Beta RR X-Pro Enduro 4T 480cc 2026

Beta RR X-Pro Enduro 4T 480cc 2026
Varenr.
BETA4802026
Lager
Kontakt oss ang. pris og tilgjengelighet
Pris
kr 130 500,00

Kvantumsrabatt

Loading...
  • Beta RR X-Pro Enduro 4T 480cc 2026
  • BETA4802026-1
  • BETA4802026-2
  • BETA4802026-3
  • BETA4802026-4
  • BETA4802026-5
  • BETA4802026-6
  • BETA4802026-7
  • BETA4802026-8
  • BETA4802026-9
Ride like a X-PRO

Beta RR X-PRO 4T 350/390/430/480 – Modellår 2026

"Ride like a X-PRO" – introdusert i fjor som Betas nye måte å nyte enduro på, ble umiddelbart en suksess blant førere på alle nivåer. Med modellår 2026 blir X-PRO enda mer tiltalende med oppdateringer som virkelig gjør en forskjell.

Erfarne brukere setter pris på den universelle kjørefølelsen, som gjør X-PRO til den perfekte følgesvenn – fra raske baneseksjoner til teknisk hard enduro – takket være et tilpasningsdyktig chassis og muligheten til å justere fjæringen med noen enkle klikk. Hobbyførere derimot setter pris på hvor lettsyklet den er, og trygghetsfølelsen ved å vite at X-PRO-modellene er laget for krevende kjøring, men samtidig tilbyr komfort.

Chassiset som ble introdusert i 2025 har forbedret kjøreegenskapene ytterligere, med større fleksibilitet i både fjæring og motorinnstillinger. Motoren har også blitt forbedret, med mykere og mer forutsigbar effektlevering – til glede for både nybegynnere og eksperter.

Motorstørrelser og egenskaper

  • 350 cc – Den mest håndterlige modellen. Foretrekker høyt turtall og gir en lett kjørefølelse.
  • 390 cc – Balanse mellom kraft og smidighet. Godt grep og ekstra dreiemoment.
  • 430 cc – Kraftfull motor for høyt girvalg. Perfekt balanse mellom kraft og kontroll.
  • 480 cc – For åpne områder. Ekstra kraft og dreiemoment for erfarne førere.

Oppdateringer for MY26

Chassis og fjæring

  • Ramme: Økt rammediameter (1 cm) gir stabilitet og fleksibilitet.
  • ZF-fjæring: Lavere setehøyde (930 mm) gir bedre trygghetsfølelse.
  • SHC-gaffel: Redusert vekt, forbedret oljesirkulasjon og raskere respons.
  • Svingarm: Økt akseldiameter til 22 mm gir økt stivhet.
  • Styrefester: Xtrig Flexfix vibrasjonsdemping, tilpassbar følelse.
  • Fremre tauestropp: Ny Beta-designet stropp for hjelp i ekstreme forhold.
  • Kartvelger: Plassert i styreputen for enkel tilgang.

Andre forbedringer

  • Forbrems: Ny og lettere Nissin-bremsepumpe gir bedre kontroll.
  • Kjøling: Forsterkede radiatorer og 200cc ekspansjonstank.
  • Batteri: Ny lettere batteritype for pålitelig start.
  • Grafikk: Helrød design med kontrast i svart.
  • Baklys: Nytt og mer robust LED-baklys.

Motor og kartlegging

Alle 4-taktsmotorene har fått oppdaterte motorkart som gir jevnere og mer lineær effektlevering gjennom hele turtallsregisteret. Mer kontroll, enklere kjøring og bedre utnyttelse av kraften – uansett hastighet eller underlag.

RR X-PRO 2026 – Teknisk Spesifikasjon (480)

CHASSIS

RammeMolybdenstål med delt dobbeltvugge over eksosporten
Akselavstand1480 mm
Maks lengde2180 mm
Maks bredde830 mm
Maks høyde1270 mm
Setehøyde930 mm
Bakkeklaring315 mm
Fothvilerhøyde407 mm
Tørrvekt108,5 kg (foran 53,2 kg; bak 55,3 kg)
Tankkapasitet9,0 l
Reserve2,3 l
Kjølesystemkapasitet1,3 l
ForhjulsopphengHydraulisk USD-gaffel med Ø 48 mm stempel
BakhjulsopphengMonoshock med progressiv link
Demperslag132 mm
Forhjulsvandring295 mm
Bakhjulsvandring290 mm
ForbremsBølgeskive Ø260 mm og flytende kaliper med to stempler
BakbremsBølgeskive Ø240 mm og flytende kaliper med ett stempel
Forhjulsfelg21 x 1,6 – 36 hull
Bakhjulsfelg18 x 2,15 – 36 hull
Forhjulsdekk90/90 – 21
Bakhjulsdekk140/80 – 18

MOTOR

TypeEnsylindret, 4-takt, væskekjølt
Boring100 mm
Slaglengde60,8 mm
Slagvolum477,5 cc
Kompresjonsforhold11,86:1
VentilstyringDOHC fingerfølger / 4 ventiler, innsug titan, eksos stål
StarterElektrisk starter
ACGKokusan
TennpluggNGK LKAR 8A-9
Smøresystem2 oljepumper
DrivstoffsystemElldor dobbel elektronisk innsprøytning
GasspjeldhusØ 42 mm – Synerject
ClutchVåt flerplateclutch
PrimærdrevZ.31/72
Girkasse6 gir
SluttgirKjede
MotoroljeSAE 10W/50 0,8 l + SAE 10W/40 0,8 l
Forbruk3,6 l/100 km
CO2-utslipp88 g/km
Klargjøring og registrering på kr.19500,- kommer i tillegg til oppgitt pris

Beta

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×