR650F, og den sporty stylingen er hentet fra CBR1000RR Fireblade. Like fullt er CBR650R først og fremst seg selv – designet for å utforskes, brukes og nytes på veiene.
Adrenalinkick og komfort
I transformasjonsprosessen fra F til R har CBR650R blitt en sjelden rase: en sportssykkel som gir like mye glede og komfort som adrenalinkick og spenning. Likevel er den brukervennlig, praktisk og økonomisk nok til å være et fett alternativ for både daglig transport og fritidsmoro.
Aktiv sittestilling
Salen er kompakt, og den aggressive kjørestillingen inntas med et clipon-styre som festes under øvre styrestem. Styret er plassert 30 mm lenger fremme enn på CBR650F, mens fothvilerne befinner seg 3 mm lenger bak og 6 mm høyere. Setehøyden er fortsatt 810 mm.
Design som holder hva det lover
Med de to stirrende LED-lyktene i front, tar CBR650R sin plass i gatebildet og inngår ingen kompromisser. Under sidedekslene skjuler det seg rå muskelkraft, selv om linjene og vinklene er slanke.
CBR650R ser helt rå ut
Det er den også. Den firesylindrede motoren har en kompakt og innebygget konstruksjon, men er fullt synlig. Girkassen har seks trinn og sylinderne en 30° helling – noe som er et blikkfang i seg selv.
Hemmeligheten ligger i detaljene
Assist & Slipper-clutchen er ny og gjør det enklere å gire opp samtidig som den kontrollerer bakhjulet under raske nedgiringer. I tillegg gir 2019 Honda Selectable Torque Control (HSTC) bakhjulet et bedre veigrep og kan deaktiveres helt om du vil. I tillegg kan CBR650R skilte med den nye 41 mm Showa Separate Function Fork (SFF) USD-frontgaffelen og radialmonterte firestemplede bremsekalipere.
|
SPESIFIKASJON |
Kubikk |
649,00 |
Effekt (HK) |
95,00 |
Girkasse |
Manuell |
Sittehøyde |
810,00 |
Førerkortklasse |
A |
Forbruk l/mil |
0,49 |
|
MOTORTYPE |
Boring |
67 mm |
Antall sylindre |
4 |
Effekt (HK) |
95 hk 12000 o/min |
Motortype |
Liquid-cooled 4-stroke 16-valve DOHC inline |
Slaglengde |
46 mm |
Moment |
64 Nm 8500 o/min |
|
GIRKASSE |
Antall gir |
6 |
|
MÅL/VEKT |
Bensintank |
15,4 Liter |
Bakkeklaring |
130 mm |
Høyde |
1150 mm |
Lengde |
2130 mm |
Svingradius |
25.5° |
Kjøreklar vekt |
208 kg |
Hjulavstand |
1450 mm |
Bredde |
750 mm |
|
ANNET |
ABS |
Ja |
Bremser framme |
310mm x 4.5mm dual hydraulic disc with 4 piston calipers and sintered metal pads |
Bremser bak |
240 x 5mm hydraulic disc with single-piston caliper and resin mould pads |
Demping framme |
41mm USD Separate Function Fork |
Demping bak |
Monoshock damper with adjustable preload, 43.5mm stroke |
Dekk framme |
120/70-ZR17M/C |
Dekk bak |
180/55-ZR17M/C |
Hjul framme |
Hollow-section 6-spoke cast aluminium |
Hjul bak |
Hollow-section 6-spoke cast aluminium |
TILGJENGELIGE FARGER |
|
Grand Prix Red |
CBR650RAK R |
Mat Gunpowder Black Metallic |
CBR650RAK S |
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.