Beta RX 2T 350 ccm 2026

Beta RX 2T 350 ccm 2026
Varenr.
050.87.000.00.350.26
Lager
Kontakt oss ang. pris og tilgjengelighet
Pris
kr 119 900,00

Kvantumsrabatt

Loading...
  • Beta RX 2T 350 ccm 2026
  • 050.87.000.00.350.26-1
  • 050.87.000.00.350.26-2
  • 050.87.000.00.350.26-3
  • 050.87.000.00.350.26-4
  • 050.87.000.00.350.26-5
  • 050.87.000.00.350.26-6
  • 050.87.000.00.350.26-7
  • 050.87.000.00.350.26-8
Vil du leke med oss?

RX 350 2T MY 2026

Vil du leke med oss? Beta tar steget inn i en ny morsom dimensjon med nye RX MY2026, og viser større tro på MX-prosjektet enn noensinne. Modellutvalget utvides og legger nye grunnsteiner for å utvikle en komplett serie med 2- og 4-taktsmodeller.

To helt nye modeller som vil revolusjonere 2-taktsmarkedet slutter seg til den oppdaterte RX 450 for MY26. Som annonsert på EICMA, under det nye Champions Charity Race med MotoGP- og racinglegender, ønskes 2T-serien velkommen med den nye 350cc-motoren. I tillegg kommer race-inspirerte RX 250! Det eneste som gjenstår er å velge én og kjøre ut på banen for moro skyld!

Hva betyr det å ha det gøy på en Beta?

Én ting: RideAbility. Hver motorsykkel fra Betamotor er designet for å være enkel å kjøre og samtidig høytytende. En kombinasjon av motor og ramme som gir maksimal kjøreglede, uten at man trenger å frykte verdensmesterskaps-nivå på ytelsen – RideAbility er kjerneverdien.

RX 350 2T

Målet er ambisiøst: kombinere fordelene med 2-taktsmotor med en kraftleveranse som minner om 4-takt – fyldig og lineær i alle hastigheter, kraftig men alltid kontrollerbar. Hvorfor en 2-takter? På grunn av enkel bruk, montering og vedlikehold – perfekte allierte for fritid og racing, med lavere kostnader og høy ytelse. De ekstra kubikkcentimeterne sammenlignet med RX 300 (som fases ut), gir en kropp og respons aldri tidligere sett i 2-takts motocross. Beta bringer sine typiske enduro-egenskaper til toppnivå, alltid klar og kraftfull.

Sykkelen er laget for ikke-profesjonelle førere som kjører jevnlig og ønsker høy ytelse uten å bli utslitt, takket være den lette og lekne 2-taktsmodellen.

En revolusjon for RX-serien

Samme mål: utstyre sykkelen med ramme, motor og komponenter på høyt nivå, og bringe RideAbility til motocross-verdenen.

RX 250–350 2T

  • Motor: Begge motorstørrelsene er helt nye og spesialdesignet. RX 350 fokuserer på jevn kraftleveranse og kontrollbar ytelse, mens RX 250 tilbyr eksplosiv ytelse for konkurranse under alle forhold.
  • Sylinderhode: RX 350 bruker dobbel tennplugg, mens RX 250 bruker én. Resultatet er forskjellig karakter – 250cc er høyturtallende og konkurrerer mot 250 4T, mens 350cc gir høyere dreiemoment og er lettere å kontrollere ved lavere hastigheter.
  • Sylinder, stempel og effektventil: Spesialutviklet for hver motor. Effektventilen er nøye kalibrert med ulike fjærer.
  • Veivaksel: Forskjellig slaglengde: 250cc – 72 mm, 350cc – 73,6 mm.
  • Motorhus: Nye motorhus med tilpassede innvendige komponenter for hver motor.
  • Girkasse: Samme girkasse, men ulike utvekslinger: 13/50 for 250cc og 13/47 for 350cc.
  • Eksossystem: Nytt for begge modeller. Forskjellig innvendig lyddemperdiameter – større på 350.

Felles nye komponenter for alle RX-motorer:

  • Grafikk: Moderne, vågalt racing-utseende – siste finish for den italienske RX-serien.
  • Kjølere: Forsterket struktur for å unngå deformasjon ved hard bruk.

Bekreftede komponenter for hele serien:

  • Ramme: Samme geometri, men nå med støpt forsterkning ved styrehodet for økt stivhet og pålitelighet.
  • Bakramme i aluminium og luftfilterboks: Lett og stiv konstruksjon, lett tilgang til filter på venstre side – helt verktøyfri. Setet fjernes også enkelt med knapp.
  • Kayaba-fjæring: 48 mm gaffel og 50 mm bakdemper, spesialkalibrert for RX-serien – balanserer kjøreegenskaper og stabilitet i høyt tempo.
  • Nissin bremsesystem: Flytende kalipere, 260 mm Galfer-skiver foran og 240 mm bak, for kraftig og presis bremsing.
  • Kjede: Ikke O-ring – lettere og glattere.
  • Lithium-batteri: Lettere og gir rask oppstart.
  • Styredemper: Xtrig Flexfit styrefester gir godt grep og redusert vibrasjon.

Avsluttende detaljer

Motorkart: Alle RX-modeller har to motorkart (vått og tørt). 4-taktsmodellen har i tillegg fire nivåer av Traction Control (av/på/aktiv med hardt kart/aktiv med mykt kart). Kart- og TC-velger sitter på styrets støtdemper.

Alle RX leveres med personlig støtte. I tillegg har 4T-modellen fire forskjellige gassruller for å tilpasse gassresponsen.

TEKNISKE DATA

RX 350 2T

CHASSIS

Ramme:Molybden-stål med delt dobbel vugge over eksosporten
Akselavstand:1482 mm
Maks lengde:2177 mm
Maks bredde:830 mm
Maks høyde:1260 mm
Setehøyde:945 mm
Bakkeklaring:340 mm
Fothvilerhøyde:422 mm
Tørrvekt:100 kg (foran 48 kg; bak 52 kg)
Drivstofftank:7,0 l
Kjølesystemkapasitet:1,3 l
Forhjulsoppheng:Kayaba hydraulisk USD gaffel med lukket patron, ø48 mm
Bakhjulsoppheng:Kayaba Monoshock med progressiv sammensatt vippelink
Støtdemper vandring:133 mm
Forhjuls vandring:305 mm
Bakhjuls vandring:300 mm
Forbrems:Wave-skive ø260 mm med flytende kaliper med to stempler
Bakbrems:Wave-skive ø240 mm med flytende kaliper med ett stempel
Forfelg:21 x 1,6 – 36 hull
Bakfelg:19 x 2,15 – 36 hull
Fordekk:80/100 – 21
Bakdekk:110/90 – 19

MOTOR

Type:En-sylindret, 2-takt, væskekjølt
Boring:78 mm
Slaglengde:73,6 mm
Slagvolum:351,7 cc
Kompresjonsforhold:12,45:1
Eksosventil:BPV-system
Starter:Elektrisk starter
Tenning:AC Kokusan – digital CDI med oljepumpekontroller
Tennplugger:2x MR7CI8
Innsugssystem:Reed-ventil induksjon
Smøring:Blandingssmøring
Forgasser:Keihin PWK 38
Clutch:Våt flerplateclutch
Primærdrev:Z.27/72
Girkasse:5 gir
Sluttgir:Kjede
Motorolje:SAE 10W/50
Klargjøring kr.3500,- kommer i tillegg til oppgitt pris

Beta

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×