Velkommen til Z-familiens nykommer. En sykkel som vil begeistre deg.Nye Z900 SE er utstyrt med premium komponenter for optimale kjøreopplevelser: ØHLINS S46 støtdemper, Stålarmerte bremseslanger, Brembo M4,32 calipere med Brembo bremseskiver i front, samt gull-eloksert forgaffel og utsøkt farge sammensetning. Dominer dine omgivelser med nyeste tilskudd av Z-familien.
Høydepunkter
- 41 mm Gull-farget justerbar USD forgaffel satt opp i perfekt balanse med Öhlins S46 støtdemperen bak for optimale kjøreegenskaper, veigrep og komfort. Bakdemperen har justerbar demping, samt hydraulisk justering av fjær-forspenning som raskt og enkelt tillater endring ved kjøring med passasjer og bagasje.
- Forbrems med Brembo komponenter gir maksimal bremsekraft og optimal bremsekontroll. To ø300 mm Brembo bremseskiver og Brembo M4.32 radial-monterte monobloc calipere komplettert av en Nissin radial masterpumpe og stål-omsunnede bremseslanger gir en letthåndterlig og lineær bremsehendel.
- Bluetooth teknologi i instrumentpanelet gir mulighet for trådløs oppkopling av smartphone. Med smartphone app. “RIDEOLOGY THE APP,” kan mange av instrumentpanelets funksjoner overføres til telefonen.
- Nye LED hovedlys, markeringslys, skiltlys, blinklys og baklys gir Z900’s en skarp og ny styling.
- Nye Dunlop Sportmax Roadsport 2 dekk bidrar til Z900’s letthåndterlige karakter.
- Z900’s markerte sugomi design elementer (crouching stance, low-positioned head and upswept tail) remain unchanged, its eye-catching styling benefits from a number of updates that make its aggressive design even sharper.
- Kawasaki's avanserte traction control system tillater sportslige kjøreegenskaper ved godt veigrep, samt sikket og tillitsvekkende grep på glatt underlag. Fører kan velge mellom tre programerte kjøremodes.
- All-inclusive kjøre-modes kopler KTRC og Power Mode for enkel og rask tilpasning under varierende kjøreforhold. Fører kan velge mellom tre programerte settinger (Sport, Road, Rain) eller en mauell setting (Rider). med individuelle valg av Traction control og Motorkraft.
- Med valgbar Full Power eller Low Power modes kan fører tilpasse motorkraft til sin kjørestil og til vei- og trafikkforhold. Low Power mode begrenser motorkraften til ca 55% av Full Power.
- Med det nye hel-digitale TFT farge instrumentet fremstår cockpit i high-tech, premium klasse. Det nye instrumentet har flere funksjoner enn den gamle modellen.
- ABS (Anti-Lock Brake System) sikrer stabil bremseevne ved å hindre at hjulene låses under bremsing.
- Horisontal Back-link montert støtdemper sørger for at støtdemperen er horisontal og bidrar til effektiv bruk av rom og massesentralisering.
- Basert på racing-teknologi, fungerer Assist & Slipper Clutch som både en momentbegrenser og en selv-servo mekanisme som muliggjør et lettere trykk på clutchhendelen.
- 3-modus KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasaki’s mest avanserte traction control system, tilbyr et utvalg av moduser som passer til en rekke kjøresituasjoner, fra banekjøring til touring.
- Valg av effektmodus gjør det mulig å endre motorens effektforsyning for å tilpasse kjøresituasjonen.
- Dual Throttle Valves gir økt effekt og bedre brukervennlighet med to sett med ECU-regulerte gassventiler.
- Indikator for økonomisk kjøring vises på instrumentpanelet når kjøringen er bensinsparende.
- Smartphone-tilkobling bidrar til en forbedret motorsykkelopplevelse ved at fører kan koble seg til sin motorsykkel trådløst.
Tilgjengelige farger
- Metallic Spark Black / Candy Lime Green
|
MOTOR |
Motortype |
Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer |
Slagvolum |
948 cm³ |
Størrelse x slagdybde |
73.4 x 56 mm |
Kompresjonsforhold |
11.8:1 |
Ventilsystem |
DOHC, 16 ventiler |
Drivstoffsystem |
Innsprøytning: Ø 36 mm x 4 med sekundærspjeld |
Startsystem |
Elektrisk |
Smøring |
Tvunget smøring, våt sump |
|
YTELSE & TRANSMISSJON |
Maksimal effekt |
92.2 kW {125 HK} / 9,500 rpm |
Maksimalt dreiemoment |
98.6 N•m {10.1 kgf•m} / 7,700 rpm |
Drivstofforbruk |
5.7 l/100 km |
Power down kit 85 kW |
Available |
CO2 Utslipp |
132 g/km |
Girkasse |
6-trinns |
Sluttutveksling |
Forseglet kjede |
Primærutveksling |
1.627 (83/51) |
Utveksling 1.gir |
2.692 (35/13) |
Utveksling 2.gir |
2.059 (35/17) |
Utveksling 3.gir |
1.650 (33/20) |
Utveksling 4.gir |
1.409 (31/22) |
Utveksling 5.gir |
1.222 (33/27) |
Utveksling 6.gir |
1.034 (30/29) |
Sluttutveksling |
2.933 (44/15) |
Clutch |
Våt multi-disk, manuell |
|
BREMSER & FJÆRING |
Bremser, front |
Doble semi-flytende 300 mm bølgeskiver. Caliper: 4-stemplet |
Bremser, bak |
Enkel 250 mm bølgeskive. Caliper: 1-stemplet |
Fjæring, front |
41 mm invertert gaffel med trinnløs justerbar returdemping og fjærforspenning |
Fjæring, bak |
Horisontal Back-link med justerbar returdemping og fjærforspenning |
|
RAMME, MÅL OG VEKT |
Rammetype |
Trellis, høy strekkfast stål |
Forsprang |
110 mm |
Fjæringsvei foran |
120 mm |
Fjæringsvei bak |
140 mm |
Dekk, front |
120/70ZR17M/C (58W) |
Dekk, bak |
180/55ZR17M/C (73W) |
Styrevinkel V/H |
33° / 33° |
L x B x H |
2,070 x 825 x 1,080 mm |
Akselavstand |
1,455 mm |
Bakkeklaring |
145 mm |
Drivstoffkapasitet |
17 liter |
Setehøyde |
820 mm |
Kjøreklar vekt |
212 kg |
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.