Høydepunkter
- LCD-instrumenter med girindikator
- Nytt bakhjulsoppheng
- Assist and Slipper-clutch
- Stor tank med en ny type lokk hentet fra racing-syklene, gjør det enklere å fylle tanken
- Gaflene er utstyrt med en ny type justering av forspenningen
- Helkåpe i aggressiv styling
- LED-lys i nytt design og forbedret vindavvisning
- Justerbart bremsegrep som kan behovtilpasses
- Tosylindret motor med bensininnsprøytning gir 48 Hk (35 kW)
- 41 mm teleskopgaffel foran, Pro-Link Monoshock bakdemper, 17-tommers aluminiumsfelger
Supersportsykkelen CBR500R er blitt totalt restylet i 2019
Den har blitt mer sporty, smalere og kvassere – tydelig inspirert av Hondas flaggskip i supersport-klassen, CBR1000RR Fireblade.
CBR500R 2019 er sykkelen for alle som vil ha en moderne, frekk og lett sportsmaskin. Like gøyal å cruise rundt med på landeveien i helgene som den er å pendle med til og fra jobb.
Mer av det samme, bare med det lille ekstra
CBR500R har alltid vært en rask, økonomisk, rimelig og morsom sykkel. Dette har ikke forandret seg i 2019. Du får enda mer av det samme – pluss noe ekstra. Motoren akselerer raskere og lyden er grommere. Denne sporty mellomklassemodellen passer både for dem som nettopp har tatt lappen, og for mer erfarne MC-kjørere.
Manges favoritt
CBR500Rs design har synlige likhetstrekk med storebror CBR1000RR, Hondas flaggskip i supersport-klassen. Siden 2013 har maskinen blitt brukt i European Junior Cup, og Honda CBR500R har alltid vært kjent for sin kombinasjon av livlig ytelse og sportsstyling. Den har blitt populær både blant kjørere som tar steget opp fra mindre sykler, samt blant mer erfarne kjørere på jakt etter en allsidig sportssykkel.
Den ivrige tosylindrede motoren minner om arkitekturen til motoren i kraftverket CBR1000RR. Gjennom endring av ventil-timingen har motorens effekt og dreiemoment økt med 4% i mellomregisteret. Den nye lyddemperen med to utganger, gir CBR500R en grommere og mer sporty lyd, mens Assist and Slipper-clutchen gjør det enklere å gire opp og ned.
En trio som slår fra seg
Hondas mellomvekttrio består av streetbiken CB500F, sportssykkelen CBR500R og eventyrmodellen CB500X. Alle tre syklene kan kjøres med A2-førerkort og kommer i 2019 med enda råere spesifikasjoner og et enda mer ærlig og utpreget design.
|
SPESIFIKASJON |
Kubikk |
471,00 |
Effekt (HK) |
47,60 |
Girkasse |
Manuell |
Sittehøyde |
785,00 |
Førerkortklasse |
A2 |
Forbruk l/mil |
0,34 |
|
MOTORTYPE |
Boring |
67 mm |
Antall sylindre |
2 |
Effekt (HK) |
47,6 hk 8600o/min |
Motortype |
Væskekjølt, paralell twin |
Slaglengde |
66,8 mm |
Moment |
43 Nm 6500 o/min |
|
GIRKASSE |
Antall gir |
6 |
|
MÅL/VEKT |
Bensintank |
16,7 Liter |
Bakkeklaring |
130 mm |
Høyde |
1145 mm |
Lengde |
2080 mm |
Kjøreklar vekt |
192 kg |
Hjulavstand |
1410 mm |
Bredde |
755 mm |
|
ANNET |
ABS |
Ja |
Bremser framme |
Single wavy disk, 320mm, 2 piston caliper |
Bremser bak |
Single wavy disk, 240mm, 1 piston caliper |
Demping framme |
Conventional telescopic front forks, 41mm, pre-load adjustable |
Demping bak |
Prolink mono with 5-stage preload adjuster, steel square pipe swingarm |
Dekk framme |
120/70ZR – 17M/C |
Dekk bak |
160/60ZR – 17M/C |
Hjul framme |
17 x MT3.5 |
Hjul bak |
17 x MT4.5 |
TILGJENGELIGE FARGER |
|
Grand Prix Red |
CBR500RAK R |
Pearl Metaloid White |
CBR500RAK HV |
Mat Axis Gray Metallic |
CBR500RAK GR |
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.