Din livsstil verdsetter det ekte. Om du ønsker en Modern Classic som oppfyller historiske verdier, men med topp moderne tekniske løsninger og avanserte fjæringskomponenter fokusert på dagens veistandard, er Z900RS SE det eneste riktige svaret. Utstyrt med Öhlins bakfjæring og fintunet USD forgaffel samt en rekke detaljer som matcher den historiske legenden fra tidlig 70-tall. "Looks, show and go, the Z900RS SE has it all."
Høydepunkter
- Inspirert av Kawasaki’s samling av legendariske maskiner, er Z900RS SE’s stilfulle “Yellow Ball,” en sort og gul versjon av tidligere lanserte orange og brun “Fireball” lakk fra den originale Z1.
- Forbrems pakke fra Brembo (skiver, calipere og klosser) sikrer ekstremt kraftig og samtidig en presis og lett doserbar bremsekraft.
- I kombinasjon med en kraftig USD forgaffel, sikrer Öhlins demper bak topp kjørekomfort og optimalt veigrep.
- Som den originale Z1, har Z900RS 948cc-rekke-fire motoren en konfigurasjon som gir optimal balanse mellom effekt og håndterbarhet.. Tuning er fokusert på kraft i lav- og middels turtallsområde. Lineær kraftleveranse gir føreren en følelse av direkte kontakt mellom gasshåndtak og bakhjul.
- Radial bremsepumpe er lett å betjene, og den gir optimal bremsekontroll. ABS er standard på Z900RS SE.
- Et godt bidrag til kjøresikkerhet er Z900RS SE´s avanserte Kawasaki førerassisten system. KTRC har to valgbare modes som sikrer veigrep under alle relevante føreforhold fra sportslig kjøring på tørr asfalt, til glatt og våte veibane. Fører kan velge å slå av systemet ved spesielle behov.
- Kawasaki´s rekke-4 motorer er historisk kjent for sin eksos-lyd. For første gang har nå Kawasaki bygget et eksosanlegg som gjenskaper det historiske "Kawaqsaki-brølet" fra de tidlige Z-modellene. Ved hjelp av lydteknikkere har de designet et lydbilde som gjenskaper klassisk dyp brumming på tomgang og et distingt brøl ved gasspådrag. Svært inspirerende lyd !
- Race-inspirert clutch teknologi gir både en lett håndterbar clutch hendel og en effektiv begrensning av motorbrems som hindrer låsing av bakhjul ved nedgiring.
- ERGO-FIT er et grensesnitt som gjør det mulig for en rekke førere å føle seg i ett med sin motorsykkel.
- ABS (Anti-Lock Brake System) sikrer stabil bremseevne ved å hindre at hjulene låses under bremsing.
- Horisontal Back-link montert støtdemper sørger for at støtdemperen er horisontal og bidrar til effektiv bruk av rom og massesentralisering.
- Basert på racing-teknologi, fungerer Assist & Slipper Clutch som både en momentbegrenser og en selv-servo mekanisme som muliggjør et lettere trykk på clutchhendelen.
- 3-modus KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasaki’s mest avanserte traction control system, tilbyr et utvalg av moduser som passer til en rekke kjøresituasjoner, fra banekjøring til touring.
- Dual Throttle Valves gir økt effekt og bedre brukervennlighet med to sett med ECU-regulerte gassventiler.
- Indikator for økonomisk kjøring vises på instrumentpanelet når kjøringen er bensinsparende.
Tilgjengelige farger
|
MOTOR |
Motortype |
Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer |
Slagvolum |
948 cm³ |
Størrelse x slagdybde |
73.4 x 56 mm |
Kompresjonsforhold |
10.8:1 |
Ventilsystem |
DOHC, 16 ventiler |
Drivstoffsystem |
Innsprøytning: Ø 36 mm x 4 med sekundærspjeld |
Startsystem |
Elektrisk |
Smøring |
Tvunget smøring, våt sump |
|
YTELSE & TRANSMISSJON |
Maksimal effekt |
82 kW {111 HK} / 8,500 rpm |
Maksimalt dreiemoment |
98.5 N•m {10 kgf•m} / 6,500 rpm |
Drivstofforbruk |
5.2 l/100 km |
CO2 Utslipp |
124 g/km |
Girkasse |
6-trinns |
Sluttutveksling |
Forseglet kjede |
Primærutveksling |
1.627 (83/51) |
Utveksling 1.gir |
2.917 (35/12) |
Utveksling 2.gir |
2.059 (35/17) |
Utveksling 3.gir |
1.650 (33/20) |
Utveksling 4.gir |
1.409 (31/22) |
Utveksling 5.gir |
1.222 (33/27) |
Utveksling 6.gir |
0.967 (29/30) |
Sluttutveksling |
2.800 (42/15) |
Clutch |
Våt multi-disk |
|
BREMSER & FJÆRING |
Bremser, front |
Doble semi-flytende 300 mm skiver. Caliper: Radialmonterte monoblock, 4-stemplet |
Bremser, bak |
Singel 250 mm skive. Caliper: 1-stemplet |
Fjæring, front |
41 mm invertert gaffel med justerbar kompresjons- og returdemping samt justerbar fjærforspenning |
Fjæring, bak |
Horisontal back-link, trykksatt demper med justerbar returdemping og fjærforspenning |
|
RAMME, MÅL OG VEKT |
Rammetype |
Trellis, høy strekkfast stål |
Forsprang |
98 mm |
Fjæringsvei foran |
120 mm |
Fjæringsvei bak |
140 mm |
Dekk, front |
120/70ZR17 M/C (58W) |
Dekk, bak |
180/55ZR17 M/C (73W) |
Styrevinkel V/H |
33° / 33° |
L x B x H |
2,100 x 865 x 1,150 mm |
Akselavstand |
1,470 mm |
Bakkeklaring |
130 mm |
Drivstoffkapasitet |
17 liter |
Setehøyde |
835 mm |
Kjøreklar vekt |
215 kg |
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.