Honda NT1100 DCT 2022

Honda NT1100 DCT 2022
Varenr.
NT1100DN
Lager
Ikke lenger tilgjengelig
Pris
kr 225 990,00

Kvantumsrabatt

Loading...
  • Honda NT1100 DCT 2022
  • NT1100DN-1
  • NT1100DN-2
  • NT1100DN-3
  • NT1100DN-4
  • NT1100DN-5
  • NT1100DN-6
  • NT1100DN-7
  • NT1100DN-8
  • NT1100DN-9
  • NT1100DN-10
  • NT1100DN-11
  • NT1100DN-12
  • NT1100DN-13
  • NT1100DN-14
  • NT1100DN-15
  • NT1100DN-16
  • NT1100DN-17
  • NT1100DN-18
  • NT1100DN-19
  • NT1100DN-20
  • NT1100DN-21
  • NT1100DN-22
  • NT1100DN-23
  • NT1100DN-24
  • NT1100DN-25
En helt ny type touringmaskin fra Honda debuterer

Med utgangspunkt i hjertet av CRF1100L Africa Twin, bygger NT1100 videre på den populære plattformen for å tilby komfortabel, smidig og hyggelig ytelse.

I et motorsykkellandskap fullt av motorsykler i eventyrstil er det et gap. Og det gapet eksisterer for førere som ønsker ytelse, håndtering, lang rekkevidde og moderne teknologi, men ikke nødvendigvis imaget eller de fysiske dimensjonene til "eventyr". Med andre ord, det de vil ha er en skikkelig turmaskin med en rik spesifikasjonsliste og en sportslig ytelse – den typen sykkel som håndterer pendling effektivt, men som også er klar for lengre turer – fulllastet.

NT1100 er nettopp den sykkelen. Ved å bruke rammen og den karakteristiske tosylindrede motoren fra CRF1100L Africa Twin som base, er den engasjerende ytelsen sikret. Ytelsen går imidlertid ikke utover drivstofføkonomien: motorens effektivitet gir 400 km rekkevidde fra den 20 liter store drivstofftanken. Men NT1100 er også fullpakket med funksjoner som kan friste enhver motorsyklist.

Komfortabel, smidig og morsom

Slank, subtil styling gir effektiv aerodynamisk ytelse med en kjørestilling skreddersydd for touring. Vindskjermens høyde og vinkel er justerbar i hele fem nivåer, og øvre og nedre vindavvisere fungerer også for å beskytte føreren. En 6,5-tommers TFT-berøringsskjerm i farger byr på brukertilpassede skjermbilder, samt Apple CarPlay®- og Android Auto®-tilkobling. Cruisekontroll, varmehåndtak og integrerte kofferter er standardutstyr.

Føreren integreres pent i maskinen, omgitt av beskyttelsen som tilbys av kåpen. Et bredt, tykt salmateriale gir en luksuriøs opplevelse og plass for to. Salhøyden er på 820 mm, og et stort håndtak for passasjeren strekker seg fra det bakre stativet. NT1100 er ellers utstyrt med LEDbaserte lys (med DRL), selvkansellerende blinklys og nødblinklys. Det praktiske er ytterligere utvidet med USB-kontakt, midtstøtte og ACC -kontakt som standard.

Utstyrt med kvalitetskomponenter

For å passe til de allsidige og sportslige bruksområdene, har den offroad-klare fjæringen hos søskenet CRF1100L Africa Twin blitt erstattet av mer veifokusert utstyr som er tilpasset skarpere styringsgeometri. Foran sitter det 43 mm opp/ned-dempere fra Showa med 150 mm vandringsvei, og muligheter til å justere forspenningen. Showa-demperen bak har også 150 mm vandringsvei, og forspenningen kan enkelt justeres hvis man for eksempel skal kjøre med passasjer og bagasje.

Felgene er av aluminium og dekkene er i størrelsene 120/70-17 foran og 180/55-17 bak. Den kjøreklare vekten er 238 kilo for utgaven med manuell girkasse og 248 kilo for utgaven med DCT. Doble 310 mm bremseskiver foran gripes av lette, firestemplede radialmonterte kalipere. Den bakre 256 mm skiven omkranses av en enstemplet kaliper. All bremsing er ABS-kontrollert.

Velprøvd og potent motor

Den SOHC-baserte tosylindrede motoren med 8 ventiler og 1084 kubikk er velprøvd fra CRF1100L Africa Twin. Toppeffekten er på 102 hestekrefter, mens dreiemomentet når sin topp på 104Nm ved 6 250 rpm. Komprimeringsforholdet er identisk med 10,1: 1. En annen felles funksjon er 270 ° faset veivaksel og ujevnt avfyringsintervall.

Throttle By Wire (TBW) sørger for motorstyring og PGM-FI gir optimal drivstoffinnsprøytning. Motorens melodi skiller seg fra Africa Twin på grunn av endringer i innsug og eksosanlegg. Ved lavt turtall gir NT1100 behagelige dunk, mens jevn vellyd høres ved kraftig akselerasjon og avslappet motorveikjøring – perfekt for de vidtrekkende oppgavene som NT1100 er bygget for.

TBW styrer motorens ytelse og karakter sammen med Honda Selectable Torque Control (HSTC) og Wheelie Control. Det er tre forhåndsinnstilte kjørenivåer for førere å velge mellom. Disse dekker et stort utvalg av kjøreforhold og 3 nivåer for kraft- og motorbremsing, med nivå 1 som leverer maksimum for hver parameter. For HSTC og Wheelie Control gir nivå 3 høyest inngripen. Valg av modus styres fra bryter på venstre styrehalvdel, og en indikator i instrumentdisplayet aktiveres når HSTC er operativ.

URBAN er standard og tilbyr en allsidig midtstilling av motoreffekt og motorbremsing. RAIN reduserer motoreffekten og motorbremsen for ekstra trygghet på våte eller glatte overflater. TOUR gir full motoreffekt og standard motorbremsing, for sterk akselerasjon mens du har med passasjer og bagasje. USER 1 og 2-nivåene gir muligheten til å tilpasse innstillingene for en foretrukket kombinasjon. Når den er angitt, lagres USER-innstillingen automatisk, så det er ikke nødvendig å sette den på nytt hver gang tenningen slås på.

NT1100 kommer enten med en 6-trinns manuell girkasse eller en automatisk DCT-girkasse (Dual Clutch Transmission). DCT-systemet tilbyr to forskjellige kjøremetoder – automatisk girkasse (AT), med forhåndsprogrammerte girmønstre som hele tiden leser motorsykkelens hastighet, valgt gir og turtall for å bestemme når et girskifte skal skje, og manuell girkasse (MT), for girskift ved hjelp av brytere på venstre styrehalvdel.

Det er to innstillinger i AT å velge mellom; D -modus gir enkel kjøring og maksimal drivstoffeffektivitet. S-modus serverer tre nivåer av sportsbasert giring. Nivå 1 er det mest beskjedne, og skifter gir i middels turtall. Nivå 3 er det mest aggressive og opererer ved høye turtall, mens nivå 2 er en mellomting. Det foretrukne valget kan også lagres.

Tilbehør
Det finnes en rekke tilbehør som er skreddersydd for NT1100, inkludert quickshifter med autoblipper-funksjon, samt bagasjeløsninger. For å gjøre det enkelt for eiere å få NT1100 slik de vil ha det, er tre pakkeløsninger tilgjengelige (alle elementene kan også kjøpes separat):

URBAN PACK
50 liters toppboks med innerpose, komfort-ryggstøtte, 4,5 liters tankveske.

TOURING PACK
Komfortsal for fører/passasjer, komfort-fothvilere for passasjer og tåkelys.

VOYAGE PACK
50 liters toppboks med innerpose, komfort-ryggstøtte, 4,5 liters tankveske, komfortsal for fører/passasjer, komfort-fothvilere for passasjer og tåkelys.

  • Utmerket aerodynamikk
  • Justerbar vindskjerm
  • Lav salhøyde
  • Sidekofferter er inkludert
  • Standard med varmehåndtak og cruisekontroll
  • 6,5 tommers stor touch-basert TFT-skjerm i farger
  • 1084 cm3 parallel twin-motor med 102 hk og et moment på 104 Nm
  • Midtstøtte, USB- og ACC-kontakt er standard
  • Doble 310 mm bremseskiver
  • Innsug og eksos finjustert for vellyd og kraft
  • 3 ulike kjørenivåer + 2 førertilpassede
  • Honda Selectable Torque Control (HSTC) og Wheelie Control
Tilgjengelige farger
  • Graphite Black
  • Mat Iridium Gray Metallic
  • Pearl Glare White
TILLEGGSINFORMASJON
Cubic 1084
Brand Honda
Cylinders Qty 2
HP 102
KW 75
Licence Class A
Transmission Type DCT
Consumption 0.5
CO2 per KM 110
Seat Height 820
Rpm Max 7500
Torque Max 104
Rpm Max Torque 6250
Height 1360
Length 2240
Width 865
Weight 248
Engine Type Væskekjølt 4-takts, 8-ventils parallel twin med 270° veivaksel og Unicam
Start Engine Elektrisk
Gears Qty 6
FueltankVolume 20,4
Brakes Front 310 mm dobbel, flytende skive
Brakes Rear 256 mm skive med 1-stemplet kaliper
Suspention Front Showa 43 mm opp-ned-gaffel (justerbar kompresjon og retur), 150 mm slaglengde.
Suspention Back Monoblokk i aluminium, svingarm Pro-Link bakfjæring, justerbar forspenning, 150 mm slaglengde.
Tyres Front 120/70R17 M/C
Tyres Back 180/55R17 M/C

Veiledende pris er ikke tilgjengelig ennå, ta kontakt med oss og be om pris.

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×