Honda CL500 2023

Honda CL500 2023
Varenr.
CL500AP
Lager
Kontakt oss ang. pris og tilgjengelighet

Kvantumsrabatt

Loading...
  • Honda CL500 2023
  • CL500AP-1
  • CL500AP-2
  • CL500AP-3
  • CL500AP-4
  • CL500AP-5
  • CL500AP-6
  • CL500AP-7
  • CL500AP-8
  • CL500AP-9
  • CL500AP-10
  • CL500AP-11
  • CL500AP-12
  • CL500AP-13
  • CL500AP-14
  • CL500AP-15
  • CL500AP-16
  • CL500AP-17
Uttrykk deg selv

Hondas nye CL500 henter mye av sin inspirasjon fra de originale CL-ene fra 60- og 70-tallet. Motoren er den A2-baserte tosylindrede motoren som brukes i Hondas CB500-serie, og her sitter den i en ny stålrørsramme. Fjæringen har lang vandringsvei og CL500 er klar for alt fra urbane turer til lett terrengkjøring. Retrostilen er detaljrik med for eksempel avrundet bensintank, gaffelbelger i gummi og eksospotte med dobbel utgang og varmeskjold. All belysning er LED-basert og CL500 kommer i fire spennende fargealternativer.

CL-ene fra 60- og 70-tallet var blant de første ekte «street scramblers». De beviste at en lett sykkel med offroad-egenskaper var veldig moro rundt i byen. En kombinasjon av enkel brukervennlighet, nyttig motorytelse, rimelig pris og distinkt individualitet har betydd mye for eierne.

Fem tiår senere kom den A2-baserte CMX500 Rebel til Honda-serien i 2018. Den kompakte og moderne cruiseren med old school-ustråling ble en umiddelbar hit.

Fem år senere er det tid for noe nytt, og til 2023 har Honda nok en gang en sykkel som stolt bærer CL-merket – for motorsyklister som liker å være litt annerledes. CL500 baserer seg mye på formelen til de originale CL-ene. Den har det riktige utseendet, den riktige motoren og holdbarheten for å passe til det urbane miljøet. Og når det gjelder personlig tilpasning, er eierens fantasi alt som kreves. Den off-road baserte gatestilen har en visuell sjarm ulik noen annen modell i Honda-serien.

A2-tilpasset motorkraft

CL500 sin kraftkilde er produsert for førerkortklassen A2. Den 8-ventilers væskekjølte parallelltwinen er velprøvd og har fått sitt gode rykte fra Hondas CB(R)500-serie og CMX500 Rebel. For CL500 har den revidert PGM-FI drivstoffinnsprøytning, og et nytt innsugs- og eksosoppsett som leverer et engasjerende dreiemoment på 43,4 Nm ved 6 250 rpm. Toppeffekten på 34,3kW (46,6 hestekrefter) inntreffer ved 8 500 rpm. For skarpere akselerasjon gjennom hvert gir, har bakdrevet 41 tenner – i motsetning til de 40 som brukes av Rebel.

Den sekstrinns girkassen er designet for å tilby uanstrengte giringer opp og ned, spesielt rundt i byen. En hjelpe-/slureclutch gir god bakhjulskontroll, letter belastningen på hendelen og gjør kjøringen mindre slitsom.

I ikonisk CL-stil er de doble eksosrørene dratt opp langs siden av sykkelen. Eksostonen er innstilt for tyngre lavfrekvent lyd sammenlignet med Rebel, med en lignende pulserende følelse. Kjøreklar vekt er 192 kilo, og den 12 liter store bensintanken gir en rekkevidde på over 300 kilometer.

Det høye styret er vinklet for å gi god håndterbarhet både når du står eller sitter. Grepet er godt, og tankbeskyttelsen gir et annet kontaktpunkt for bena når du står. Solide og brede fothvilere i stål med gummiinnsatser gir dessuten god komfort.

Uttrykk deg selv

Utviklingskonseptet som ble brukt fra starten av CL500-prosjektet har vært «Express Yourself». Med sikte på en ung, stilbevisst demografi, er det en sykkel designet for å håndtere den daglige pendlingen, en langhelgstur eller til og med litt lett terreng. Modellen kan enkelt tilpasses eierens personlighet, praktiske behov og stil med et stort utvalg av Honda-tilbehør.

Enkel, rå og tøff var de tre ordene som satte tonen og retningen for stylingteamet til CL500.

Motorsykkelen er tilgjengelig i følgende fargealternativer: Candy Energy Orange, Mat Laurel Green Metallic, Candy Caribbean Blue Sea og Mat Gunpowder Black Metallic.

Salhøyden på 790 mm – sammen med en slank midtseksjon – gjør det enkelt å nå ned til bakken.

Stålrørsrammen er både en stilerklæring og grunnlaget for enkel håndtering. Støtdempingen består av 41 mm teleskopgaffel med 150 mm lang fjæringsvei foran, mens doble bakdempere med 145 mm fjæringsvei byr på 5-trinns justering av forspenningen. Felgene – 19-tommers foran og 17-tommers bak – er skodd med med blokkmønsterdekk. Bremsene er utstyrte med ABS som sørger for optimal ytelse på en rekke underlag, inkludert lett terreng.

Foran griper entostemplet bremsekaliper om en 310 mm bremseskive, mens bakbremsen består av en enstemplet kaliper og en 240 mm stor bremseskive.

All belysning er LED-basert og en pen sirkulær skjerm på 100 mm i diameter rommer LCD-skjermen. Her får føreren en enkel og oversiktlig informasjon som inkluderer girindikator, drivstofforbruk og blinklyspiler. Emergency Stop Signal (ESS)-teknologi aktiverer de bakre blinklysene for å varsle trafikanter bak ved brå, hard innbremsing.

  • Enkel, rå og tøff scrambler-stil
  • LCD-instrumentering med girindikator
  • LED-baserte lys
  • Hjelpe- og slureclutch
  • Lav salhøyde på 790 mm
  • Emergency Stop Signal (ESS)-teknologi
  • ABS justert for lett off-road
  • Støtdemping med lang fjæringsvei
  • Dekk med grovt mønster
FargerCandy Caribean Blue Sea, Candy Energy Orange, Mat Gunpowder Black Metallic, Mat Laurel Green Metallic
Kubikk471
Sylindere2
Effekt (HK)46,6
Overføring PIMYes
FørerkortklasseA2
GirkasseManual
Forbruk l/mil0,36
Sittehøyde790
Omdreininger ved maks ytelse8500
Maks dreiemoment43
Omdreininger ved maks dreiemoment6250
Høyde1135
Lengde2175
Bredde831
Vekt192
MotortypeVæskekjølt DOHC 4-takts, parallelltwin
Antall gir6
Bensintank12
Bremser foran310 mm enkel, 2-stemplet kaliper
Bremser bak240 mm enkel, 1-stemplet kaliper
Demping foran41mm teleskopgaffel, 150 mm fjæringsvei
Demping bakDobbel støtdemper med justerbar forspenning i 5 trinn
Dekk foran110/80R19M/C 59H
Dekk bak150/70R17M/C 69H

Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×