Beta RX 4T 450 ccm 2026

Beta RX 4T 450 ccm 2026
Varenr.
049.87.002.00.01.26
Lager
Kontakt oss ang. pris og tilgjengelighet
Pris
kr 133 900,00

Kvantumsrabatt

Loading...
  • Beta RX 4T 450 ccm 2026
  • 049.87.002.00.01.26-1
  • 049.87.002.00.01.26-2
  • 049.87.002.00.01.26-3
  • 049.87.002.00.01.26-4
  • 049.87.002.00.01.26-5
  • 049.87.002.00.01.26-6
  • 049.87.002.00.01.26-7
  • 049.87.002.00.01.26-8
Beta går inn i en ny morsom dimensjon

RX 450 4T MY 2026

Vil du leke med oss? Beta går inn i en ny morsom dimensjon med RX MY2026, og beviser at de satser på motocross-prosjektet som aldri før. Modellrekken utvides og danner grunnlaget for en komplett serie med 2- og 4-taktsmodeller.

To helt nye modeller som vil revolusjonere 2-taktsmarkedet slutter seg til den oppdaterte RX 450 for modellår 2026. Som annonsert på EICMA under det nye "Champions Charity Race" med MotoGP- og racinglegender, introduseres en ny 350cc 2T, samt RX 250 inspirert av konkurransebanen.

Det eneste som gjenstår er å velge én og komme seg ut på banen for litt moro!

Hva betyr det å ha det gøy på en Beta? Ett ord: RideAbility. Hver Betamotor-sykkel er designet i Italia for å gi enhver fører en motorsykkel som både er lettkjørt og høytytende. Takket være kombinasjonen av motor og ramme gir sykkelen en underholdende kjøreopplevelse, uten at du trenger å frykte motorytelsen på VM-nivå. RideAbility er kjernen i alt.

RX 450 4T

  • Motor: 450cc-motoren har fått betydelig ytelsesøkning sammenlignet med forrige modell, med sterkere dreiemoment og brukbar kraft i alle forhold. Dette er oppnådd gjennom ny sylinderhode med ytelsespiston, nytt inntaksmanifold og annet eksosanlegg. Hodet ble utviklet via CFD-analyse og flow-benkkalibrering, med forbedret luftgjennomstrømning. Manifolden har lengre innvendig trakt for bedre trykkbølger og fyllingsgrad. Stempelet har nye belegg som reduserer friksjon. En ny balanseaksel reduserer vibrasjoner og førertretthet.
  • Eksosanlegg: Nytt eksosrør med økt gjennomstrømning for høyere ytelse. Eksosanlegget er ferdigstilt i samarbeid med HGS for å møte nye støynormer.
  • Motorstyring: Kartene er oppdatert med bedre startstrategier og turtallsbegrenser, tilpasset den nye motorkonfigurasjonen.
  • Grafikk: Moderne racingdesign, enkel men dristig – prikken over i-en på RX-serien.
  • Radiatorer: Forsterket bærende struktur for å unngå deformasjon under hard bruk.

Felles for hele RX-serien

  • Ramme: Geometrien er uendret, men nå med integrert forsterkning ved styrebraketten for bedre stivhet og pålitelighet.
  • Bakramsubramme i aluminium og eget luftfilterhus: Lett, men solid – takler motocrossens krav. Filteret nås fra venstre side, uten verktøy. Setet fjernes enkelt med en knapp.
  • Kayaba fjæring: 48 mm gaffel og 50 mm bakdemper spesialjustert for RX-serien – balansert for nybegynnere og proffer.
  • Nissin bremsesystem: Flytende kalipere med Galfer-skiver – 260 mm foran, 240 mm bak. Kraftig og presis bremsing.
  • Kjede: Uten o-ring – lettere og glattere.
  • Lithiumbatteri: Lav vekt og rask start – et must på banen.
  • Styreoppheng: Xtrig Flexfit-dempere gir bedre komfort og redusert vibrasjon.

Avsluttende spesifikasjoner

  • Motorkart: Alle RX-modeller har to motorprofiler (våt/tørr). 4-taktsmodellen har i tillegg fire nivåer med traction control (av/på/aktiv med hardt kart/aktiv med mykt kart).
  • Kartvelger: Plassert på styrets beskyttere.
  • Støtte: Alle RX leveres med tilpasset støtte.
  • Gassruller: RX 450 4T leveres med fire forskjellige gassruller for å justere responsen etter førerens ønske.

Tekniske data – RX 450 4T MY 2026

Chassis

  • Ramme: Molybdenstål med dobbel vugge delt over eksosporten
  • Akselavstand: 1475 mm
  • Maks lengde: 2170 mm
  • Maks bredde: 830 mm
  • Maks høyde: 1270 mm
  • Setehøyde: 945 mm
  • Bakkeklaring: 335 mm
  • Fotstøttehøyde: 422 mm
  • Tørrvekt: 104,5 kg (foran: 48 kg; bak: 52 kg)
  • Tankvolum: 7,0 liter
  • Kjølesystem, kapasitet: 1,4 liter
  • Forhjulsoppheng: Hydraulisk USD gaffel, lukket patron, 48 mm
  • Bakhjulsoppheng: Monoshock med progressiv link
  • Støtdemper vandring: 133 mm
  • Forhjulsvandring: 305 mm
  • Bakhjulsvandring: 300 mm
  • Forbrems: Bølgeskive Ø260 mm med dobbel-stemplet flytende kaliper
  • Bakbrems: Bølgeskive Ø240 mm med enkel-stemplet flytende kaliper
  • Forhjulsfelg: 21 x 1,6 – 36 hull
  • Bakhjulsfelg: 19 x 2,15 – 36 hull
  • Forhjulsdekk: 80/100 – 21
  • Bakhjulsdekk: 110/90 – 19

Motor

  • Type: En-sylindret, 4-takts, væskekjølt
  • Boring: 97 mm
  • Slaglengde: 60,8 mm
  • Slagvolum: 449,3 cc
  • Kompresjonsforhold: 13,5:1
  • Ventilstyring: DOHC med fingerfølgere / 4 ventiler (inntak i titan, eksos i stål)
  • Starter: Elektrisk start
  • Lysgenerator (ACG): Kokusan
  • Tenning: NGK LKAR 8A-9
  • Smøring: 2 oljepumper
  • Drivstoffsystem: Elldor elektronisk innsprøytning
  • Gasspjeldhus: Ø 46 mm
  • Clutch: Våt flerplateclutch
  • Primærdrift: Z.31/72
  • Girkasse: 5-trinns
  • Sluttgir: Kjede
  • Motorolje: SAE 10W/50 + SAE 10W/40, 0,8 liter
Klargjøring kr.3500,- kommer i tillegg til oppgitt pris

Beta

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×