RR MOTARD 2T 50 – X Special Edition
Beta presenterer en spesialutgave i ren monokrom stil!
Et helt nytt fargeskjema med pastellgrå plast og en kombinasjon av matt grå og blank svart grafikk.
Beta tror på den nye generasjonen motorsyklister – og har i generasjoner forvandlet ungdommens drømmer til stilige tohjuls virkeligheter. Nå er de klare til å avduke det nye designet for hele sitt 50cc-sortiment, både Enduro og Motard.
Et moderne, geometrisk og dristig design kjennetegner 2025-modellene på 50 cc. En stil som er høyt verdsatt blant unge motorsyklister som er på jakt etter en spesiell motorsykkel – med et tiltrekkende utseende, men samtidig enkel og elegant – perfekt både for skoleveien og for de første rundene på banen.
De nye RR 50 2025-modellene er klare til å suse fra landsbygda til byen, og tilfredsstiller alle behov takket være det brede modellutvalget.
RR 50 MOTARD
RR-en viser sitt racing-DNA på gaten, der hver sving blir ren adrenalin. Utstyrt med ekstra lette 17" svarte felger (legering eller eikefelger, avhengig av versjon), byr den på ekte motard-stil for det urbane jungellivet.
Tilgjengelige versjoner:
-
RR Motard – Farger: Svart / Hvit
-
RR Motard Sport – Farger: Svart / Hvit
-
RR Motard Track – Farge: Svart / Blå
HOVEDFUNKSJONER
MOTOR
-
Énsylindret 2-takts motor, 6 gir, væskekjølt, utstyrt med oljeblandingssystem (gjelder ikke RR 50 Racing).
-
Ny girkasse med smidde gafler for mer presis giring og en mer responsiv og tilfredsstillende kjørestil.
-
Nytt system for gjenvinning av bensindamp i henhold til Euro 5-regelverket.
-
Nytt luftfilterhus – en integrert del av sykkelens design, utviklet for å redusere støy i tråd med dagens forskrifter. Nå enda mer praktisk med hurtigutløsersystem for enklere vedlikehold – akkurat som på racingmotorsykler.
CHASSIS
-
Ny ramme med revidert geometri for bedre håndtering og økt smidighet.
-
Nytt design i ren racing-stil inspirert av de større RR 2T/4T-modellene. Alt er nytt: tankdesign, plast (frontmaske, luftkanaler, sidedeksler) og sete.
-
Bakre ramme i teknisk polymer som integrerer elektriske komponenter, luftfilterhus og stålfester – et organisk og moderne design skapt for voksne.
-
Lengre svingarm for økt kjørestabilitet og bedre trekkraft.
-
Reviderte støtdempere for Enduro-versjonene.
-
Nytt eksosanlegg – kompakt, racinginspirert, og verdig en ekte motorsykkel.
-
Nytt én-nøkkelsystem – én og samme nøkkel til styrelås/tenning, tank og sete. Mer praktisk og sikrere.
-
Ny LED-baklykt for bedre synlighet.
-
Bremser: foran Ø 260 mm, bak Ø 220 mm.
-
Ny 6,5-liters tank.
-
Nye mikro-støpte fothvilere for enestående kjørekontroll.
-
Slående dekorgrafikk – en unik stil som ikke går ubemerket.
CHASSIS (RAMME)
- Ramme: Stålramme med dobbelt vuggedesign
- Akselavstand: 1410 mm
- Maks lengde: 2030 mm
- Maks bredde: 790 mm
- Maks høyde: 1155 mm
MOTOR
- Type: Énsylindret, 2-takts, væskekjølt
- Boring: 40,3 mm
- Slaglengde: 39 mm
- Slagvolum: 49,7 cc
- Kompresjonsforhold: 12:1
- Startsystem: Kickstart
- Generator: Elektronisk AET 12V – 85W
- Tennplugg: NGK BR9ES
- Innsugssystem: Reed-ventil i motorblokka
- Smøring: Oljeblanding med mekanisk pumpe
- Drivstoffsystem: Forgasser
- Clutch: Våt, flerplateclutch
- Primæroverføring: Z.20/71
- Girkasse: 6-trinns
- Sekundæroverføring: Kjede
- Motorolje: SAE 20W/30
- Forbruk (l/100 km): 2,41
- Utslipp CO2 (g/km): 57
Klargjøring og registrering på kr.4500,- kommer i tillegg til oppgitt pris
