RR MOTARD 125 T – X Special Edition
Beta presenterer en spesialutgave i ren monokrom stil! Et helt nytt fargeskjema med pastellgrå plast og en kombinasjon av matt grå og blank svart grafikk.
Det stadig mer omfattende og varierte Beta RR 125 4-takts-sortimentet møter behovene til et voksende publikum. Potensielle kunder spenner fra unge førere som tar sine første steg inn i motorsykkelverdenen, til erfarne førere som ønsker et smidig og sportslig kjøretøy som er rimelig i drift – uten å ofre kjøreglede og brukervennlighet, som er typisk for Betamotor-familien.
Den nye 2023 RR 125 4-takts-serien, både Enduro og Motard, er designet for å møte enhver etterspørsel og tilbyr dobbelt så mange alternativer for å dekke ulike behov. Enten det gjelder en sekstenåring som ønsker en førsteklasses supermotard for moro i svingene, en nybegynner i enduroverdenen, en voksen som søker et økonomisk kjøretøy for bybruk, en erfaren fører som vil ha en tilgjengelig løsning, eller en nykommer til vei- eller terrengkjøring – det finnes nå en Beta 125 4-takts for alle.
En ny motor og samarbeid med Tayo
Beta har fortsatt tro på verdien av 125-segmentet og har derfor jobbet kontinuerlig for å utvide modellutvalget, slik at det dekker behovene til så mange entusiaster som mulig.
I samarbeid med Tayo Motorcycles (som produserer kjøretøy under merket Zontes), har Betamotor utviklet en helt ny motor som er svært innovativ i produksjonsteknologien. Den utmerker seg med god ytelse (innenfor lovlige 15 kW), høy pålitelighet og lavt forbruk (1,9 l/100 km). Denne motoren står sentralt i den nye RR 125 T 2023.
Kombinasjonen av denne motoren med optimaliserte komponenter som luftfilterboks, svingarm, lyddemper og hjul har gjort det mulig å introdusere en ny linje med motorsykler med attraktive tekniske spesifikasjoner og en svært gunstig pris.
Modellen er en inngangsmodell i 125-serien og tilbys i fem ulike fargekombinasjoner: to for Motard (svart og rød) og tre for Enduro (hvit, svart og rød).
RR 125 T 2023-serien møter forventningene til dem som søker et svært prisgunstig kjøretøy – resultatet av industriell finjustering – samtidig som den leverer den kvalitet og det utstyret man forventer av en Beta-sykkel.
TAYO-MOTOR
- Utviklet i samarbeid med Tayo Motorcycles, med spesialdesignede komponenter for Betamotor (motorblokk, svinghjulshus, sylinderhode osv.).
- Pålitelige og svært drivstoffgjerrige egenskaper. Énsylindret 4-takts, væskekjølt med tvungen sirkulasjon.
- Nye komponenter: luftfilterboks, eksosanlegg og motorstyring – utviklet av Betas teknikere.
- Samme boring og slaglengde som tidligere motor, men med høyere kompresjonsforhold (12,5:1) og spesialplugg.
- Motoren krever endringer på ramme, radiator, elektriske komponenter og drivstoffpumpe – uten å påvirke kjøreegenskaper eller geometri.
RR MOTARD 125 T
RR 125 4 STR. Motard viser sin racing-holdning på veien, hvor hver sving blir til ren kjøreglede. Utstyrt med 17" hjul for ekte supermotard-stil!
Hovedspesifikasjoner:
- Euro 5 Tayo-motor
- Svart ramme og svingarm
- Svart lyddemper
- Nytt CBS-system (kombinert bremsesystem)
- Lettmetallfelger
De nye RR 125 T 2023-modellene er utstyrt med et nytt CBS-bremsesystem (kombinert bremsing), som nå styres via en fordeler satt opp av Betas teknikere. Et lett og høytytende bremsekaliper foran fullfører det nye oppsettet.
Tekniske spesifikasjoner
CHASSIS
Komponent | Spesifikasjon |
Ramme | Stål med delt dobbelt vuggeramme over eksosporten |
Akselavstand | 1425 mm |
Maks lengde | 2076 mm |
Maks bredde | 830 mm |
Maks høyde | 1185 mm |
Setehøyde | 890 mm |
Bakkeklaring | 290 mm |
Fothvilers høyde | 360 mm |
Tørrvekt | 107 kg – foran: 53 ; bak: 54 |
Drivstofftank kapasitet | 7,5 liter |
Reserve | 1,5 liter |
Forhjulsoppheng | Hydraulisk USD-gaffel med ø 41 mm stempel |
Bakre hjuloppheng | Monostøtdemper med justerbar fjærforspenning |
Støtdempervandring | 131 mm |
Forhjulsvandring | 265 mm |
Bakhjulsvandring | 270 mm |
Forbrems | ø260 mm bremseskive med CBS-system |
Bakbrems | ø220 mm bremseskive |
Foran felg | 2,50 x 17" |
Bakfelg | 3,50 x 17" |
Foran dekk | 110/80-17 |
Bakdekk | 130/70-17 |
MOTOR
Komponent | Spesifikasjon |
Type | Énsylindret, 4-takts, væskekjølt |
Boring | 52 mm |
Slaglengde | 58,7 mm |
Slagvolum | 124,66 cc |
Kompresjonsforhold | 12,5:1 |
Tenning | Elektronisk 250W – 14V |
Tennplugg | NGK CR8EI |
Smøring | Tvunget smøring med pumpe |
Drivstoff | Blyfri bensin |
Innsprøytning | Elldor |
Clutch | Våt, flerplateclutch |
Girkasse | 6-trinns |
Sekundæroverføring | Z. 17/57 |
Motorolje | SAE 15W/50 |
Forbruk (l/100 km) | 1,9 |
CO2-utslipp (g/km) | 44,5 |
Klargjøring og registrering på kr.4000,- kommer i tillegg til oppgitt pris
